Så er der nyt omkring afgifterne.
Fra : BJ

Dato : 05-07-05 16:09

Sagen går sin gang omkring registreringsafgifterne.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3141272/

PS: Hvad skal alle de stakkels skatteassistenter ellers få tiden til at gå
med..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 16:34

> Sagen går sin gang omkring registreringsafgifterne.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3141272/
>
> PS: Hvad skal alle de stakkels skatteassistenter ellers få tiden til at gå
> med..

Hvornår mon venstre siger at vi skal stemme nej til EU-afstemningerne.
Umiddelbart har de kæmpet imod alt hvad der er foreslået i EU det sidste
halve år.

Glæder mig til at de bliver løbet over ende !

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 20:29

> Sagen går sin gang omkring registreringsafgifterne.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3141272/

Den er jeg med på, det svarer til ca. 6.000 kr. pr. skatteydende borger pr.
år. Det kan de fleste vel afse hvis vi så får biler til bundpriser istedet.
Jeg følger mig lidt snydt da jeg over de sidste 10 år har betalt ca. 1M kr.
i afgifter på nye biler, så der må sq* være nogen der kører på frihjul :)

Hehe... OK jeg har jo fået mange af dem igen ved salg af bilerne.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : LarsZK

Dato : 05-07-05 22:03

> [...]
> kr. i afgifter på nye biler, så der må sq* være nogen der kører på frihjul

Nu bliver jeg sgu da nysgerrig. Lad mig høre hvad det er for nogle biler. De
må da være ret fede.
PS. Hvor kan man få et arbejde som dit og tjene så mange penge
Mvh
LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 23:40

> Nu bliver jeg sgu da nysgerrig. Lad mig høre hvad det er for nogle biler.
> De må da være ret fede.

Knap nok -10 år er jo lang tid, men det er blevet til tre fabriksnye VW
Golf, en Bora, og en brugt importeret Golf.
I alt lige i underkanten af 1,5 million, deraf er jo ca 2/3 afgifter. De af
bilerne jeg har solgt har jeg fået ca. 750K kr. tilbage for (den sidst
indkøbte har jeg endnu) efter at have kørt knap 300.000 km.

Så fedt er det altså heller ikke :)
Se bilerne på www.vwfanatic.dk

Fra : LarsZK

Dato : 06-07-05 16:01

Åhh fuck der kom jeg i bukserne (undskyld det barnlige udtryk) Det er da
fanme nogle fede biler du har haft og ikke mindst har. Jeg er da lige totalt
sindsygt vild med din MDF2. Holdkæft det holder bare. Og det er da endnu
mere sejt at den går sammen med instrumentbrættet. Hvis jeg meget beskeden
og med røde øre må komme med en lille kommentar, så skulle der bare lige
kobles tv/dvd til skærmen. Det er jo i forvejen et helt multimediecenter.
Men tak for kigget Claus, nu skal jeg ned og købe en lotto
Mvh
LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 18:11

> [...]
> bare lige kobles tv/dvd til skærmen. Det er jo i forvejen et helt
> multimediecenter. Men tak for kigget Claus, nu skal jeg ned og købe en

Hehe, næste projekt ef faktisk en TV tuner - den fåes selvfølgelig orginal.
Jeg er netop blevet færdig med montering af orginal armlæn med indbygget CD
veksler.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 18:15

> Hehe, næste projekt ef faktisk en TV tuner - den fåes selvfølgelig
> orginal.
> Jeg er netop blevet færdig med montering af orginal armlæn med indbygget
> CD veksler.

i 2009 er det slut med analog tv

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 18:25

> i 2009 er det slut med analog tv

Så har jeg nok heller ikke Golleren længere.
Mon ikke de bibeholder det analoge signal mange år endnu.
Jeg tror der bliver et ramaskrig uden lige hvis Dagmars Radio lige skiftet
kontakte fra analog til digital på en dag. 2009 er trods alt kun 4 år væk og
hvor mange kende du der har digital tv. Tænk hvis alle danske fjernsyn
skulle skiftes ud inde da - uhauha - jeg tænker bare på de ca. 100 kollegaer
der lige har investeret i 26 eller 32 " fladskærms tv da vi lige har haft
medarbejderkøbsordning på det, på mit arbejde.

Iøvrigt er TV-tuneren mest tænkt som et bindled mellem Radionavigationen og
DVD/PS2.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-05 06:16

Claus Petersen skriver:

> Mon ikke de bibeholder det analoge signal mange år endnu.

Nej November 2009 er det slut

> Jeg tror der bliver et ramaskrig uden lige hvis Dagmars Radio lige skiftet
> kontakte fra analog til digital på en dag.

Det gør de heller ikke, nettet er (skulle være) oppe November i år

> 2009 er trods alt kun 4 år væk

_Rigeligt_ tid til at skifte over.

> og
> hvor mange kende du der har digital tv. Tænk hvis alle danske fjernsyn
> skulle skiftes ud inde da

Det skal de heller ikke, en lille ekstern boks til 300 kr er nok. De
penge kan man spare på antennanlæg, når man nu kun skal have 1 antenne
pegenede mod nærmeste sender.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-07-05 21:47

On Thu, 07 Jul 2005 07:15:36 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
>Det skal de heller ikke, en lille ekstern boks til 300 kr er nok. De
>penge kan man spare på antennanlæg, når man nu kun skal have 1 antenne

Så er vi dem der ikke gider at skifte og holder os til de normale
analoge kanaler og da man så ikke længere kan se DR og TV2 må man heller
ikke skulle betale licens :P
Flemming Jacobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-05 21:51

"Thunderbird [7100]" skriver:

> Så er vi dem der ikke gider at skifte og holder os til de normale
> analoge kanaler og da man så ikke længere kan se DR og TV2 må man heller
> ikke skulle betale licens :P

Du drømmer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-07-05 02:39

On Mon, 11 Jul 2005 22:51:16 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Thunderbird [7100]" skriver:

>Du drømmer

Tja, måske. Men jeg har ikke tænkt mig at betale tv licens for noget jeg
ikke kan se.
Flemming Jacobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-05 07:27

"Thunderbird [7100]" skriver:

> Tja, måske. Men jeg har ikke tænkt mig at betale tv licens for noget jeg
> ikke kan se.

Hop over i news:dk.teknik.tv+video, så tager vi den der.....

Fra : Robert Piil

Dato : 10-07-05 18:13

On Wed, 6 Jul 2005 19:25:14 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Så har jeg nok heller ikke Golleren længere.
>Mon ikke de bibeholder det analoge signal mange år endnu.

Nope, det ser desværre ud til at de mener det alvorligt.

> [...]
>der lige har investeret i 26 eller 32 " fladskærms tv da vi lige har haft
>medarbejderkøbsordning på det, på mit arbejde.

Man kan nøjes med at købe en D/A-konverter. De kommer sikkert til at
koste omkring 500,-

Iøvrigt vil jeg henvise til denne side, som udtrykker min mening om
det på bedste vis:
http://aggemam.dk/index.php?id=367

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-05 18:54

Robert Piil skriver:

> Man kan nøjes med at købe en D/A-konverter. De kommer sikkert til at
> koste omkring 500,-

En DVT-T modtager og 300 kr - ja

> Iøvrigt vil jeg henvise til denne side, som udtrykker min mening om
> det på bedste vis:
> http://aggemam.dk/index.php?id=367

Uhada, sikke negativ vi er....

Fra : Robert Piil

Dato : 10-07-05 21:48

On Sun, 10 Jul 2005 19:54:15 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Uhada, sikke negativ vi er....

Jeg har - ligesom Christian - meget svært ved at se formålet i at
stoppe udsendelsen af analoge signaler.

....men det hører jo nok knap til her.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-05 21:52

Robert Piil skriver:

> Jeg har - ligesom Christian - meget svært ved at se formålet i at
> stoppe udsendelsen af analoge signaler.

Kr for drift af analogt sendenet alene....

> ...men det hører jo nok knap til her.

Nope - news:dk.teknik.tv+video er gruppen, jeg sætter FUT.....

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 21:46

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> koste omkring 500,-
>
> Iøvrigt vil jeg henvise til denne side, som udtrykker min mening om

Nå ja! Men det er jo heller ikke nogen herregård, sådan en kan man jo så
bare mosle i sin bil også.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-07-05 21:51

On Sun, 10 Jul 2005 19:12:57 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
>koste omkring 500,-
>
>Iøvrigt vil jeg henvise til denne side, som udtrykker min mening om

Etgo folk der ikke gider at investerer i en setop boks må kunne spare
licensen :D
Flemming Jacobsen

Fra : LarsZK

Dato : 06-07-05 18:29

> Hehe, næste projekt ef faktisk en TV tuner - den fåes selvfølgelig
> orginal.
> Jeg er netop blevet færdig med montering af orginal armlæn med indbygget
> CD veksler.

NICE.. det bliver da fedt! Må man egentlig bruge tv når man kører eller
hvad? Jeg er nemlig kommet til at tænke på om det er lovligt efter jeg selv
har købt et lille mini tv som jeg har til at stå i forruden. Men det burde
da ikke være mere ulovligt end navi eller radio!?!
Mvh
LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 19:34

> [...]
> selv har købt et lille mini tv som jeg har til at stå i forruden. Men det
> burde da ikke være mere ulovligt end navi eller radio!?!

Den slukker ihvertilfælde for billedet -(men lyden bibeholdes) når bilen
kører.
Der skulle dog være en workaround da andre i bilen kunne have glæde af at se
tv under kørslen.
Men jo jeg tror faktisk at det er forbudt hvis man kan se skærmen fra
førerpladsen.

Fra : LarsZK

Dato : 06-07-05 20:14

> [...]
> se tv under kørslen.
> Men jo jeg tror faktisk at det er forbudt hvis man kan se skærmen fra

Ja det var netop det jeg har fået at vide andetsteds
Mvh

Fra : Troels Pedersen

Dato : 06-07-05 21:43

> Hehe, næste projekt ef faktisk en TV tuner - den fåes selvfølgelig
> orginal.
> Jeg er netop blevet færdig med montering af orginal armlæn med indbygget
> CD veksler.

Får vi den sædvanlige billedserie, som jeg ynder lige at kigge igennem, på
denne modifikation også?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 06:18

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:42cc10ed$0$21459$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Får vi den sædvanlige billedserie, som jeg ynder lige at kigge igennem, på
> denne modifikation også?

:) Den er på vej.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 07-07-05 16:13

> :) Den er på vej.

Super!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 00:54

> Super!

Så blev der endelig ro, konen og ungerne er lagt i seng, så far fik ro til
at lege lidt med Composer :)

Billedeserien er lagt op på www.vwfanatic.dk under linket Golf V armlæn.

Fra : Hornsved

Dato : 06-07-05 22:05

> [...]
> kobles tv/dvd til skærmen. Det er jo i forvejen et helt multimediecenter.
> Men tak for kigget Claus, nu skal jeg ned og købe en lotto

Lige inden den går for dig, så tillad mig at erindre om at i resten af
EU er Golf en decideret konebil. Bevar mig vel - jeg synes da også
Claus's biler er pæne (måske bortset fra III'eren som ser lidt
"Brian"-agtig ud), men det er vist kun i DK at mænd seriøst
beskæftiger sig med Golf'er og lignende "småbiler". Dette ikke sagt
for genere Golf-kørere, men blot for at gøre opmærksom på, hvor langt
ud vi egentlig er kommet ud med afgifterne herhjemme. Der er faktisk
mennesker, der seriøst synes at Polo'er og Corolla'er, eller for den
sags skyld Daloon'er og Hundestejler er fede biler. I andre lande i EU
er det noget folk køber fordi de ikke ejer salt til et æg. Jeg må
tilslutte mig et tidligere indlæg i tråden omkring V/K-regeringen.
Såvidt jeg husker var der en sænkning af bilafgifterne med i det
oprindelige valgoplæg - men hvor er det egentlig blevet af?
Mvh
Hornsved

Fra : BJ

Dato : 06-07-05 22:14

"Hornsved" <hornsved@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lige inden den går for dig, så tillad mig at erindre om at i resten af
> EU er Golf en decideret konebil.

ROTFL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : LarsZK

Dato : 07-07-05 05:21

"Hornsved" <hornsved@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lige inden den går for dig, så tillad mig at erindre om at i resten af
> EU er Golf en decideret konebil.

Nå det mener du! Du må have en stor ekspertise når det gælder EU´s bilpark.
Jeg kan ikke se hvorfor Golf skulle være en kone bil og da slet ikke de
versioner Claus har ejet, jeg mener det er da ikke ligefrem 1,4/1,6 modeller
han kører i, men biler med "træk" i

Bevar mig vel - jeg synes da også
> Claus's biler er pæne (måske bortset fra III'eren som ser lidt
> "Brian"-agtig ud), men det er vist kun i DK at mænd seriøst
> beskæftiger sig med Golf'er og lignende "småbiler".

Det tror jeg ikke!

> [...]
> mennesker, der seriøst synes at Polo'er og Corolla'er, eller for den
> sags skyld Daloon'er og Hundestejler er fede biler.

Ja blandt andet jeg selv. Du kører måske rundt i en fed Dollargrin. Du er
måske typen der aldrig kan få nok og aldrig er tilfreds med de ting livet
tilbyder. Jeg ved godt at det er sagt i en lidt hård tone, men du kan ikke
tillade dig at kritisere folk der er glade for deres biler og vi har jo ikke
alle sammen samme smag. Jeg mener at fornuftige folk køber fornuftige biler,
men ok, måske ville man vælge anderledes hvis der ikke var de høje afgifter.

I andre lande i EU
> er det noget folk køber fordi de ikke ejer salt til et æg.

Her kommer din store EU ekspertise os alle til gode igen! tak for
oplysningen

> [...]
> Såvidt jeg husker var der en sænkning af bilafgifterne med i det
> oprindelige valgoplæg - men hvor er det egentlig blevet af?

Enig. Væk med de høje afgifter!

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-05 08:43

"LarsZK" <lzk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tillade dig at kritisere folk der er glade for deres biler og vi har jo

Du har da overhovedet ikke fattet hvad Hornsved mener....

> Jeg mener at fornuftige folk køber fornuftige biler, men ok, måske ville
> man vælge anderledes hvis der ikke var de høje afgifter.

Så har du måske fattet det alligevel...

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 17:27

> [...]
> EU er Golf en decideret konebil. Bevar mig vel - jeg synes da også
> Claus's biler er pæne (måske bortset fra III'eren som ser lidt

Av ! Den sved, jeg var nu heller ikke så gammel der for ti år siden, og
moden har skiftet.
Jeg kan nu ikke se det Brian agtige i det, den var helt standard med
undtagelse af 16" fælge som var stort der for 10 år siden og så en lille
udstødning, som var højeste mode dengang.

> [...]
> for genere Golf-kørere, men blot for at gøre opmærksom på, hvor langt
> ud vi egentlig er kommet ud med afgifterne herhjemme.

Arh! spis lige brød til - du har vist aldrig været til GTI træf i Holland
eller England.
Eller en tur i Wörthersee for den sags skyld.
Lige nøjagtig Golf'en er nok vores tids største kult bil. Det er ikke kun
for konernes skylde der er lavet over 23 millioner af de dunke.
Men bevares lidt ret skal du da ha' jeg ville nok heller ikke køre Golf
eller VW hvis bilerne blev meget billigere i Danmark, men jeg ville nok ikke
vælge en der var ret meget størrer, jeg er en af dem der synes store biler
er spild af godt jern. (Hvorfor kun lave to når man nu kunne lave tre) :)

> [...]
> Såvidt jeg husker var der en sænkning af bilafgifterne med i det
> oprindelige valgoplæg - men hvor er det egentlig blevet af?

Det er vist blevet tiet ihjel, men der var seriøst nok heller ikke nogen der
havde troet på det.
For man kan nok ikke bare hive f.eks 10 milliarder ud af finansloven