Hundehår en plage
Fra : Brian Madsen

Dato : 04-07-05 22:19

Jeg har et par bekendte som har købt en brugtbil incl. en hel del hundehår.
Det er gået ud over bagsæde og himmel i bag. Hvorledes fjernes disse
hundehår nemmest (de sidder ret godt fast i interiøret)?

Bil hilsner
B. Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 22:38

"Brian Madsen" <brianm@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er gået ud over bagsæde og himmel i bag. Hvorledes fjernes disse
> hundehår nemmest (de sidder ret godt fast i interiøret)?

Nu er folk jo vilde med at ofre 1000'er på
en flot bil, så måske tidycar m.fl. kan gøre jobbet ?

Ellers kan en rulle brun bred tape gøre underværker..

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 04-07-05 22:39

> Det er gået ud over bagsæde og himmel i bag. Hvorledes fjernes disse
> hundehår nemmest (de sidder ret godt fast i interiøret)?

Jeg har selv en stor, fældende,savlende møgbunke af en bondegårdshund
Jeg plejer at bruge mundstykket med børsten. Jeg véd godt at det tager lang
tid. Men det er den eneste der kan tage de stride hår. Derudover skal de
bruge en stor del tålmodighed... Det er ikke for ingenting at hundehår
faktisk kan bore sig fast i fødderne på os mennesker!

/Jasper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-07-05 22:50

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> skrev
Det er ikke for ingenting at hundehår
> faktisk kan bore sig fast i fødderne på os mennesker!

Opstår det ved spark?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 05-07-05 11:30

> Opstår det ved spark?

Hehe.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 05:38

Brian Madsen skriver:

> Jeg har et par bekendte som har købt en brugtbil incl. en hel del hundehår.
> Det er gået ud over bagsæde og himmel i bag. Hvorledes fjernes disse
> hundehår nemmest (de sidder ret godt fast i interiøret)?

Skumgummi hjælper en del.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-07-05 09:48

Brian Madsen wrote:
> Jeg har et par bekendte som har købt en brugtbil incl. en hel del
> hundehår. Det er gået ud over bagsæde og himmel i bag. Hvorledes
> fjernes disse hundehår nemmest (de sidder ret godt fast i interiøret)?

Jeg læste et tip i en nyhedsgruppe om katte, der blev der sagt, at en
messingbørste var god til at få hårene løse med. Har selv prøvet det på det
tæppe min kat ligger på, og det virker skam.. Børsten bliver propfyldt med
hår på ingen tid.. Heldigvis er det en del lettere at få ud af børsten end
tæppet

MEN, pas på med sådan en børste.. Du kan nemt ødelægge stoffet, så gør det
forsigtigt og sørg for ikke bare at køre på, men kig konstant om tæppet
bliver slidt og nulret af det..

Ellers er jeg rimelig sikker på, at steder som Tidycar kan fjerne det. Her
er prisen omkring 2222 for sådan en omgang vil jeg tro.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 10:14

Anders Houmark skriver:

> [...]
> forsigtigt og sørg for ikke bare at køre på, men kig konstant om tæppet

I dyrehandlen kan man købe gummibørster det er ret effektivt på vores
kat og møbler.

Ellers som skrevet før, et stykke skumgummi.