toldsyn 800kr !!!!!!!
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 09:22

ARGH så kom ulempen ved det frie bilsyn.. har lige bestilt tid til min
importerede Goller, og så ser jeg lige på deres webdel, og fandeme om ikke
man skal af med 800 Spir !!! det er så lige steget 100% !

Kan det gøres billigere andre steder ?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 09:29

> Kan det gøres billigere andre steder ?

Skal lige siges at det var hos applus !

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 09:35

fandt lige bilsyn vestsjælland og sydsjælland, kan gøre det for 600, men
stadigt dyrt...

Fra : JBH

Dato : 04-07-05 18:01

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
> ARGH så kom ulempen ved det frie bilsyn.. har lige bestilt tid til min
> importerede Goller, og så ser jeg lige på deres webdel, og fandeme om ikke
> man skal af med 800 Spir !!! det er så lige steget 100% !

Roolig nu.. De bryster sig af at de yder en god service, derfor kan de ikke
arbejde billigere end "staten" kunne. Jeg har dog ikke set den bedre service
i nogen synshal endnu :-/

Næh..
Da staten havde synshallerne var incitamentet at få rykket så mange gamle
biler af vejen som mulig for på den måde at få nogle afgiftskroner i kassen
(Vi giver staten 2 biler hvergang vi selv køber en) Da kunne man godt slippe
gennem nåleøjet med mindre fejl.

Nu hvor synshallerne er privatiseret og skal leve af synsgebyrerne, vil de
se bilen igen ( = flere penge i kassen), hvis de finder det mindste, og jeg
fornemmer de er blevet "meget gode" til deres arbejde, bare ikke det med den
bedre service.

> Kan det gøres billigere andre steder ?

Monopol...næppe

mvh
JBH

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-07-05 18:37

Juel wrote:
> [...]
> importerede Goller, og så ser jeg lige på deres webdel, og fandeme om
> ikke man skal af med 800 Spir !!! det er så lige steget 100% !

Kun for Toldsynet?
Eller er det inkl. det alm. syn?

Fra : ena

Dato : 04-07-05 19:31

Jeg betalte nu også 800 under monopolet - men incl syn hvilket jeg også tror
dit er - bilen kører ind bliver "toldsynet" og synet samtidigt - det har
altid kostet 800

meddelelse news:42c9730f$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-07-05 20:07

ena wrote:
> Jeg betalte nu også 800 under monopolet - men incl syn hvilket jeg
> også tror dit er - bilen kører ind bliver "toldsynet" og synet
> samtidigt - det har altid kostet 800

Det var i hvert fald det jeg også gav...

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 21:07

> Det var i hvert fald det jeg også gav...

Da det var statens, gav man 0,- for toldsyn og 400 oveni for alm syn = 400kr
men efter applus helvede er det 400 for toldsyn + 400 for det alm syn oveni
= 800 !!

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-07-05 21:59

Juel wrote:
> Da det var statens, gav man 0,- for toldsyn og 400 oveni for alm syn
> = 400kr men efter applus helvede er det 400 for toldsyn + 400 for det
> alm syn oveni = 800 !!

OK

Det skal det da også koste. Det tog da i hvert fald 5 min.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-07-05 09:34

> [...]
400kr
> men efter applus helvede er det 400 for toldsyn + 400 for det alm syn

Toldsyn blev "prissat" ved privatiseringen 1. januar 2005. Da den afsatte
tid til toldsyn var/er samme som til registreret syn er den naturligvis 400
kr. som maximalpris indtil 1. januar 2007, da der ved privatiseringen er
fastlagt prisloft til førnævnte dato.

Dog må prisen gerne være lavere, hvilket mange af de "nye" praktiserer med
hensyn til toldsyn, hvilket jeg erfarede i går, registreret syn 400 kr.
toldsyn 200 kr. + vejning af køretøj 250 kr. til registreret vejer.

Har set hjemmesider der annoncerer med 150 kr.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg