Mondeo diesel 1.8TD trækker af h...
Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 03-07-05 11:37

Hejsa

Jeg har en Ford Mondeo 1.8TD årgang 1999 st.car
Den trækker ikke særlig godt, jeg kan se at den burde være ligeså
hurtig som en tilsvarende Passat 13,0 sec 0-100kmt

Andre der har en mondeo med samme problemer. Har bla. lige måtte humpe
over Kassel bakkerne i 3 gear solo

Hjælp venligst

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-07-05 13:06

Lars H. Jørgensen wrote:
> [...]
> hurtig som en tilsvarende Passat 13,0 sec 0-100kmt
>
> Andre der har en mondeo med samme problemer. Har bla. lige måtte humpe

Lader turboen...?

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 03-07-05 13:12

ja men først ved 3500 omdr
Den trækker igennem på et interval mellem 3500-4000 det kan man ikke
bruge til ret meget

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-07-05 14:03

Lars H. Jørgensen wrote:
> ja men først ved 3500 omdr
> Den trækker igennem på et interval mellem 3500-4000 det kan man ikke
> bruge til ret meget

Nej det er vel 10sec inden motoren smider stemplerne.

Måske har du en læk i en slange et sted.
Suser det meget?

Fra : ChipMIK

Dato : 03-07-05 17:46

Roberto Saldo wrote:

> Nej det er vel 10sec inden motoren smider stemplerne.
>
> Måske har du en læk i en slange et sted.
> Suser det meget?

Hej Lars

MEGET typisk fejl på 1.8 TD.........er følgende:) :

Slangen der går omme fra turbo til dieselpumpen sprækker der hvor den
går ind til dieselpumpen.

Check lige om det ikke bare er den der er gal...gummistuds/slange der
går over til et metalrør på "nogle" mm bredde...

Jeg har desværre ikke et billede & det blæser +20 M/s så jeg gider ikke
ud & åbne kølerhjelm nu ;)

Min HAR fejlet ovenstående ;)

ChipMIK

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 03-07-05 19:07

Tak gruppe
Det er genialt med kyndige folk ved tasterne

mvh,
Lars

Fra : ChipMIK

Dato : 03-07-05 20:51