Import af Volvo V70.. ???
Fra : Joerlund

Dato : 03-07-05 15:55

Har du importeret en Volvo V70 fra Tyskland eller Schweiz. ???

Jeg søger info omkring denne model fra årgang 1998 til den nye model 2001.
Til hvilken pris står sådan en bil på gaden med nr. plader.

Priserne der er opgivet på told og skat er vist ikke "up to date"

Jeg ser på nettet at det er muligt at købe en meget velholdt 2001 model til
ca. 70000 kr. Kørt 170.000 km. !! i Schweiz.
Og så er jeg næsten klar over hvilke udgifter der er forbundet med fragt
hjem !!
Men skal man købe prøve nr. plader både i Sch. og Tyskland.

Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund-@mail.dk

Fjern - i Email adresse. !

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-07-05 16:04

Joerlund wrote:
> Har du importeret en Volvo V70 fra Tyskland eller Schweiz. ???

Jep.

> Jeg søger info omkring denne model fra årgang 1998 til den nye model
> 2001. Til hvilken pris står sådan en bil på gaden med nr. plader.
>
> Priserne der er opgivet på told og skat er vist ikke "up to date"

Jo, for "priserne" er da hvad det formodes at bilen koster hos en dansk
forhandler uden afgift. Og den er noget højere end købsprisen i fx Tyskland.

Jeg gav fx ca. 65000 kr. for min, og den er vurderet til ca. 90.000 kr...

Fra : Rasmus

Dato : 03-07-05 16:14

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Til hvilken pris står sådan en bil på gaden med nr. plader.
>
> Priserne der er opgivet på told og skat er vist ikke "up to date"

Hvad mener du med at de ikke er "up to date", told & skat er ligeglad med
hvad du giver for bilen...., de laver en vurdering af bilen og ud fra deres
vurdering betaler du afgift.

Art Personbil
Mærke VOLVO
Model V70
Typebetegnelse 2856532121
Registreret 1. gang 04/05-2001
Karosseri type / antal døre ST CAR 0 døre
Motor Cylindre 2435 cc 140 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / B / 118000 KM

Endeligt vurderet pr 22/02-2005
Afgiftspligtig værdi 102000
Registreringsafgift 159604
Handelspris inkl. afgift 261604

/Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 08-07-05 19:55

> Har du importeret en Volvo V70 fra Tyskland eller Schweiz. ???

Ja?

> Jeg søger info omkring denne model fra årgang 1998 til den nye model
> 2001. Til hvilken pris står sådan en bil på gaden med nr. plader.

Se på www.bilpriser.dk og www.bilbasen.dk.

Husk iøvrigt at Schweiz er uden for EU - importen herfra er ikke sådan "lige
til"!

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 09-07-05 18:47

On Fri, 8 Jul 2005 20:55:05 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Husk iøvrigt at Schweiz er uden for EU - importen herfra er ikke sådan "lige
>til"!

Der skal eksempelvis betales moms på 25% !

Mvh...