Første Bil pris 20-40000 - et par råd vedr~
Fra : meiers@gmail.com

Dato : 04-07-05 14:25

Hejsa - Så skal der handles bil da der er kommet børn i familien -
(tidligere MC kører)

Så jeg er på jagt efter en stationcar med god plads, som er rimelig
driftsikker og sikker generelt - udstyr m.m er ligegyldigt ..

Jeg har lidt kig på flg : Opel Astra , Ford Escort , Skoda Felicia

Er der nogen der kan give lidt tips m.m. - om hvad man skal gå efter
er det bedre at købe en ældre årgang der har gået få km eller en
nyere der har gået mange ... osv

Håber på lidt tips - syntes det er lidt af en jungle at handle bil

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-07-05 17:50

<meiers@gmail.com> skrev i en meddelelse

er det bedre at købe en ældre årgang der har gået få km eller en
nyere der har gået mange ... osv

Til den pris skal du kigge efter en der er velholdt, det ses tydeligt om den
er "holdt" el. bare kørt til service 1-2 gange om året. Dvs. den behøves
ikke nødvendigvis at have "fuld" service-bog, som tommelfinger-regel; jo
nyere bil, jo mere os skal man være på den. Og undervognsbehandlingen skal
ikke være for ny,frisk - for den kan dække over mange dårligdomme, men det
er absolut et + hvis den er blevet behandlet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-07-05 01:42

meiers@gmail.com wrote in news:1120483489.154624.207490
@g47g2000cwa.googlegroups.com:

> er det bedre at købe en ældre årgang der har gået få km eller en
> nyere der har gået mange ... osv

Gammel bil, få km = bil med maaaange koldstarter.

Ny bil, mange km = bil med få koldstarter.

Sådan ca generelt :)

MVH

Fra : Q

Dato : 07-07-05 20:19

*
[...]

Jeg har for et par måneder siden shoppet bil med naboen som havde bestemt
sig for en Felicia i den prisklasse, dog ikke en stationcar.. De kommentarer
jeg skriver nedenfor er specifikt for Skod-A

*
*Er der nogen der kan give lidt tips m.m. - om hvad man skal gå efter

Hold *godt* øje med rust i bagklap, skærmkanter og fjederskåle.. Motoren var
ikke noget problem på de biler vi kiggede, men gearskiftet virkede noget
slasket ( formentlig bare den forb. pind mellem gearkasse og gearstang)

Skodas egen 1.4 liters motor kan godt lyde lidt "råt" ved koldstart, men det
er eftersigende ikke det store problem.. Feliciaerne blev svjv senere
leveret med en 1.4 motor fra VW, som gik noget bedre..

*er det bedre at købe en ældre årgang der har gået få km eller en
*nyere der har gået mange ... osv

Jeg ville ikke være bange for at tage en nyere årgang med mange kilometer..

/peter