Tonede baglygter, kan man fjerne malingen?
Fra : Henning Lund

Dato : 02-07-05 13:47

Synsmanden hummede forrrige år over vores baglygter, er der nogen som
ved om man kan få farven (spraymalingen) af med et eller andet så
synsmanden bliver glad her i august når bilen skal til syn?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-05 14:47

Den Sat, 02 Jul 2005 14:46:35 +0200. skrev Henning Lund:

> Synsmanden hummede forrrige år over vores baglygter, er der nogen som
> ved om man kan få farven (spraymalingen) af med et eller andet så
> synsmanden bliver glad her i august når bilen skal til syn?

Med fare for misfarvninn (tvivlsomt men alligevel en risiko) er
fortynder/sprit/rensebenzin en mulighed.

MVH

Fra : Henning Lund

Dato : 02-07-05 14:43

Henning Lund skrev:

> Synsmanden hummede forrrige år over vores baglygter, er der nogen som
> ved om man kan få farven (spraymalingen) af med et eller andet så
> synsmanden bliver glad her i august når bilen skal til syn?

Jeg fik en åbenbaring, sprit i rigelige mængder og ståluld gjorde det
meget let at fjerne skidtet, spritten blev selvfølgelig ikke indtaget af
undertegnede.

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-07-05 15:20

Også skrev Vollert
> Synsmanden hummede forrrige år over vores baglygter, er der nogen som
> ved om man kan få farven (spraymalingen) af med et eller andet så
> synsmanden bliver glad her i august når bilen skal til syn?

Lav en "pasta" af brunsæbe og klæb det fast på lygten med vitavrap folie lad
det derefter side natten over og så skulle det værer til at fjerne, ellers
pil baglygter af og kom samme brunsæbe pasta på og i en lukket pose vent
derefter natten over og det skulle værer til at fjerne.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Henning Lund

Dato : 02-07-05 16:08

Martin Vollert skrev:

> [...]
> fjerne, ellers pil baglygter af og kom samme brunsæbe pasta på og i
> en lukket pose vent derefter natten over og det skulle værer til at

Spritten lavede heller ikke misfarvninger, lygterne skinner nærmest som
en jomfrumave.