Bortkommet registreringsattest
Fra : Grønne

Dato : 02-07-05 21:37

Jeg har købt en bil(billigt), hvor registreringsattesten er bortkommet under
et tidligere ejerskifte.

Kan man på nogen måde fremskaffe den igen ?

Med lidt benarbejde tror jeg det er muligt at opdrive navnet på sidste ejer
der har haft plader på den. Vil det hjælpe ?

Håber der er nogen der kan hjælpe, bilen er godt nok rimeligt udtjent, men
dem kan da bygges op igen med lidt held !

Med Venlig Hilsen

Grønne

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 02-07-05 22:33

brug stelnummeret tal med motorkontoret

Fra : KubikH

Dato : 02-07-05 23:17

> [...]
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe, bilen er godt nok rimeligt udtjent, men
> dem kan da bygges op igen med lidt held !

Få en "Erklæring om bortkommen registreringsattest" på motorkontoret.
Opsøg tidligere ejer, og få en underskrift,samt tidligere reg. nr.
Daf tilbage på motorkontoret, aflever attesten, og 50 dask.
Gå derfra med en ny midlertidig attest, den rigtige kommer med posten.
Mvh
Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-05 07:02

KubikH wrote:

> [...]
> Daf tilbage på motorkontoret, aflever attesten, og 50 dask.
> Gå derfra med en ny midlertidig attest, den rigtige kommer med posten.

Husk dog at gøre opmærksom på, at den nye attest IKKE skal sendes til den
tidligere ejer, men derimod til dig selv.
Og dette gør de kun, hvis du kan fremvise bevis på at du har købt bilen
(f.eks. slutseddel).

PS: Hvis den tidligere ejer er død, så kan det være temmeligt besværligt at
få en ny attest, da man skal have fat i boet/arvingerne efter personen og
hvis bilen har stået i en længere årrække, så kan det være meget svært at
finde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-07-05 21:33

> [...]
> hvis bilen har stået i en længere årrække, så kan det være meget svært at

Hvis køretøjet har været afmeldt i CRM mere end 12 mdr. falder data om den
væk, den slettes i CRM.

Såfremt der ikke kan fremvises noget dokumentation er det nærmest umuligt at
undgå T&S, da du jo ikke kan bevise at den ikke er importeret.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg