Underlig lyd i polo `85
Fra : Bjerregaard

Dato : 01-07-05 17:27

Har fået en underlig lyd i min gamle Polo....faktisk lyder det lidt som en
svag "luftalarm" samt en svag "hyle-lyd"...nogen dage, er det fra bilen
bliver startet... andre dage kommer det lidt efter kørsel, og andre dage er
der slet ikke noget at bemærke. Har selv en mistanke til generator og synes
selv at lampen for generator lyser et par sekunder længer ved start af bil
inden den slukker igen.. det evt paranoia, fordi min mistanke går på
generator, men hvad har i andre af bud på den underlige lyd? Lampen har ikke
lyst under kørsel men slukker efter ca 5-6 sekunder når bilen bliver startet

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-05 17:32

"Bjerregaard" <tina.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der slet ikke noget at bemærke. Har selv en mistanke til generator og
> synes selv at lampen for generator lyser et par sekunder længer ved start

Det kunne være remmen til gen. som trænger til at blive strammet el.
udskiftet.

Fra : Gert

Dato : 02-07-05 12:34

> [...]
ikke
> lyst under kørsel men slukker efter ca 5-6 sekunder når bilen bliver

en mulighed kunne også være remstrammerehjulet til tandremmen, hvornår er
tandrem sidst skiftet
og blev det hjul skiftet samtidig ?

Mvh Gert