Hvem bestemmer fartbøderne?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-07-05 16:37

og hvem sætter skiltene?

F.eks. vejarbejde på motorvejen. Kan et privat vejarbejdsfirma, der f.eks.
kun har 30-skilte på lager sætte dem op på motorvejen således diktere
farten? Og kan jeg miste køre kortet, hvis vejarbejdet er ovre, og de kun
har glemt at fjerne et 30 skilt?

Hvis skilte er dækkede af bevoksning, gælder de så stadig?

Eller hvis de er stjålne, eller hvis nogen laver en praktikal joke, og
sætter en 50-skilt op på motorvejen?

Ergo, gælder skilte uanset hvem der sætter dem?

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 02-07-05 17:46

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote:

>F.eks. vejarbejde på motorvejen. Kan et privat vejarbejdsfirma, der f.eks.
>kun har 30-skilte på lager sætte dem op på motorvejen således diktere
>farten?

Nej, de skal sætte de skilte op som skal være der ifølge nogle regler
og det er politiet der fastsætter de nøjagtige grænser.

>Ergo, gælder skilte uanset hvem der sætter dem?

Ja, hvis skiltet står der, så skal du overholde det der står på
skiltet, det virker jo ikke hvis du først skal hen og finde ud af hvem
der har sat det op ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/