Metax vask med lakforsegling?
Fra : JS

Dato : 05-07-05 09:40

Er det noget værd?
http://www.metax.dk/page522.aspx

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 10:16

JS skriver:

> Er det noget værd?
> http://www.metax.dk/page522.aspx

I forhold til en guldvask hos Shell til 125 kr er den guld værd. Er
man medlem af Metax vaskeklub, har de ofte "lavasken" til 55 kr og
nogle gange 45.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : JS

Dato : 05-07-05 10:19

> JS skriver:

> I forhold til en guldvask hos Shell til 125 kr er den guld værd. Er
> man medlem af Metax vaskeklub, har de ofte "lavasken" til 55 kr og
> nogle gange 45.

Men det der lakforsegling er det noget der virker eller er det salgsgas?

Fra : Henrik B.

Dato : 05-07-05 10:57

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det der lakforsegling er det noget der virker eller er det salgsgas?

Jeg har gode erfaringer med Shell's udgave. Giver langt flottere dybdeglans
end en alm. vask.

Men det er nok rigtigt hvad de skriver: Vask bilen ca. 5 gange med alm.
vask, inden du igen vasker med lakforsejling.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 11:02

JS skriver:

> Men det der lakforsegling er det noget der virker eller er det salgsgas?

Det virker ret okay, men der er intet der slår en riktig
lakforsegling.

Jeg bruger selv "lakforseglingsvasken" når den er på tilbud.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-07-05 17:02

JS wrote:
> Men det der lakforsegling er det noget der virker eller er det
> salgsgas?

Næ det virker - for godt.

Har kun prøvet det een gang. Der indkapslede den det skidt, som vasken ikke
fik af...

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 18:09

meddelelse news:42caae5e$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...

> Næ det virker - for godt.
>
> Har kun prøvet det een gang. Der indkapslede den det skidt, som vasken
> ikke fik af...

hehe.
Så er det næppe voks som de havde puttet i beholderen..
Det er alment kendt, at den 'voksbehandling'
disse vaskeanlæg gir' ikke har nogen effekt overhovedet,
andet end det gir' en lækker fornemmelse. Nøjagtigt
som Ditec-mærket.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 18:00

> [...]
> meddelelse news:42CA4FCC.2DD17D88@du.kan.finde.den...

> Men det der lakforsegling er det noget der virker eller er det salgsgas?

Tja jeg er så IKKE enig med de andre. Jeg synes det er pengene ud af
vinduet.
Holdbarheden på de lakforseglinger ved Shell her ilandsdelen er på ca. 1 uge
så er det hele væk igen. Man mærker det MEGET tydeligt ved at køre fingrene
hen over lakken og hvis man så sammenligner med en håndpoleret forsegling
som holder 2-3 måneder så er det noget skod hvad maskinen laver.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 18:08

Tom skriver:

> Tja jeg er så IKKE enig med de andre. Jeg synes det er pengene ud af
> vinduet.

Ikke for 55 kr.....

> [...]
> hen over lakken og hvis man så sammenligner med en håndpoleret forsegling
> som holder 2-3 måneder så er det noget skod hvad maskinen laver.

Enig. Men til prisen giver den IMHO en god forsegling.