HJÆLP! Ødelagt lak
Fra : Jansen

Dato : 05-07-05 09:06

Min mand er edertosset på mig.

Jeg har i går sprøjtemalet et stakit med oliebaseret træbeskyttelse
(terpentin).

Da det var blæsevejr, og vinden kom fra forskellige retninger, har den ført
sprøjtestink langt omkring.

Det betyder, at vores helt nye mørkeblå bil - kun 2 mdr. gammel - er blevet
oversået med små hvide prikker.

Er der nogle i gruppen, som kan hjælpe mig. Hvordan redder vi bilen uden at
ødelægge den?

På forhånd tak.

Hilsen Dorte

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 09:12

> Er der nogle i gruppen, som kan hjælpe mig. Hvordan redder vi bilen uden
at
> ødelægge den?
>
> På forhånd tak.

Har du prøvet en vaskehal ?

Mvh
Morten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-07-05 09:17

"Jansen" <Oplyses@Ved.behov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet
> oversået med små hvide prikker.
>
> Er der nogle i gruppen, som kan hjælpe mig. Hvordan redder vi bilen uden

Hej

Har i prøvet at polere lidt på en af pletterne med noget voks eller
lakforsegler med en anelse slibemiddel (Sonax, el. lign.) ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 09:22

"Jansen" <Oplyses@Ved.behov.dk> skrev i en meddelelse

| Min mand er edertosset på mig.
|
| Jeg har i går sprøjtemalet et stakit med oliebaseret træbeskyttelse
| (terpentin).

Så kan du lære det, lad ham gøre det næste gang ;).

| Det betyder, at vores helt nye mørkeblå bil - kun 2 mdr. gammel - er
blevet
| oversået med små hvide prikker.

Autolak kan godt tåle benzin el. terpentin, men prøv at se hvor langt du
kommer med petroleum, lampeolie, madolie. Vask bilen først, så den er fri
for sand&skidt inden der pudses, tørres på den, det ridser!!!!. Vask og giv
den en tur med autovoks,lakforsegler bagefter.

Fra : martin bjerre

Dato : 05-07-05 20:13

> Så kan du lære det, lad ham gøre det næste gang ;).

> blevet

Ellers "forær" ham en komplet polering+rengøring af bilen, så bliver han nok
glad, og bilen bliver ren, blank og lakforseglet.

Martin