Din latterligste fartmåling?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-06-05 21:44

Har netop støttet landets økonomi med 1000 kr ved at køre 63 km/t i et
industrikvarter.

Min forbrydelse blev begået ca. 100 meter efter et byskilt.

Der har været flere røster om den automatiske fartkontrol, der fra flere
sider anklages for at være en ren pengemaskine. Husker også medierne for
nogle år siden havde eksempler, hvor målinger blev foretaget lige bag et
byskilt, hvor strækningen gik ned ad bakke, osv.

Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?

Og hvad er egentlig den statistiske risiko for at blive fotograferet to
gange?

Jesper

Fra : C. Howard

Dato : 30-06-05 21:56

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?

Er de ikke alle det!
Når jeg ser sådan en fotovogn og dem ser jeg efterhånden 2-3 gang pr. mdr.
så sætter jeg farten så langt ned at evt. andre der kommer efter mig må
bremse ned og så triller jeg ganske stille forbi fotovognen mens jeg ryster
på hoved.
Det bedste er så hvis man kan få skabt en slags flaske hals efekt, så alle
der køre forbi køre under det tilladte, så får han ikke mange i fælden.

Men folk er blevet gode til at advare hinanden, jeg er næsten altid blevet
gjort opmærksom på sådan en fotovogn af mine med trafikanter i modsat
kørebane, med 3 hurtige blink med fjernlyset og jeg gør det også selv når
jeg støder på sådan en fælde i modsat side af vejen.

Carsten

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-06-05 21:58

"C. Howard" <c.howard@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> så sætter jeg farten så langt ned at evt. andre der kommer efter mig må
> bremse ned og så triller jeg ganske stille forbi fotovognen mens jeg

Jeg har kigget langt efter de fotovogne. Hvor ser du så mange?

Jesper

Fra : C. Howard

Dato : 30-06-05 22:04

> Jeg har kigget langt efter de fotovogne. Hvor ser du så mange?

De holder tit ned omkring Guldborgsund tunellen Lolland-Falster og mellem
Kalvehaven og Vordingborg også Sakskøbing/Nykøbing F strækningen.
Ja så har jeg også mødt dem ved vejarbejde og omkørelser på motorvejen med
Tapernøje.

Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-05 22:20

Jesper Nielsen skriver:

> Jeg har kigget langt efter de fotovogne. Hvor ser du så mange?

Jeg så en (opdagede jeg, da den blitzede mig) lige uden for Lading
(mellem Århus og Viborg) sidste onsdag.....

I går kom den - 500 kr.
Bare ærgerligt, men det undrer mig at det er _så_ billigt at køre 58,
hvor man må køre 50 (den smut sku, lige inden byskiltet). De kan sku da
knapt få dækket omkostningerne hjem af bøden......

Klaus (der ser sig uforstået overfor _så_ lave bødetakster)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 06:55

> [...]
| hvor man må køre 50 (den smut sku, lige inden byskiltet). De kan sku da
| knapt få dækket omkostningerne hjem af bøden......

Så må du jo køre noget hurtigere næste gang, så de får omkostningerne dækket
:))).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 07:03

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Så må du jo køre noget hurtigere næste gang, så de får omkostningerne dækket

God ide

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 07:13

> [...]
> kørebane, med 3 hurtige blink med fjernlyset og jeg gør det også selv når
> jeg støder på sådan en fælde i modsat side af vejen.

Så har de jo netop vist deres værd, de (fotovognene) sætter farten ned.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : C. Howard

Dato : 01-07-05 07:28

> "C. Howard" <c.howard@get2net.dk> wrote in message

> Så har de jo netop vist deres værd, de (fotovognene) sætter farten ned.

Har de?
Efter at have paseret fotovognen bliver farten sat op igen, skal jo indhente
det tabte!

Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-05 22:21

Jesper Nielsen skriver:

> Har netop støttet landets økonomi med 1000 kr ved at køre 63 km/t i et
> industrikvarter.

Tillykke.....

> Min forbrydelse blev begået ca. 100 meter efter et byskilt.

Og ?

> [...]

Og ?

> Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?

Nej, ingen målinger er søgte, folk skal sku bare lære at uoverholde
grænserne, eller betale.

> Og hvad er egentlig den statistiske risiko for at blive fotograferet to
> gange?

Samme sted, eller over en uge eller ????

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-06-05 22:31

Også skrev Vollert

> Nej, ingen målinger er søgte, folk skal sku bare lære at uoverholde
> grænserne, eller betale.

Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
dikterer.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Teddy

Dato : 30-06-05 22:57

> Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
> dikterer.
> ------------------------------------------------------->

Sådan er der mange danskere som er. desværre, de lever formentligt et
kedeligt førtidspensionistliv i en kedelig sørgelig lejlighed, og har ikke
råd til at køre for stært, eller tune deres eu scooter, eller gamle fiat uno
med hængertræk, måske heller ikke råd til en tur på bakken en gang i mellem
osv osv - deraf fremkommer holdninger som et par stykker i denne tråd
udtrykker..

Disse småborgerlige elementer, kan ikke forstå at andre folk har travlt, de
tænker ikke på at andre folk skal på job, aflevere ungerne, hente ungerne,
passe haven og hvad det arbejdende folk nu engang laver..

Istedet sidder disse elementer og brokker sig, og demonstrerer lidt med at
skrive lidt fnysende bemærkninger på internettet.

Det værste er når de virkelig skal provokere... så tager de gudhjælpeme
deres lille trailer efter deres Uno - klokken lort om morgenen, og skaber
trafikpropper foran de folk som skal på job... jeg mener bare : hvad fanden
laver folk med trailere påført haveaffald midt i myldretrafikken.. det kan
da kun være for at være på tværs.

lev fedt...dø tung.

Teddy
www.smallblock.dk USAbiler til folket...

Fra : Georg

Dato : 01-07-05 02:46

Det der er så fandens uretfærdigt ved de skide fotovogne er, at de rammer hr
og fru jensen der kører 58 Km/t mens Brian og Johnny der ræser rundt på
vejene efter mørkets frembrud med langt højere hastighed og alkohol i blodet
som regel går fri. Hvis man virkelig vil have hastigheden sat ned, kan man
også gøre det. Politikerne er bare nogle vatpikke. Installèr sorte bokse i
bilerne, der automatisk sladrer hvis du overtræder hastighedsgrænsen på en
given strækning. Det skulle være teknisk muligt med det dersens GPS halløj.
Men nej, for så kan brian og Johnny jo ikke længere køre fuldemandsræs og
dræbe og lemlæste uskyldige. Så er det da bedre, at hr og fru Jensen får et
girokort. Hvad fanden er meningen. Vågn op!!

Georg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-07-05 15:15

On Fri, 1 Jul 2005 03:46:16 +0200, "Georg" <nomail@nomail.hotdog> wrote:

> [...]
>dræbe og lemlæste uskyldige. Så er det da bedre, at hr og fru Jensen får et
>girokort. Hvad fanden er meningen. Vågn op!!

Dumdidum. De der GPS dimser kan man bare dække til og så kan de ikke
finde en skid signal og skal den fx sættes til steptællenren som fx
speedometret bruger, ja så ville jeg tro at man også kan snyde med det.
Flemming Jacobsen

Fra : Jonas R.

Dato : 02-07-05 11:02

SNIP
> [...]
> dræbe og lemlæste uskyldige. Så er det da bedre, at hr og fru Jensen
> får et girokort. Hvad fanden er meningen. Vågn op!!

Godt lige at generalisere ungdommen, er sku ikke os alle sammen der kører
spiritus kørsel og ræs............

Og det er selvom vi kører i en bil som ikke har de store problemer med at
køre stærkt.

/Jonas R.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-07-05 05:58

Teddy wrote:

> [...]
> gamle fiat uno med hængertræk, måske heller ikke råd til en tur på
> bakken en gang i mellem osv osv - deraf fremkommer holdninger som et

Nåehh, du mener de der ikke flår pakken med tudekiks op og råber på
revolution fordi de får en fartbøde?

Jeg ved nu godt hvem jeg synes der skulle få sig et liv

Ole Thomsen

Fra : Jan

Dato : 01-07-05 06:13

Lad os prøve at oversætte....

Jeg gider ikke stemme el. stille op som politiker, så jeg skal ikke
overholde de folkevalgtes regler

> [...]
> tråd udtrykker..

Jeg gider ikke stemme el. stille op som politiker, så jeg skal ikke
overholde de folkevalgtes regler LoL

> Disse småborgerlige elementer, kan ikke forstå at andre folk har travlt,
> de tænker ikke på at andre folk skal på job, aflevere ungerne, hente
> ungerne, passe haven og hvad det arbejdende folk nu engang laver..

Jeg gider ikke stå op så jeg kan nå hvad jeg har af gøremål om morgenen el.
på andre tidspunkter for den sags skyld, jeg har taget et job kun for at
kunne betale mine bøder og børnene har konen påduttet mig

> Istedet sidder disse elementer og brokker sig, og demonstrerer lidt med at
> skrive lidt fnysende bemærkninger på internettet.

Alle de andre der kan klare livets strabadser er nogle r..huller, for de
tillader sig at sige jeg skal tage mig sammen

> [...]
> fanden laver folk med trailere påført haveaffald midt i myldretrafikken..
> det kan da kun være for at være på tværs.

Det er irriterende at nogle har containerpladsen liggen på deres rute til
arbejde, så de kan planlægge hvordan/når de kan komme af med deres
haveaffald, det skulle forbydes at folk ordner have og skaffer sig af med
affaldet

> lev fedt...dø tung.

Jeg vil ikke holde mig i form så den gamle amerikaneræske m/etpunkts sele
skal ud og kysse fodgængere Fiat'er og andre borgerdyr LoL

Så til en lille quiz:
Hvorfra starter 50 km/t zonen ved byskiltene hvis ikke andet er angivet?

a: 500m før skiltet?
b: fra skiltet?
c: 100m efter skiltet?

Had man gættet rigtigt, skal man sq ikke sidde her på nettet og hyle, men
overholde det el. betale sin bøde og ikke belemre andre med at man ikke vil
overholde reglerne LoL

jd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 07:17

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote in message
> [...]
>
> Had man gættet rigtigt, skal man sq ikke sidde her på nettet og hyle, men
> overholde det el. betale sin bøde og ikke belemre andre med at man ikke

100% enig, der er ikke noget som fartbøder som kan få tudekiksene frem.

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-07-05 08:38

Jan wrote:

> Had man gættet rigtigt, skal man sq ikke sidde her på nettet og hyle, men
> overholde det el. betale sin bøde og ikke belemre andre med at man ikke vil
> overholde reglerne LoL

Subscribe!

--
vh
Torben

Fra : Broegger

Dato : 01-07-05 07:50

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev

> a: 500m før skiltet?
> b: fra skiltet?
> c: 100m efter skiltet?

Hvad så med os der kører så stærkt at vi ikke når at se skiltet. Kan vi
ikke blive fritaget for bøden?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 12:53

Også skrev Vollert
> Lad os prøve at oversætte....

> Jeg gider ikke stemme el. stille op som politiker, så jeg skal ikke
> overholde de folkevalgtes regler

Øhh ok, det er så dig der tror det, det har jeg ikke skrevet noget om.

> [...]
>
> Had man gættet rigtigt, skal man sq ikke sidde her på nettet og hyle,
> men overholde det el. betale sin bøde og ikke belemre andre med at

Ny lille Quiz.

A: Er det ok at filme politifolk der er ifærd med at overtræde loven ?
B: Skal politiet ha lov til at konfiskere film som er optaget af dem mens de
overtræder loven ?
C: skal det være forbudt at filme politiet mens de overtræder loven ?

Det var vist det indlægget gik på ikke alt det der fotofælde vrøvl.

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 12:53

Også skrev Vollert
> [...]
> C: skal det være forbudt at filme politiet mens de overtræder loven ?
>
> Det var vist det indlægget gik på ikke alt det der fotofælde vrøvl.

UUUPPPSS forkert indlæg.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-07-05 15:19

On Fri, 1 Jul 2005 13:52:40 +0200, "Martin Vollert" <sæt martin foran @
@plakaten.dk> wrote:

> [...]
>C: skal det være forbudt at filme politiet mens de overtræder loven ?
>
>Det var vist det indlægget gik på ikke alt det der fotofælde vrøvl.

A: Ja
B: Nej
C: Nej
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-07-05 15:18

On Fri, 1 Jul 2005 07:13:28 +0200, "Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:

>Så til en lille quiz:
>Hvorfra starter 50 km/t zonen ved byskiltene hvis ikke andet er angivet?
>
>a: 500m før skiltet?
>b: fra skiltet?
>c: 100m efter skiltet?

Flemming Jacobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 07:08

Teddy skriver:

> Sådan er der mange danskere som er.

Mener du mig ?

> [...]
> med hængertræk, måske heller ikke råd til en tur på bakken en gang i mellem
> osv osv - deraf fremkommer holdninger som et par stykker i denne tråd

Så tager du grueligt fejl !!!

> Disse småborgerlige elementer, kan ikke forstå at andre folk har travlt, de
Cut - en masse crap
> da kun være for at være på tværs.

Mer min ven: http://kinagrill.dk/ snup et par stykker.........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 07:06

Martin Vollert skriver:

> Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
> dikterer.

Ja, hellere se om man ikke kan omgås de love som de politikere vi har
valgt ind i folketinget har vedtaget ????

Jeg har (modsat dig ??) ingen problemer med politiet i Danmark !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 13:00

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Ja, hellere se om man ikke kan omgås de love som de politikere vi har
> valgt ind i folketinget har vedtaget ????

Hvor har jeg skrevet det ?

> Jeg har (modsat dig ??) ingen problemer med politiet i Danmark !

Dvs. du har aldrig oplevet politiet har taget fejl af noget ??.
WWOOUW.

Fra : JS

Dato : 01-07-05 14:40

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Også skrev Vollert

> Hvor har jeg skrevet det ?

> Dvs. du har aldrig oplevet politiet har taget fejl af noget ??.
> WWOOUW.

Er der ikke plads til det?

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 18:25

Også skrev Vollert

> Er der ikke plads til det?

joo husk det når du en dag begår en fejl og de kommer efter dig, så skal du
se hvor meget plads der er.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 20:07

Martin Vollert skriver:

> Hvor har jeg skrevet det ?

Sådan forstod jeg dit indlæg.

> Dvs. du har aldrig oplevet politiet har taget fejl af noget ??.

Nej, jeg har yderst sjældent kontakt med politiet. Og når jeg har, har
de som regel ret.

> WWOOUW.

Nu bliver du sku nødt til at fortælle os andre, hvad du har ondt i røven
over.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 20:46

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Sådan forstod jeg dit indlæg.

jamen du forstod forkert.

> Nej, jeg har yderst sjældent kontakt med politiet. Og når jeg har, har
> de som regel ret.

Ja det kan du så værer heldig med, jeg har set talrige eks. både på tv
nyhederne og i real life på hvor de tog fejl, og i meget få tilfælde af
gangene har de været mænd nok til at sige "ja vi tog fejl" men derimod har
de gjordt alt for at forpurrer en opklaring da de jo ved at de så ville
blive ramt.

> Nu bliver du sku nødt til at fortælle os andre, hvad du har ondt i
> røven over.

Jeg har ikke ondt i røven over noget, det er anden gang du kan læse volapyk,
men syntes det er sørgelig at folk bare acceptere totalt ukritisk at få en
bøde stukket i hånden og så siger "ok det er jo nok rigtig hvis politiet
siger det" det næste bliver vel at man kan afhente en stak bøder nede på
politigården (mod et gebyr på 250kr self) og så kan man selv udfylde dem når
man går over for rødt eller cykler 500m uden lys på en villavej fra en genbo
om aftenen eller når man kommer til at holde ude i et lyskryds der skifter
til gult/rødt inden man kommer over, fortsæt selv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 21:45

Martin Vollert skriver:

> jamen du forstod forkert.

Okay

> Ja det kan du så værer heldig med, jeg har set talrige eks. både på tv
> nyhederne og i real life på hvor de tog fejl

Med hensyn til ???

> [...]
> bøde stukket i hånden og så siger "ok det er jo nok rigtig hvis politiet

Du mener at de kunne finde på at stikke dig en fartbøde, selvom du ikek
kørte for stærkt ?

> [...]
> om aftenen eller når man kommer til at holde ude i et lyskryds der skifter
> til gult/rødt inden man kommer over, fortsæt selv.

Det ville da være nemt.

Du mener at det er i orden at køre over for rødt, bare ikke andre
opdager det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 07:14

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Også skrev Vollert

> Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
> dikterer.

Hvad ukritisk er der ved det ?
Man må da tage konsekvenserne af ens handlinger.

Fra : Broegger

Dato : 01-07-05 07:45

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev news:42c4647d$0
$18642$14726298@news.sunsite.dk:

> Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
> dikterer.

Sådan læste jeg ikke indlæget... Man har jo valget. Hold hastigheden nede
eller betal! Så har man jo et valg. Men det nytter ikke at pive når man
bliver snuppet.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 08:59

| Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
| dikterer.

Sjov måde at vise sin trods på, minder om "grøn stue" i børnehaven :(, spis
en tude-kiks. Færdselsloven, herunder hastighedsgrænserne, er til for at
systematisere,styre færdslen, så alle kan færdes relativt sikkert, og med
færrest muligt gener.

Fra : Christian

Dato : 02-07-05 08:38

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Også skrev Vollert

> Sjov måde at leve sit liv på, fuldstændig ukritisk og bare lade sig
> dikterer.

fint sig du bare til når du kommer forbi i din bil i Roskilde..så smider jeg
helt ukritisk en jernstang ind i forruden...

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-07-05 13:49

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message

> fint sig du bare til når du kommer forbi i din bil i Roskilde..så
> smider jeg helt ukritisk en jernstang ind i forruden...

Tjjaa så kan du da få den tilbage lige i panden hvis du gør det, men hvad
mener du ellers med dit svar, kan ikke finde sammenhæng ??

Fra : Thomas H.

Dato : 01-07-05 05:59

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?

Det gør alle IMO, da ingen af dem tager hastigheden i forhold til forholdene
med i beregningen - så er det ikke seriøst.

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 12:59

Også skrev Vollert

> Det gør alle IMO, da ingen af dem tager hastigheden i forhold til
> forholdene med i beregningen - så er det ikke seriøst.

Lige præcis Thomas (et sted kan vi altså være enig) Det er vist også set at
disse fotofælder er blever underkendt fordi politiet ikke selv havde
overholde de regele der er for opstilling af disse, var det i Horsens hvor
folk fik anulleret sine bøder ?.

Fra : Brian

Dato : 01-07-05 22:41

Martin Vollert wrote:

> [...]
> havde overholde de regele der er for opstilling af disse, var det i
> Horsens hvor folk fik anulleret sine bøder ?.

Tæt på - lige uden for Juelsminde.
Jeg gik ikke selv i fælden (hvilket det vitterligt var), men en god slat
gjorde.
Der havde de sat vognen, og skiltningen, så beregnende, at de selv kunne
se det var noget hø.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 01-07-05 22:44

Brian wrote:

> [...]
> slat gjorde.
> Der havde de sat vognen, og skiltningen, så beregnende, at de selv

Det nåede endda i den lokale sprøjte

http://www.horsensfolkeblad.dk/default.asp?artikelid=9469
http://www.horsensfolkeblad.dk/default.asp?artikelid=9257

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 04-07-05 09:07

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det nåede endda i den lokale sprøjte
>
> http://www.horsensfolkeblad.dk/default.asp?artikelid=9469
> http://www.horsensfolkeblad.dk/default.asp?artikelid=9257

Det er sgu skræmmende, tænk på alle de gange hvor folk bliver ligeså
røvrendt men bare ikke får klaget!

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 06:29

> [...]
> byskilt, hvor strækningen gik ned ad bakke, osv.
>
> Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?

Jeg fik en bon for at kører 72 km/t (60) 200m efter et byskilt på en
hovedlandevej, med midterrabat, der går igennem en by.
Jeg kørte i kø og fulgte bare bilen foran og bilerne bagved fulgte mig, jeg
ved vi alle kørte for stærkt og var ved at løbe farten af efter byskiltet,
men alligevel blev jeg peget ud.

Det sjove var så at politimanden der kom ud bag en hæk blot løftede et sort
skriveunderlag op, så jeg bemærkede ham ikke som en politimand, først da jeg
kiggede lidt på idioten i bakspejlet så jeg han stod og råbte og skreg og
bemærkede hans politicap (som var en ny ting dengang).
Da de havde valgt at stille sig op et sted med midterrabat kunne jeg ikke
bare standse op (andre kunne så ikke komme forbi) så jeg valgte at fortsætte
hen til en kro hvor der var en parkeringsplads, efter et par minutter kom
han halsende og skældte ud, hvorefter jeg belærte ham lidt om
politiforretning. Nå men dengang kostede det 650 kr. det er efterhånden 11
år siden. 7-9-13.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 07:12

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Har netop støttet landets økonomi med 1000 kr ved at køre 63 km/t i et
> industrikvarter.
>
> Min forbrydelse blev begået ca. 100 meter efter et byskilt.

Så er det jo rimeligt nok, ville du have været tilfreds hvis det havde været
105 m ? eller 120 m ?

> Der har været flere røster om den automatiske fartkontrol, der fra flere
> sider anklages for at være en ren pengemaskine.

Det er billisterne som gør dem til pengemaskiner ikke fotofælderne i sig
selv.

> Husker også medierne for
> nogle år siden havde eksempler, hvor målinger blev foretaget lige bag et
> byskilt, hvor strækningen gik ned ad bakke, osv.

De steder hvor jeg har set dem holde har været 100% relevante steder.

> Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?

Næ.

> Og hvad er egentlig den statistiske risiko for at blive fotograferet to
> gange?

I løbet af livet ?
Eller samme dag ?

Fra : Thomas H.

Dato : 01-07-05 10:28

> Det er billisterne som gør dem til pengemaskiner ikke fotofælderne i sig
> selv.

Skal lige gabe ..... sådan.
Hvorfor laver man ikke total overvågning af alle mennesker der færdes
udenfor, eller måske også i hjemmet, via små kameraer og så sender dem
bøder, indkaldelse til retten og fængslerne lige så snart de overtræder én
eller anden paragraf en smule?
Det ville jo give en del penge i statskassen, nå nej, for folk kan jo bare
lade være med at overtræde noget...

Hvornår forstår folk som dig, at man ikke kan forhindre folk i at overskride
en grænse en smule, hvis samfundet skal hænge sammen, og trafikken glide?
Det gør ALLE mennesker, og hvis man fokuserer på det via øget overvågning og
lige pludselig gør det til et kæmpeproblem, vil mere hele tiden have mere,
og man bliver mere og mere hysterisk med at straffe folk, for noget der
egentlig ikke er et problem! Hvis de sætter grænsen til at straffe allerede
ved 1 km/t vil antallet af trafiksyndere måske stige med en faktor 20, og så
er DET lige pludselig et problem, og der må sættes hårdere ind endnu ...osv.
osv.

Fra : Leonard

Dato : 01-07-05 10:39

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>Hvornår forstår folk som dig, at man ikke kan forhindre folk i at overskride
>en grænse en smule, hvis samfundet skal hænge sammen, og trafikken glide?

GA...AB, skulle lige gabe ...

Jeg ved snart ikke hvem der mest hellige at høre på:
- dem der mener at man bare kan overholde reglerne, eller tage
straffen
- dem der mener at de er de deres gode ret til selv at bestemme hvilke
regler, der skal overholdes og hvilke der gerne må overtrædes

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas H.

Dato : 01-07-05 11:19

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - dem der mener at de er de deres gode ret til selv at bestemme hvilke
> regler, der skal overholdes og hvilke der gerne må overtrædes

Problemet som jeg ser det er bare, at det er nyt at begynde at straffe folk
for at køre 7 km/t for hurtigt, det er fandeme også flueknepperi, og så
himler politi og diverse organisationer op over, at der er ALT ALT for mange
der kører for hurtigt, men når 90% er overtrædelserne er de 6-8 km/t, er det
sgu ikke et reelt problem, derfor: Pengemaskine!

Fra : Leonard

Dato : 01-07-05 11:38

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

Du tilhører altså denne gruppe:

>Problemet som jeg ser det er bare, at det er nyt at begynde at straffe folk
>for at køre 7 km/t for hurtigt, det er fandeme også flueknepperi,

Nu er det jo så dejligt nemt med færdselsloven, for i den står der
nogle tal og så er det nemt at sætte grænsen, for den er nemlig
defineret ved disse tal.
Fx er det forbudt at køre mere end 50 km/t i byen, det er forbudt at
holde i mere end 3 min. et sted hvor der er parkering forbudt, en
almindelig bil må højst veje 3.500 kg, promillegrænsen er 0,5 osv.
osv.

Og det er ikke nyt at man straffer folk for at køre 7 km/t i for
hurtigt. Det nye er at risikoen for at blive straffet er øget. Men
hvis vi ikke vil have nye tiltag i trafikken, så lad os da komme
tilbage til den gang hvor en bil kørte 7 km/t og der gik en mand foran
med et flag for at advare om denne farlige tingest. Alt andet er jo
udvikling og nyt.
For nogen af de lidt ældre var det også nyt, da der i 1973 blev
indført generelle hastighedsgrænser, vi kan jo også gå tilbage til
tiden før da, hvor antallet af dræbte var meget højere, men
hastigheden var fri.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-07-05 16:30

On Fri, 01 Jul 2005 12:38:09 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>holde i mere end 3 min. et sted hvor der er parkering forbudt, en
>almindelig bil må højst veje 3.500 kg, promillegrænsen er 0,5 osv.

tja men loven om lastgrænser giver ikke rigtigt mening.

Du kan straffes for 3% overlæs og derove og straffen er en bøde på 500
kr for en privat. bøde minimum er 500 kr.

Men det "sjove" er så at den måde at bøden beregnes på gør at man ligeså
godt kunne hvae kørt med 30% overlæs da man først ved 30% overlæs
faktisk har kørt med nok overlæs til at beregningen faktisk rammer de
500 som er minimum. Så alt under 30% overlæs straffes med 500 kr

Hvorfor skulle man så ikke bare laste med 30% overlæs når at man nu
alligvel fx har læsste med 3% hvis at man altså ikke tænker på sin egen
sikkerhed.

Dette er dog ikke noget jeg anbefaler at man gør overhovedet, men bare
en observation på en endnu en underlig lov
Flemming Jacobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 09:30

Thunderbird [7100] wrote:
> Du kan straffes for 3% overlæs og derove og straffen er en bøde på 500
> kr for en privat. bøde minimum er 500 kr.

Hvor har du de 3% fra?

Mig bekendt er grænsen 7%.

Men da de jo har det med at skulle bevise at de er der kan det jo godt
være det er lavet om.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 08:50

Leonard wrote:
> [...]
> indført generelle hastighedsgrænser, vi kan jo også gå tilbage til
> tiden før da, hvor antallet af dræbte var meget højere, men

Er du sikker på du skal bruge "meget" i den sætning?

Det er jeg nemlig ikke. Jeg er endda ikke sikker på du skal bruge "højere".

Jeg har to primære problemer med fotokontroller.
1) Der er nul præventiv virkning ved den. En har kørt for hurtig, en får
en bøde og staten indkasserer nogle penge. Og det var det. Ingen
virkning på trafiksikkerheden.
2) De fleste fotokontroller foretages hvor der er misforhold mellem
hvilken hastighed der "holder vand" efter § 41 og hvilken hastighed der
gælder efter § 42.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-05 09:08

> 1) Der er nul præventiv virkning ved den.

Det passer ikke, for de er skyld i at bla. jeg ikke ukritisk træder pedalen
ned- i min unge bilist-dag har de opdraget mig til hvad en "passende
hastighed" er ifht at bevare fuld kontrol over bilen under alle forhold. Og
jeg er sikker på jeg ikke er den eneste ;).

> 2) De fleste fotokontroller foretages hvor der er misforhold mellem
> hvilken hastighed der "holder vand" efter § 41 og hvilken hastighed der
> gælder efter § 42.

Jeg skrev under ALLE forhold, de er nød til at skyde med spred-hagl, så
under nogen omstændigheder er gældende hastighedsgrænse "passende hastighed"
pgl. sted.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 19:28

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> hastighed" er ifht at bevare fuld kontrol over bilen under alle forhold. Og
> jeg er sikker på jeg ikke er den eneste ;).

Det kan da godt være at du sætter farten ned et stykke tid efter du har
fået en hilsen, men det jeg tænker på er den virkning det ville have, på
andre, hvis du var blevet stoppet af en rigtig levende betjent, som alle
kunne se og tænke over.

Den virkning ville være meget størrere, trafiksikkerhedsmæssig. Men
ville ikke kunne betale sig for statskassen.

> Jeg skrev under ALLE forhold, de er nød til at skyde med spred-hagl, så
> under nogen omstændigheder er gældende hastighedsgrænse "passende hastighed"
> pgl. sted.

Hvorfor er de nødt til at "skyde med spredehagl"?

Er de 50 km/t der er den generelle hastighedsgrænse henne om hjørnet, i
Skolegade, også passende når ungerne møder ind?

Min påstand om at de generelle hastighedsgrænser kun passer til
forholdene 25% af de steder de er gældende har jeg ikke set grund til at
fravige.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-07-05 07:24

> Det kan da godt være at du sætter farten ned et stykke tid efter du har
> fået en hilsen,

Jeg læste det som det var de generelle hastighedsgrænser, som ingen værdi
havde. Du har ret i at den umiddelbare konfrontation med en betjent, har den
største effekt. Men han er blevet offeret på rationaliserings grådige
"alter", alternativet var at sætte bøderne op så de kunne "betale" ham ;).

> Er de 50 km/t der er den generelle hastighedsgrænse henne om hjørnet, i
> Skolegade, også passende når ungerne møder ind?

Ikke nødvendigvis, det er det jeg kalder spred-hagel, man har lavet en
"midling", et gennemsnt af yderpunkterne. Det at der pludselig er en lokal
hastighedssænkning, er jo tegn på at der er "noget" man skal være obs. på,
det kan også fx. være en udkørsel med dårlige oversigtsforhold el. lign. .
For hvis grænsen blev sat til 30- i døgnets 24 timer, var der virkelig tale
om "penge-maskine".

> Min påstand om at de generelle hastighedsgrænser kun passer til forholdene
> 25% af de steder de er gældende har jeg ikke set grund til at fravige.

Jamen det er sikkert rigtigt, i netop DET øjeblik du passere stedet, og
grænser skal der være visse steder- så man ikke med god ret køre helt
uhæmmet og uden "hoved". Men alternativet ville være et "flimmer" af
differentierede hastighedsgrænser, som kunne være forskellige fra minut
til minut- det ene øjeblik måtte du køre 80- et sted, det næste kun 50-.
Prøv at forstille hvor meget ballade det ville give, jeg tror ikke denne NG.
kunne rumme alle de tude-historier ;)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-07-05 10:02

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> største effekt. Men han er blevet offeret på rationaliserings grådige
> "alter", alternativet var at sætte bøderne op så de kunne "betale" ham ;).

Hvis pengene blev øremærket til at få fotokontrollerne erstattet med
rigtig levende betjente ville det være ok med mig.

> [...]
> For hvis grænsen blev sat til 30- i døgnets 24 timer, var der virkelig tale

Det er netop derfor jeg mener at de generelle hastighedsgrænser er for
simple.

Bilisterne kender ikke § 41 mere. De kører udelukkende efter § 42. "Der
står i loven jeg må køre 50 km/t, så det vil jeg have lov til." Og så er
det virkelig det går galt.

> [...]
> differentierede hastighedsgrænser, som kunne være forskellige fra minut
> til minut- det ene øjeblik måtte du køre 80- et sted, det næste kun 50-.

Jeg kunne da udemærket tænke mig at der, her henne i Skolegade, blev
differentieret hastighedsgrænser. Fra 07:30 til 15:30 > 30 km/t. Resten
af tiden 50-60 km/t.

> Prøv at forstille hvor meget ballade det ville give, jeg tror ikke
> denne NG. kunne rumme alle de tude-historier ;)).

Jeg tror "tudehistorierne" ville komme fra dem der, nu, optræder som "De
Hellige". Nu skulle de jo pludselig til at tænke selv, deres hverdag
ville ikke mere være lagt til rette for dem.

Fra : Leonard

Dato : 02-07-05 17:15

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Er du sikker på du skal bruge "meget" i den sætning?

Kommer anpå hvad man definerer som "meget"

>Det er jeg nemlig ikke. Jeg er endda ikke sikker på du skal bruge "højere".

Jeg har ikke tallene lige ved hånden, men svjh var der ca 1.200 dræbte
om året før 1973 og kun ca. 800 i 1974 og årene efter. Der skete et
tilsvarende fald, da men senere p.gr.a energibesparelsen satte
hastigheden ned fra 90 til 80, 60 til 50 og disse grænser har man så
holdt ved, for at blive ved at spare disse liv.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : anders

Dato : 01-07-05 11:33

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
> [...]
> det
> sgu ikke et reelt problem, derfor: Pengemaskine!

Helt ærligt.... hvis jeg vidste at jeg ikke blev blitzet hvis jeg kørte <
tilladt + 20% hvad tror du så min fartpilot ville stå på ??

80 * 1,19 = 95 ergo ville min hastighed blive det højere da jeg idag kører
lige omkring 90 km/t hvor jeg finder dette forsvarligt. Hov, jeg er
pluseligt bederevidene, jeg må jo kun køre 80 men jeg ved jo bedre... Bliver
jeg blitzet smiler jeg og betaler. Bliver jeg blitzet i byen vil jeg skamme
mig da jeg anstrenger mig for at overholde de 50 i byzonen.

Anders

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 09:15

anders wrote:
> [...]
> jeg blitzet smiler jeg og betaler. Bliver jeg blitzet i byen vil jeg skamme
> mig da jeg anstrenger mig for at overholde de 50 i byzonen.

Hvad vil du så køre i denne situation?
Du kører i lastbil/personbil med trailer.
Du kører på en, lettere, snoet to-sporet landevej hvor snoningerne gør
at der ikke er det store overblik til at lave overhalinger.

Vil du køre de lovbefalede 70 km/t?
Eller vil køre, de for den øvrige trafik tilladte, 80 km/t?

I det første tilfælde vil du have dit på det tørre. Du overholder loven.
Men samtidig vil du være en pestilens for dine omgivelser. Og der er
stærkt forøget risiko for at du bliver årsag til at andre folk kommer
til skade uden at du hverken er involveret eller er skyld i det.

I det andet tilfælde vil du være en naturlig del af trafikken.

For mig er valget let. Jeg er et menneske i et samfund af mennesker.

Og for mig er det intet problem at finde ud af at reglerne er til for
menneskenes skyld, ikke omvendt.

§ 42 er politiske fartgrænser. De er der for at vise hvem der har
magten. Og fotokontrollerne er der for at understrege det.

Afskaf de sk*de kontroller. Og afskaf de sk*de generelle hastighedsgrænser.

Sæt to betjente ud på stedet (f.eks. ved en skole). Når de to er enige
om at "det der går sgu for stærkt", så ud at vinke bilen ind til højre
og 1.000 kr at betale ved "Kasse 1".

Og de behøver end ikke at have en fartmåler.

(I min verden er 30 km/t mere end rigeligt omkring en skole om morgenen
når underne møder ind. Men § 42 siger 50 km/t. Og det vil folk køre "For
det har vi lov til". (Men jeg ved godt at jeg er ret special. Hvis jeg
kommer kørende, og kan se en børnehave skal over en fodgængerovergang,
holder jeg 5-10 før stregen. (Sådan en 3,5 meter høj lastbil kan jo godt
se voldsom ud for dem små mennesker.)))

Fra : Leonard

Dato : 02-07-05 17:08

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>§ 42 er politiske fartgrænser. De er der for at vise hvem der har
>magten. Og fotokontrollerne er der for at understrege det.

Ikke enig.
§42 er der fordi trafikanterne har vist at de ikke kan tænke selv og
tage det ansvar det er at færdes iblandt alle os andre.

>Afskaf de sk*de kontroller. Og afskaf de sk*de generelle hastighedsgrænser.

Hvis du samtidig kan lære alle trafikanter at opføre sig fornuftigt og
køre efter forholdene, så er jeg enig.

Al trafikhistorie siden 1973 viser at det kan trafikenterne ikke finde
ud af og at ved at have generelle hastighedsgrænser er det lykkedes at
holde antallet af dræbte og tilskadekomne nede.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 19:49

Leonard wrote:
> Ikke enig.
> §42 er der fordi trafikanterne har vist at de ikke kan tænke selv og
> tage det ansvar det er at færdes iblandt alle os andre.

Trafikanterne er, pædagogisk, blevet frataget retten til at tænke selv.

§ 42 er følgerne af en oliekrise. Den viste politikerne at her var et
område mere hvor de kunne blande sig. Og det har de så gjort siden.

§ 42 har ikke med trafiksikkerhed at gøre. Havde den det blev den
afskaffet og erstattet af skilte der viste den hastighed der var
passende på de steder hvor trafikanterne ikke lige kunne overskue
situationen. Men der skulle spares en masse skilte.

Det var i øvrigt også et af argumenterne den gang.

> [...]
> ud af og at ved at have generelle hastighedsgrænser er det lykkedes at
> holde antallet af dræbte og tilskadekomne nede.

Og du har slet ikke opdaget sammenhængen mellem at grænserne kom og at
bilisterne derfor blev dårligere til at bedømme trafikale situationer?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-07-05 13:59

> [...]
> det
> sgu ikke et reelt problem, derfor: Pengemaskine!

Jeps, og jeg kan tilføje, at når politiet ikke har tid til at tage sig af
småsager som cykeltyverier eller sommerhuseindbrud, men de har tid til at
knalde små trafiksyndere er det en pengemaskine. Politiet skulle meget
hellere prioritere de nævnte straffelovs-forbrydelser, eller i det mindste
gå efter de større trafiksyndere som kører overfor rødt med ulempe, komme ud
til ulykker selvom der kun er sket materiel skade osv...

Mvh

Emil

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 14:06

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> [...]
ud
> til ulykker selvom der kun er sket materiel skade osv...

Så du mener at det er acceptabelt at køre over for rødt når det ikke er til
ulempe ?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-07-05 20:36

> ud
>
> Så du mener at det er acceptabelt at køre over for rødt når det ikke er
> til
> ulempe ?

Ja. Hvem skulle have ondt i røven over at der bliver kørt over for rødt, når
det ikke generer nogle? Jeg går da også over for rødt, når der ikke er
krydsende trafik. I bil gør jeg det dog kun hvis udsigtsforholdene er til
det, jeg kender området og der praktisk taget ingen andre trafikanter er
(mest om natten).

Mvh

Emil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 21:45

"Emil Jensen [2100]" skriver:

> [...]
> det, jeg kender området og der praktisk taget ingen andre trafikanter er

Indtil du pludseligt overser en cyklist uden lys.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-05 09:27

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Emil Jensen [2100]" skriver:

> Indtil du pludseligt overser en cyklist uden lys.....

Men det var uden gene (lige indtil cyklisten dukkede op)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-05 09:26

> Ja. Hvem skulle have ondt i røven over at der bliver kørt over for rødt,
når
> det ikke generer nogle?

Der er nogle ting i færdslen som man IMO bare ikke gør, punktum. Der er at
køre over for rødt en af tingene.

> Jeg går da også over for rødt, når der ikke er
> krydsende trafik.

Det er da ikke det samme, hvor stor skade gør du på en bil eller lign som
kører over for grønt ved at du går over for rødt ?

> I bil gør jeg det dog kun hvis udsigtsforholdene er til
> det, jeg kender området og der praktisk taget ingen andre trafikanter er
> (mest om natten).

Fuldstændigt forkasteligt IMO.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-07-05 23:21

> Der er nogle ting i færdslen som man IMO bare ikke gør, punktum. Der er at
> køre over for rødt en af tingene.

Ja, det er så din (og de fleste danskeres). Nede i Rom kører de over for
rødt, kører tre biler side om side selvom der kun er to spor i deres retning
osv. Og de gør det egentligt meget godt og det virker fleksibelt...

> Det er da ikke det samme, hvor stor skade gør du på en bil eller lign som
> kører over for grønt ved at du går over for rødt ?

Over for rødt uden ulempe, gør da heller ikke nogen skade!

> Fuldstændigt forkasteligt IMO.

Igen din mening... Men så må jeg glæde mig over, at hvad du ikke ved, har du
ikke ondt af, når jeg kl 03 en onsdag nat kører over for rødt et sted som
jeg kender og som du forhåbentligt ikke kender ...

Mvh

Emil

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-05 00:22

"Emil Jensen [2100]" wrote:

> Ja, det er så din (og de fleste danskeres). Nede i Rom kører de over for
> rødt, kører tre biler side om side selvom der kun er to spor i deres retning
> osv. Og de gør det egentligt meget godt og det virker fleksibelt...

Fleksibilitet er nøgleordet. Jeg nyder at køre når jeg er på ferie
sydpå, for selv om det virker kaotisk, så demonstrerer de ganske
tydeligt, at når bare man er opmærksom og hjælpsom, så er reglerne
faktisk ikke specielt vigtige..

> Igen din mening... Men så må jeg glæde mig over, at hvad du ikke ved, har du
> ikke ondt af, når jeg kl 03 en onsdag nat kører over for rødt et sted som
> jeg kender og som du forhåbentligt ikke kender ...

Jeg fristes også til at smutte over for rødt når der er tomt og
øde, men jeg ved hvor meget jeg sætter pris på at kunne stole på
at kunne suse over for grønt uden bekymringer, og det underminerer
jeg hvis jeg ikke respekterer det røde lys, selv om det er i en
situation hvor det virker overflødigt. Hvis jeg accepterer at det
er okay engang imellem at smutte over for rødt, så accepterer jeg
også at det engang imellem er okay at krydset ikke er frit når jeg
har grønt. Det har jeg sgu lidt svært ved at leve med, så derfor
bliver jeg holdende for rødt _hver_ gang.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-05 07:41

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> har grønt. Det har jeg sgu lidt svært ved at leve med, så derfor
> bliver jeg holdende for rødt _hver_ gang.

Thats the spirit.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 10:11

> [...]
> har grønt. Det har jeg sgu lidt svært ved at leve med, så derfor
> bliver jeg holdende for rødt _hver_ gang.

Da jeg startede med at kommentere tråden, skrev jeg netop rødkørsel _uden_
ulempe. Hvis du kan stole på at folk holder tilbage ved hajtænder, burde du
også kunne stole på at folk holder tilbage ved rødt. Men ellers vil jeg
sige, at når man kører i bil, skal man for en sikkerheds skyld betragte alle
de andre trafikanter som idioter. Derfor kan man (du) ikke tillade dig at

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-05 19:54

"Emil Jensen [2100]" wrote:

> Da jeg startede med at kommentere tråden, skrev jeg netop rødkørsel _uden_
> ulempe.

Man skal generelt føre sin bil uden at være til unødig ulempe, men
alligevel ser man masser af eksempler på situationer hvor det går
galt. I min verden hedder det ikke "rødkørsel uden ulempe", men
"rødkørsel hvor du tror og håber at det kan ske uden ulempe".

"Jamen jeg troede ikke..", "Jamen jeg så ikke.." eller "Jamen jeg
regnede ikke med.." må være verdens mens tyndslidte sætninger
efter et uheld, så jeg giver ikke meget for en "uden
ulempe"-garanti..

> Hvis du kan stole på at folk holder tilbage ved hajtænder, burde du
> også kunne stole på at folk holder tilbage ved rødt.

Hvis folk ikke holder stille ved hajtænderne, så slipper jeg
gassen og flytter foden over så den er parat ved bremsen. Det er
ikke normalt en procedure jeg bruger når jeg nærmer mig en grøn
lyskurv, gør du?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 22:28

> [...]
> galt. I min verden hedder det ikke "rødkørsel uden ulempe", men
> "rødkørsel hvor du tror og håber at det kan ske uden ulempe".

Jeg er enig med at man generelt skal føre sin bil uden at være til nødig
ulempe. Men der sker også mange uheld hvor man ikke bevidst har overtrådt
loven (som at køre over for rødt), men hvor man simpelthen har været
uopmærksom. F.eks. manglende orientering ved vognbaneskift, manglende
bremselængde osv... Det tror jeg faktisk kan være farligere, end ved bevidst
at overtræde loven, for så er du i det mindste opmærksom.

> "Jamen jeg troede ikke..", "Jamen jeg så ikke.." eller "Jamen jeg
> regnede ikke med.." må være verdens mens tyndslidte sætninger
> efter et uheld, så jeg giver ikke meget for en "uden
> ulempe"-garanti..

Disse tyndslidte sætninger høres ved alle typer uheld, ikke kun der hvor der
bevidst overtrædes færdselsesregler.

> [...]
> gassen og flytter foden over så den er parat ved bremsen. Det er
> ikke normalt en procedure jeg bruger når jeg nærmer mig en grøn

Faktisk jo, for som jeg skrev i en tidligere tråd, så skal man være
opmærksom på at alle de andre _kan_ være idioter i trafikken. Men det er nu
ikke ved enhver lyskryds jeg flytter foden over til bremsen. Alt efter
situationen...

Mvh

Emil

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-05 07:40

> Ja, det er så din (og de fleste danskeres).

Ja, og heldigvis for det.

> Nede i Rom kører de over for
> rødt, kører tre biler side om side selvom der kun er to spor i deres
retning
> osv. Og de gør det egentligt meget godt og det virker fleksibelt...

Nu er det DK vi taler om.

> [...]
> ikke ondt af, når jeg kl 03 en onsdag nat kører over for rødt et sted som
> jeg kender og som du forhåbentligt ikke kender ...

Det er nok rigtigt.
Men lur mig om du kun gør det kl. 03 onsdag nat !?!?!?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 09:37

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-05 10:20

> Hvad du ikke ved, har du ikke ondt af :-/

Det har du ret i, men det er vel stadig begrænset hvilke steder man kan køre
over for rødt i 2100 København Ø uden ulempe.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 12:12

> Det har du ret i, men det er vel stadig begrænset hvilke steder man kan
> køre
> over for rødt i 2100 København Ø uden ulempe.

Hehe, tror du jeg kun kører i København? Det er en bil jeg har, og ikke en
cykel. Så min aktionsradius rækker jo langt ud over København. Desuden
bliver det jo også nat i København. Ikke fordi jeg kører overfor rødt ved
Rådhuspladsen...

Nok om det...

Mvh

Emil

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 19:30

Emil Jensen [2100] wrote:
> Ja, det er så din (og de fleste danskeres). Nede i Rom kører de over for
> rødt, kører tre biler side om side selvom der kun er to spor i deres retning
> osv. Og de gør det egentligt meget godt og det virker fleksibelt...

Og det ses også tydeligt på deres biler.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 22:31

> Og det ses også tydeligt på deres biler.

Hehe, biler dernede er blot ting, som skal bruges. De koster jo også kun det
halve eller enddog kun en tredjedel af biler på danske plader. Samtidig er
der jo så mange, at de jo lige lodser sig ind på en lille p-plads, ved at
banke ind i de andre holdene...
I Danmark, er bilen jo nærmest en familiemedlem, og behandles derefter.

Mvh

Emil

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-07-05 18:40

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> der jo så mange, at de jo lige lodser sig ind på en lille p-plads, ved at

Men de skal nok være der hvis chancen byder sig til at få en anden til
at betale for deres skrammer.

Oplevede det selv i Messina, hvor der var en der påstod at jeg havde
lavet en over 1 meter lang dyb skramme i venstre side af hans bil. (Han
ville se om han kunne slippe fra at overhale højre om i en køsituation.)
Hans største problem var dog hvordan det eneste på min bil der passede i
højden, et plastik lygteglas kunne være hel og uden ridser.

> I Danmark, er bilen jo nærmest en familiemedlem, og behandles derefter.

Mange steder går man da mere op i bilen end om familiemedlemmerne
overlever.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 20:10

"Thomas H." skriver:

> [...]
> der kører for hurtigt, men når 90% er overtrædelserne er de 6-8 km/t, er det
> sgu ikke et reelt problem, derfor: Pengemaskine!

Tudekiks siger jeg bare. Hvis ikke 7 skal straffes, hvor skal 10 så,
eller 15 eller 20 ?

Der er en grænse og træder man over den, må man betale, det ved man.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-07-05 20:29

> Tudekiks siger jeg bare. Hvis ikke 7 skal straffes, hvor skal 10 så,
> eller 15 eller 20 ?
>
> Der er en grænse og træder man over den, må man betale, det ved man.....

Helt i orden med mig, hvis politiet bare gjorde det ved _alle_ og ikke
mindst alvorligere forbrydelser. Men det gør politiet jo ikke, læste i BT
(www.bt.dk/krimi/artikel:aid=371496/) om en kvinde som så sin cykel til
14.000 kr blive stjålet (båret ind i en varevogn), hun havde
registreringsnummeret på bilen og ville have politiet til at gøre noget. Men
de affærdigede hende med at cykeltyverier har de ikke tid til. Hvor ligger
respekten for politiet så henne? Alle de sommerhus-indbrud, hvor er politiet
henne, på vejene for at knalde folk som kører 3 km/t for hurtigt, og det er
engang ikke der hvor der sker flest uheld, men på spekulatære steder som får
folk til at tænke "pengemaskine".

Mvh

Emil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 21:48

"Emil Jensen [2100]" skriver:

> Alle de sommerhus-indbrud, hvor er politiet
> henne, på vejene for at knalde folk som kører 3 km/t for hurtigt

Overvej dette: Overholdte vi alle færdselsloven var det ikke nødvendigt
at "knalde folk som kører 3 km/t for hurtigt", men færdselsbetjentene
kunne omskoles til kriminalbetjente og opklare sommerhusindbrud.

Er det faktisk billisternes skyld at sommerhusområderne bliver bestjålet
???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-07-05 22:24

> [...]
> kunne omskoles til kriminalbetjente og opklare sommerhusindbrud.
>
> Er det faktisk billisternes skyld at sommerhusområderne bliver bestjålet

Nej, hvis der var flere betjente på gaden/ansat, var det helt fint med
fartkontrol. Men lige nu skal politiets ressourcer prioriteres, og her er
det nemmere at beskylde politiet/staten for at misbruge fartkontrollen som
en pengemaskine når der egentligt er vigtigere opgaver. Det gør det ikke
nemmere for politiet/politikerne at de placerer fartkontrollen på steder som
formodes at give penge i kassen, og ikke på steder hvor det er vigtigst at
få hastigheden ned.

Mvh

Emil

Fra : Ollie

Dato : 01-07-05 23:04

In article <42c5b476$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Emil Jensen
[2100] <lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
> formodes at give penge i kassen, og ikke på steder hvor det er vigtigst at

Enig

Det er jo også meget rarere for de stakkels politifolk at standse
ganske almindelige borgere på motorvejen, for der er chancen for "et
par på låget" jo noget mindre.

Så skide være med butikstyve, indbrudstyve, tyveri/underslæb begået af
personale, jo jeg har prøvet det hele og det er de komplet ligeglade
med.

Hvordan skal jeg så kunne acceptere alle de resourcer de bruger på
fartkontrol, især på motorvejene.

Desuden ville det jo nok hjælpe gevaldigt, hvis vi havde mere
differentierede hastigheder på vores veje, især landevejene.

Bøvs

Ole

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 23:14

Også skrev Vollert
> Desuden ville det jo nok hjælpe gevaldigt, hvis vi havde mere
> differentierede hastigheder på vores veje, især landevejene.

Jamen så kan staten jo ikke tjene alle de rare penge som vi i forvejen er så
hårdt beskattet af.

> Bøvs

Subscripe.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 07:28

Martin Vollert skriver:

> Jamen så kan staten jo ikke tjene alle de rare penge som vi i forvejen er så
> hårdt beskattet af.

Nej, hiv nu tudekiksen frem igen, og kør pænt, eller smil og betal...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jonas R.

Dato : 02-07-05 11:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
SNIP
> Nej, hiv nu tudekiksen frem igen, og kør pænt, eller smil og betal...

Og mens de hiver tudekiksene frem, så husker du lige at pudse de glorie,
tror ikke den helt skinner nok endnu.....

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 18:07

"Jonas R." skriver:

> Og mens de hiver tudekiksene frem, så husker du lige at pudse de glorie,
> tror ikke den helt skinner nok endnu.....

Jeg har sku ingen glorie. Jeg betaler....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 07:28

Ollie skriver:

> Hvordan skal jeg så kunne acceptere alle de resourcer de bruger på
> fartkontrol, især på motorvejene.

Hvor mange bliver der brugt ?

Hvor tit møder du politi på motorvejen ?

Hvor stor en del af den danske politistyrke er færdselsbetjente på
"fototur" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 23:12

Også skrev Vollert
> [...]
> placerer fartkontrollen på steder som formodes at give penge i
> kassen, og ikke på steder hvor det er vigtigst at få hastigheden ned.

Hørt, men iflg mange folk her i gruppen ser fartkontrol ud til at værer
prioitet nr 1 for politiet, så må man jo bare håbe de prøver at få en
fartbøde for at kører 120km/t på en tom motorvej, og når de så kommer hjem
er deres bolig gennemrodet af indbrudstyve, men det har politiet altså ikke
tid til at komme ud til.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 07:30

Martin Vollert skriver:

> Hørt, men iflg mange folk her i gruppen ser fartkontrol ud til at værer
> prioitet nr 1 for politiet

Hold da lige op, mener du at over halvdelen af de danske betjente sidder
ude på motorvejen og venter på at du kommer forbi ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-07-05 13:52

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Hold da lige op, mener du at over halvdelen af de danske betjente
> sidder ude på motorvejen og venter på at du kommer forbi ??

Var det det jeg det jeg skrev ??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-05 14:50

Den Sat, 02 Jul 2005 08:29:36 +0200. skrev Klaus D. Mikkelsen:

> Hold da lige op, mener du at over halvdelen af de danske betjente sidder
> ude på motorvejen og venter på at du kommer forbi ??

Ja og den anden halvdel er inde for at hente basser/dougnuts

(sorry)

MVH

Fra : Leonard

Dato : 02-07-05 17:18

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote:

>Hørt, men iflg mange folk her i gruppen ser fartkontrol ud til at værer
>prioitet nr 1 for politiet,

Det er sg* nok fordi der er flere bilister end indbrudstyve i den ng,
heldigvis da ...

Hvis du satte dig blandt en flok indbrudstyve ville du nok få noget
andet at vide om hvad politiet burde bruge deres tid på.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ollie

Dato : 02-07-05 22:21

In article <42c5bfb0$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, Martin Vollert
< @> wrote:

> [...]
> er deres bolig gennemrodet af indbrudstyve, men det har politiet altså ikke

Jeg tænker tit den omvendte tanke.

Jeg har lige rodet rundt med en butikstyv som politiet ikke gider gøre
noget ved og så bliver jeg stoppet for at køre for hurtigt på vej hjem
fra arbejde !!

Stakkels den betjent (hvis ikke det bare er en fotovogn) så skal han få
så han kan lære det kan han.

Nej det ved jeg sgu ikke om jeg tør men man har jo stadig lov at
tænke/drømme.

Men i næste uge slipper vi vel for betjente på vejene da de alle er i
København for at passe på præsident Bush

Mvh

Ole

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 01-07-05 11:26

Leonard wrote:

> [...]
> - dem der mener at de er de deres gode ret til selv at bestemme hvilke
> regler, der skal overholdes og hvilke der gerne må overtrædes

Min mening:
De førstnævnte er de helligste at høre på.
De sidstnævnte er de dummeste at høre på.

Virkeligheden er vel den, at det nogle steder er nærmest umuligt at
overholde færdselsloven 100%, hvis man ellers skal koncentrere sig om
trafikken i øvrigt, og ikke være til at for stor gene og irritation for
medtrafikanterne. Og hvis politiet stiller fotovogne op på disse steder,
fordi de ved at rigtigt mange dumper i dér, uden at det er af ond vilje,
så kan jeg godt forstå at folk bliver lidt gnavne.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 12:07

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> fordi de ved at rigtigt mange dumper i dér, uden at det er af ond vilje,
> så kan jeg godt forstå at folk bliver lidt gnavne.

Det kan vi godt blive enige om.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 12:03

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Skal lige gabe ..... sådan.

Det var godt.

> [...]
> eller anden paragraf en smule?
> Det ville jo give en del penge i statskassen, nå nej, for folk kan jo bare

tjaaa..bum...bum..

> Hvornår forstår folk som dig, at man ikke kan forhindre folk i at
overskride
> en grænse en smule, hvis samfundet skal hænge sammen, og trafikken glide?

Folk som mig ?
Jeg overtræder skam hastighedsgrænserne hver dag, jeg vil dog accepterer en
eventuel bøde uden at lave indlæg i xx nyhedgrupper om uretfærdige
placeringer af griske pengemaskiner.

Ja, men sådan er det heldigvis ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 09:18

Christian B. Andresen wrote:
> Folk som mig ?
> Jeg overtræder skam hastighedsgrænserne hver dag, jeg vil dog accepterer en
> eventuel bøde uden at lave indlæg i xx nyhedgrupper om uretfærdige
> placeringer af griske pengemaskiner.

Pas på med det der. Jvf. Folmers tråd.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-05 09:31

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Pas på med det der. Jvf. Folmers tråd.

Denne her: "Advarsel til Brian...." ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 18:56

Christian B. Andresen wrote:
> Denne her: "Advarsel til Brian...." ?

Ja, det lader jo til at myndighederne har tid til andet end at lave det
de opfatter som deres arbejde.

Fra : Otto J.

Dato : 01-07-05 12:34

> Hvornår forstår folk som dig, at man ikke kan forhindre folk i at
> overskride
> en grænse en smule, hvis samfundet skal hænge sammen, og trafikken glide?

Årsagen til at trafikken ikke glider er at alle ikke holder samme hastighed.
At du mener man skal overskride hastighedsgrænserne for at "samfundet skal
hænge sammen" kan jeg kun grine ad. Jeg har ikke den store køre-erfaring,
men siden jeg begyndte at tage kørekort har jeg lagt meget mærke til hvilke
situationer der er hastighedsbegrænsning på. Langt de fleste tilfælde er der
en helt åbenlys og ganske rimelig begrundelse for at grænsen er som den er,
hvis man ellers tænker sig lidt om.

Mvh. Otto

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 08:38

Thomas H. wrote:
> Skal lige gabe ..... sådan.

Pas på med det der. 1) Du risikerer at der indføres bødestraf for at
gabe mens du kører. Fotokontrollerne tager jo billeder og kan udmærket
bruges til det. 2) Det smitter.

> [...]
> er DET lige pludselig et problem, og der må sættes hårdere ind endnu ...osv.

Og hvis vi ikke får stoppet den mølle ender det op med at vi skal skrive
og ansøge om at måtte slå en skid, når vi er på lokum.

Kontrol kan være meget godt, men når kontrollen bliver vigtigere end
hvorfor der kontrolleres er det på tide at stoppe den.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-05 09:20

> Kontrol kan være meget godt, men når kontrollen bliver vigtigere end
> hvorfor der kontrolleres er det på tide at stoppe den.

ER den så det??, jeg ser den som det gl. dags pædagogiske værktøj som hedder
STRAF- Ingen "hva' syntes du selv"-pis ;)). Når man ikke vil høre, må man
føle.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 19:38

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> ER den så det??, jeg ser den som det gl. dags pædagogiske værktøj som hedder
> STRAF- Ingen "hva' syntes du selv"-pis ;)). Når man ikke vil høre, må man
> føle.

Jeg tænker nu på to specifikke situationer.

Den ene er det vi har fat i her. Fotokontrollerne. De er blevet sådan at
det er vigtigere at de giver penge i statskassen end at de øger
trafiksikkerheden. Hvis det var trafiksikkerhed man ville var der andre
måder der var 2-3 gange bedre. Men de gav ikke indtægter.

Den anden er i lastbilerne. Der sidder der en skive hvor der optegnes
alt hvad bilen laver i løbet af dagen. Jeg må ikke tage skiven ud og
kontrollere om jeg overholder reglerne, af hensyn til kontrollen.

Fra : Rander

Dato : 01-07-05 13:01

Thu, 30 Jun 2005 22:44:19 +0200 brugte Jesper Nielsen 18 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Har netop støttet landets økonomi med 1000 kr ved at køre 63 km/t i et
>industrikvarter.
>Min forbrydelse blev begået ca. 100 meter efter et byskilt.

Ja, det er farligt... Min kusine blev for en måneds tid siden blitzet for
at køre 52 (Tooghalvtreds!) km/t i en 50 km-zone. At betale kr. 500,-

Så er det jeg synes det begynder at blive latterligt...

http://rander.dk (temporarily down!)

Klogskabens fordel består i, at man kan spille dum.
Det modsatte er langt vanskeligere. (Kurt Tucholsky)

Fra : Leonard

Dato : 01-07-05 14:02

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Ja, det er farligt... Min kusine blev for en måneds tid siden blitzet for
>at køre 52 (Tooghalvtreds!) km/t i en 50 km-zone. At betale kr. 500,-

Det tror jeg simpelthen ikke på.
Hun troede måske at hun kørte 52, men hvad står der på bøden?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Rander

Dato : 01-07-05 23:23

Fri, 01 Jul 2005 15:02:18 +0200 brugte Leonard 12 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Det tror jeg simpelthen ikke på.
>Hun troede måske at hun kørte 52, men hvad står der på bøden?

Der står 52... Det var ligesom det vi mente var latterligt!

http://rander.dk (temporarily down!)

At analysere humor er som at dissekere en frø. Få er interesserede,
og frøen dør af det. (E. B. White)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 07:30

Rander skriver:

> Der står 52... Det var ligesom det vi mente var latterligt!

Hvor er grænsen, 2% 5% 10% 20% 0% ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 09:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvor er grænsen, 2% 5% 10% 20% 0% ?

Medmindre der er krav om at et speedometer skal være 100% nøjagtig må
der vel være plads til den tilladte (?) fejlmargin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 18:08

Finn Guldmann skriver:

> Medmindre der er krav om at et speedometer skal være 100% nøjagtig må
> der vel være plads til den tilladte (?) fejlmargin.

3km/t som politiet selv trækker fra. Du må køre 80, at dit speedometer
viser forkert, kan vel ikke være politiets skyld ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 20:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> 3km/t som politiet selv trækker fra. Du må køre 80, at dit speedometer
> viser forkert, kan vel ikke være politiets skyld ???

Det politiet trækker fra, er det ikke i deres eget udstyr den fejlmargin
skal findes?

I øvrigt var det 50 km/t der måtte køres på det omtalte sted.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 21:54

Finn Guldmann skriver:

> Det politiet trækker fra, er det ikke i deres eget udstyr den fejlmargin
> skal findes?

Ko

> I øvrigt var det 50 km/t der måtte køres på det omtalte sted.

Ja, er 55 så okay ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 21:59

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Ko

Arghskudaforsatan..................................

Influenza, sen aften og keyboard optimerer ikke mine fingre. Der skulle
stå "Jo".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 22:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Ko

Hvad har jeg nu gjort?

> Ja, er 55 så okay ?

Så skal det åbenbart til at være "millimeterretfærdighed" vi skal leve
efter. For 50 km/t + 3% giver 51,5 km/t og så bliver 52 km/t for meget.

Men så er vi også der henne hvor der ikke mere er plads til at være
menneske.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 07:12

Finn Guldmann skriver:

> Men så er vi også der henne hvor der ikke mere er plads til at være
> menneske.

Jammen, skal 55 ikke give en bøde, skal 56 så ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-07-05 09:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Jammen, skal 55 ikke give en bøde, skal 56 så ?

Skal 55 på en 'facadeløs' indfaldsvej give bøde?
Skal 45 forbi en skole hvor ungerne render rundt give bøde?

Loven mener Ja-Nej. Jeg mener Nej-Ja.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 16:54

Finn Guldmann skriver:

> Skal 55 på en 'facadeløs' indfaldsvej give bøde?

Ja, efter et byskilt

> Skal 45 forbi en skole hvor ungerne render rundt give bøde?

Kommer an på situationen !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 03-07-05 17:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kommer an på situationen !

Finn har jo opsat en situation - ungerne render rundt!
Desuden er der jo stadig unger på skolens område, selv om sidste
time er forbi.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 17:37

Brian skriver:

> Finn har jo opsat en situation - ungerne render rundt!

Inde bag hegnet, eller ude på vejen ?

> Desuden er der jo stadig unger på skolens område, selv om sidste
> time er forbi.

Netop

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 03-07-05 18:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Inde bag hegnet, eller ude på vejen ?

Så kan du forsætte på den måde, hvilket efterhånden er din
yndlingsdisciplin. Næste præmisse er hvor højt hegnet er, hvor langt
skolen ligger fra vejen osv....

Det er endda vist de færreste skoler der lever bag et hegn ala det man
ser i børnehaver.

> Netop

Så er vi da enige om lidt.....

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 19:26

Brian skriver:

> Så kan du forsætte på den måde, hvilket efterhånden er din
> yndlingsdisciplin. Næste præmisse er hvor højt hegnet er, hvor langt
> skolen ligger fra vejen osv....

Netop.

Da man ikke kan vurdere det ud fra en kort linje som Finn beskriver det.

> Så er vi da enige om lidt.....

Jeg tror sku at vi er enige om mere end du aner......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 03-07-05 20:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Da man ikke kan vurdere det ud fra en kort linje som Finn beskriver
> det.

Generalt er jeg enig med dig på dét punkt - differencierede fartgrænser
ville være vejen frem. Det ser vi dog næppe, da det ville fjerne en stor
indkomst i statskassen.

Men lige nøjagtig omkring skoler/børnehaver/plejehjem og hvad har vi, er
det fint for mig med én fast grænse. Den slags institutioner er "hærget" af
lettere utilregnelige mennesker.....

> Jeg tror sku at vi er enige om mere end du aner......

Kan vi så ikke også blive enige om at det hedder sgu istedet for sku ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 20:27

Brian skriver:

> Generalt er jeg enig med dig på dét punkt - differencierede fartgrænser
> ville være vejen frem. Det ser vi dog næppe, da det ville fjerne en stor
> indkomst i statskassen.

Differencerede fartgrænser er på vej, i vestjylland. Men fartgrænser der
hedder "vurder selv" kommer aldrig til at ske. Ikek på grund af indkomst
i statskassen, men på grund af for manges manglende evner til at vurdere
hvad der er farligt eller ej.

> Men lige nøjagtig omkring skoler/børnehaver/plejehjem og hvad har vi, er
> det fint for mig med én fast grænse. Den slags institutioner er "hærget" af
> lettere utilregnelige mennesker.....

Ja, forældre der kører ungeren i skole (viser det sig hvert år)

> Kan vi så ikke også blive enige om at det hedder sgu istedet for sku ?

Nope, det hedder sku "sku" her, hvor jeg bor (som hvad sku fanden i
helvede

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 03-07-05 20:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Differencerede fartgrænser er på vej, i vestjylland. Men fartgrænser
> der hedder "vurder selv" kommer aldrig til at ske.

Det er heller ikke ens egen vurdering der skal til, men vurderinger
fra fagfolk, udfra statistikker over uheld osv.
I mange byer er det fuldkommen skudt at man må køre 50km/t.
Andre steder starter f.eks en 60km/t zone længe før det er nødvendigt.

> Ikek på grund af
> indkomst i statskassen, men på grund af for manges manglende evner
> til at vurdere hvad der er farligt eller ej.

Dem der ikke kan vurdere det, er alligevel udenfor pædagigisk rækkevidde,
så de kan ikke bruges som undskyldning. Jeg tænker her på de tosser
der overhaler de mest sindsyge steder, og generalt skider på andres
helbred -
inklusiv deres eget.

> Ja, forældre der kører ungeren i skole (viser det sig hvert år)

Også dem

> Nope, det hedder sku "sku" her, hvor jeg bor (som hvad sku fanden i
> helvede

Jaja, I har jo jeres eget sprog på de kanter, ikké

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 21:29

Brian skriver:

> Det er heller ikke ens egen vurdering der skal til, men vurderinger
> fra fagfolk, udfra statistikker over uheld osv.

Det er som sagt på vej. Men igen vil der være faste grænser på
eksempelvis 100km/t på bestemste stykker landevej. Her kan man også få
en bøde ved at køre 108km/t, hvilket nogle "tuer" over.

> I mange byer er det fuldkommen skudt at man må køre 50km/t.

Ja, her i Hammel er der 40 km/t et stykke vej. Jeg tror at det er
fåtallet der overholder det. Et fastmonteret kamera (pengemaskine??)
vilel måske ændre på det ?

> Andre steder starter f.eks en 60km/t zone længe før det er nødvendigt.

Enig, men nogle må have vurderet på det ???

Jeg ser ofte underligt på hastighedsbegrænsninger omkring vejarbejde. Så
længe at der går arbejdere der og så længe at man er til fasre for sig
selv og andre, ved et vejarbejde skal der selvfølgelig begrænsninger
til. Men når vejarbejderne er gået hjem og har ryddet op er 50km/t på
motorvej fuldstændigt unødvendigt.

> Jaja, I har jo jeres eget sprog på de kanter, ikké

Jow....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-07-05 22:04

.. Men når vejarbejderne er gået hjem og har ryddet op er 50km/t på
> motorvej fuldstændigt unødvendigt.

Man kan have pillet autoværn,skilte ned, ladet gear stå ved vejen, eller
lavet arb. så hvis folk kommer uden for "sporet", lettere taber kontrollen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 05:16

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Man kan have pillet autoværn,skilte ned, ladet gear stå ved vejen, eller
> lavet arb. så hvis folk kommer uden for "sporet", lettere taber kontrollen.

Klart...

Men har tit set at alt er ryddet ind i nødsporet og autoværn er intakt.
At mna ved fuld nattetide skal liste forbi med 50 er i mine øjne
unødvendigt.

Men - jeg er åbenbart ikke den rigtige til at vurdere den situation
?????

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 04-07-05 06:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Men har tit set at alt er ryddet ind i nødsporet og autoværn er
> intakt. At mna ved fuld nattetide skal liste forbi med 50 er i mine
> øjne unødvendigt.

Der er vi alligevel enige igen - indimellem går det vist lidt for hurtigt
efter fyraften.

> Men - jeg er åbenbart ikke den rigtige til at vurdere den situation
> ?????

Nope, det er jeg!
Men jeg giver dig ret i dette tilfælde

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 07:52

Brian skriver:

> Der er vi alligevel enige igen - indimellem går det vist lidt for hurtigt
> efter fyraften.

HAr tit set at man glemmer at tage "skilteskoven" ind.

> Nope, det er jeg!

ROFL...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 18:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> unødvendigt.
> Men - jeg er åbenbart ikke den rigtige til at vurdere den situation

Den værste jeg har set var dog sidste sommer hvor de havde et "rullende"
vejarbejde hvor de var i gang med at rydde buske i midterrabatten. Selve
arbejdet fyldte 1-200 meter. Men til det var en 6-8 km strækning belagt
med en 50 km/t hastighedsbegrænsning.

Behøver jeg at sige at ingen kørte 50 km/t da de, efter 3-4 km, kom til
hvor der faktisk var vejarbejde?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-05 23:10

Finn Guldmann skriver:

> [...]
> med en 50 km/t hastighedsbegrænsning.
>
> Behøver jeg at sige at ingen kørte 50 km/t da de, efter 3-4 km, kom til

Lyder som en kendt situation.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 18:39

Brian wrote:
> [...]
> I mange byer er det fuldkommen skudt at man må køre 50km/t.
> Andre steder starter f.eks en 60km/t zone længe før det er nødvendigt.

Vi burde have et sted at indanke vejmyndighedernes valg af hastigheder.
Således at vi kan komme væk fra at hastigheder fastsættes ud fra
politiske hensyn, og af folk der har læst sig til deres viden om trafik.

> [...]
> så de kan ikke bruges som undskyldning. Jeg tænker her på de tosser
> der overhaler de mest sindsyge steder, og generalt skider på andres

Det er også min mening at der burde sættes mere ind overfor dem der ikke
ejer evnerne til at føre et motoriseret køretøj forsvarligt, i stedet
for at gå efter dem der ikke vil lade sig robotisere.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-05 09:35

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Generalt er jeg enig med dig på dét punkt - differencierede fartgrænser
> ville være vejen frem. Det ser vi dog næppe, da det ville fjerne en stor
> indkomst i statskassen.

Jeg tror altså at den indtægt vurderes alt alt alt for højt. Desuden ved
politikerne sikkert ganske udemærket at de mistede penge spares mange gange
på sundhedsvæsenet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 18:30

Brian wrote:
> [...]
> det fint for mig med én fast grænse. Den slags institutioner er "hærget" af

Så skal den være betydeligt lavere end de 50 km/t der er gældende nu.

> Kan vi så ikke også blive enige om at det hedder sgu istedet for sku ?

Måske det er en ny version af ikke at bande i nyhedsgruppen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 18:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Netop.
> Da man ikke kan vurdere det ud fra en kort linje som Finn beskriver det.

Jeg kan endda gøre den endnu kortere: "Skole, unger, 45 km/t?"

Men det var sådan set ikke den jeg havde regnet med ville blive den svære.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 18:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Ja, efter et byskilt

Og myndighederne er fri til at "udvide" deres byer?

F.eks. er Århus blevet 2-3 km størrere ud af Skanderborgvej.

(Den er i øvrigt ren lastbilcikane. Før var der byskilte ved Viby
Stadion og 70 km/t skilte til Hasselager. Nu står byskiltene nogle få
hundrede meter fra Hasselager, og der er skiltet 70 km/t. Så for
personbilerne er der ingen anden forskel end at de nu skal til at holde
tilbage for busserne når de vil ud fra stoppestederne, mens lastbilerne
får sat deres lovlige hastighed ned fra 70 km/t til 50 km/t. På en lang
bakke bed 6 lyskryds som man kommer til at holde ved alle sammen ved den
hastighed. Men det går jo bare ud over lastbilerne.)

> Kommer an på situationen !

Vær du glad for at jeg ingen børn har.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-05 09:33

> Skal 55 på en 'facadeløs' indfaldsvej give bøde?
> Skal 45 forbi en skole hvor ungerne render rundt give bøde?
>
> Loven mener Ja-Nej. Jeg mener Nej-Ja.

Hvor tit ser man lastbiler (og alm. biler) som sænker farten bare en smule i
nærheden af skoler ?
Aldrig.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-05 19:10

Christian B. Andresen wrote:
> Hvor tit ser man lastbiler (og alm. biler) som sænker farten bare en smule i
> nærheden af skoler ?
> Aldrig.

Hvor hurtig regner du med at den hastighed de, i forvejen, kører med er?

Hvor tit holder du helt stille, og slukker motoren, for en rytter på en
lidt nervøs hest?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-07-05 08:58

> Hvor hurtig regner du med at den hastighed de, i forvejen, kører med er?

Over 50, jeg har flere gange set det på fastmonterede radarskilte mere end 2
steder jeg jævnligt kommer.

> Hvor tit holder du helt stille, og slukker motoren, for en rytter på en
> lidt nervøs hest?

Næsten aldrig, kun hvis hesten er tydeligt nervøs, men jeg sænker altid
farten meget i god tid og trækker over i den modsatte vejbane.
Dog ved jeg at mange ryttere faktisk ser det at sætte farten ned som et
problem fordi lyden dermed ændres og det gør ofte hestene bange.
Nu skal det også siges at vi selv har heste på vores gård:
http://bolig.012.dk

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?X21D23C5B *

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 00:58

Christian B. Andresen wrote:
> Over 50, jeg har flere gange set det på fastmonterede radarskilte mere end 2
> steder jeg jævnligt kommer.

Nu har fartviserne det jo med at placere sig lige inden for byskiltene.
Ja nogen står endda så de måler hastigheden inden man har passeret
skiltene.

Men jeg tænkte nu mere på lastbilernes hastighed omkring skoler.

Jeg går nok ikke helt fejl i byen når jeg mener at lastbilchaufførene er
dem der kommer langsomst forbi en skole.

> [...]
> problem fordi lyden dermed ændres og det gør ofte hestene bange.
> Nu skal det også siges at vi selv har heste på vores gård:

Hvis ellers jeg kan gøre det uden at holde i vejen foretrækker jeg at
holde stille, med motoren stoppet, indtil rytteren er kommet forbi.
Sådan en lastbil har jo lidt flere lyde end en personbil. F.eks. mener
jeg at havde observeret at den fisen der kommer når jeg bruger bremser
eller kobling (luft) ikke har den aller heldigste virkning på heste.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 07:47

> [...]
>
> Jeg går nok ikke helt fejl i byen når jeg mener at lastbilchaufførene er
> dem der kommer langsomst forbi en skole.

Det er så ikke min opfattelse.

> [...]
> jeg at havde observeret at den fisen der kommer når jeg bruger bremser
> eller kobling (luft) ikke har den aller heldigste virkning på heste.

Det kunne jeg godt forstille mig, det kan faktisk også forskrække os
mennesker på cykel

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 11:15

Christian B. Andresen wrote:
> Det er så ikke min opfattelse.

På hvilken slags vej er det du har fået den opfattelse?

Hvis det er omkring "Forældreskolen" i Århus er det klart at lastbilerne
ikke sætter farten ned når de kommer forbi.

Men tillad mig at mene at jeg ikke kan se noget der er mere tåbelig, i
denne forbindelse, end at have en skole med udgang til hovedfærdselsåren
til Danmarks mest aktive havn.

Det går mig så knap så meget.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:46

> På hvilken slags vej er det du har fået den opfattelse?

Kommuneveje.
Nærmere specifikt Ådalsvej i Hinnerup og Holmevej i Højbjerg, men sikkert
man andre steder.

> [...]
>
> Men tillad mig at mene at jeg ikke kan se noget der er mere tåbelig, i
> denne forbindelse, end at have en skole med udgang til hovedfærdselsåren

Det har du helt ret i, men der er vist noget med en labyrint ved overgangen.

> Det går mig så knap så meget.

Det var også mest nævnt som en sjovt indslag, hvilket du jo også så

--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-05 10:15

Christian B. Andresen wrote:
> Kommuneveje.
> Nærmere specifikt Ådalsvej i Hinnerup og Holmevej i Højbjerg, men sikkert
> man andre steder.

Begge de veje er jo fordelingsveje mellem bydele. Ikke fordi det bliver
da vist ikke til ret meget andet en lokal lastbiltrafik forbi Rønbækskolen.

Men man kunne jo også vende den om og sige om ikke de Viise herrer burde
havde tænkt over det "smarte" i at placere en skole ved en stærkt
trafikeret vej?

> Det har du helt ret i, men der er vist noget med en labyrint ved overgangen.

Og en lysregulering - *med* skolepatrulje.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 10:22

> Begge de veje er jo fordelingsveje mellem bydele. Ikke fordi det bliver
> da vist ikke til ret meget andet en lokal lastbiltrafik forbi
Rønbækskolen.

Der kører nu faktisk man lastbiler der.

> [...]
> trafikeret vej?

Det kan vi godt blive enige om.

> Og en lysregulering - *med* skolepatrulje.

Så tror jeg faktisk heller ikke problemet er så stort der.
Det var jo heller ikke alle steder jeg mente.

Fra : Leonard

Dato : 02-07-05 17:29

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Der står 52... Det var ligesom det vi mente var latterligt!

Står der ikke i forklaringen der er med hvordan den hastighed er
fundet?
- jeg ville klage over den, da jeg mener den ligger indenfor
usikkerheden for hvornår der skal udskrives en bøde.

Der gives først bøder ved 10% over = 55 km/t og dertil lægges en
margin til fejl i kalibreringen på 3% (min. 3 km/t) og så er vi oppe
på 58 km/t.
Men her har de tilsyneladende målt de 55 og trukket 3 fra og skrevet
en bøde på 52 ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Nielsen

Dato : 01-07-05 18:01

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://rander.dk (temporarily down!)
>
> Klogskabens fordel består i, at man kan spille dum.
> Det modsatte er langt vanskeligere. (Kurt Tucholsky)

Det viser bare at det ER en pengemaskine.
Den kære Rene la-la EN hjernecelle, sagde for ikke så lang tid siden, at det
var godt med fotobilerne,
fordi de kun stod hvor der sker mange uheld.
Ja godaw do, jeg mødte en onsdag aften på den jyske motorvej, hvor der var
kegler pga. vejarbejde, kl. 22:30
Flot, der var ikke en eneste vejarbejder i miles omkreds, og det havde der
ikke været de sidste par timer, men alligevel var grænsen 50km/t???

Det er endnu en pengemaskine der går ud over bilisterne.

Jan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 09:41

Nielsen wrote:
> [...]
> Flot, der var ikke en eneste vejarbejder i miles omkreds, og det havde der
> ikke været de sidste par timer, men alligevel var grænsen 50km/t???

Jo, der var een der arbejde på vejen. Ham i fotokontrolvognen.

Og det skal ikke undre mig om man havde set ham vende skiltene tilbage
(som vejfolkene havde vendt væk inden de gik hjem.)

Har oplevet noget tilsvarende i Tyskland.

På vej over Kielerkanalbroen er der 80 km/t. Lige hvor den begynder at
gå ned af igen står to skilte med 60 km/t. Grunden? At der holder en
fotovogn på p-pladsen umiddelbart efter broen. En søndag aften ca. 2100.

Ok. Det var på det tidspunkt hvor tyskerne "tabte" 600 mill. kr om
måneden(?) fordi de ikke havde nogen form for vejafgift for lastbilerne,
(Mellem at de havde meldt sig ud af Eurovignetten og at de fik Maut'en
til at fungere) så en eller anden form for erstatning skulle de jo have.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 20:13

Rander skriver:

> Ja, det er farligt... Min kusine blev for en måneds tid siden blitzet for
> at køre 52 (Tooghalvtreds!) km/t i en 50 km-zone.

Nej, det gjorde hun ikke, for de træker 3km/t fra og det giver 49. Så
skal hun ingen bøde have. Hun har kørt 55 og det er en 10%s
overskridelse.

> At betale kr. 500,-
> Så er det jeg synes det begynder at blive latterligt...

Ja, de 500 kr kan umuligt dække omkostningerne der er forbundet med at
skrive bøden ud. Den burde være på 1000 kr !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 20:50

Også skrev Vollert
> Rander skriver:

> Nej, det gjorde hun ikke, for de træker 3km/t fra og det giver 49. Så
> skal hun ingen bøde have. Hun har kørt 55 og det er en 10%s
> overskridelse.

10% så er det jo lige før hun slog en ihjel.

> Ja, de 500 kr kan umuligt dække omkostningerne der er forbundet med at
> skrive bøden ud. Den burde være på 1000 kr !

Hvorfor ikke konfikskere bilen og fratage kørerkortet ? hvis man ikke kan
holde en bil på 50 km/t en såre simpel ting så burde man vel ikke køre bil
hvis man ikke engang kan finde ud af det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 21:50

Martin Vollert skriver:

> 10% så er det jo lige før hun slog en ihjel.

Hvis 10 % ikke burde udløse en bøde, hvad bør så ? 11? 12 ? 15 ? 20 ? 50
? 100 ?

> Hvorfor ikke konfikskere bilen og fratage kørerkortet ? hvis man ikke kan
> holde en bil på 50 km/t en såre simpel ting så burde man vel ikke køre bil
> hvis man ikke engang kan finde ud af det.

Jammen du har ret !
Skete det, vilel flere måske overholde lovene og der var flere resourcer
til sommerhustyverierne ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-07-05 22:21

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Hvis 10 % ikke burde udløse en bøde, hvad bør så ? 11? 12 ? 15 ? 20 ?
> 50 ? 100 ?

Hvis de danske fartgrænser var mere flexsible kunne staten jo ikke tjene
alle de penge de gør nu, så hvorfor ændre noget.

> Jammen du har ret !

Jamen jeg syntes da du skulle vise det gode eks. som du gerne vil være og så
gå ned og aflevere dit, da du jo åbenbart ikke fortjener at besidde et
kørerkort til bil, måske et ½ år på cykel et et nyt banklån til ny bil kunne
lærer dig det.

Inden stemningen bliver for hård.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 07:33

Martin Vollert skriver:

> Hvis de danske fartgrænser var mere flexsible kunne staten jo ikke tjene
> alle de penge de gør nu, så hvorfor ændre noget.

Jammen du har da frit valg til at stemme på de politikere der støtter
frie hastigheder på vejene....

> Jamen jeg syntes da du skulle vise det gode eks. som du gerne vil være

Jeg vil ikek være et godt eksempel, jeg har dummet mig og må betale. Jeg
undrer mig bare over at det er spå billigt at dumme sig. Kostede det
mere, passede jeg nok mere på ?

> måske et ½ år på cykel et et nyt banklån til ny bil kunne lærer dig det.

Banklån ?

Biler betaler man kontant, sådan er det

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-07-05 13:57

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Jammen du har da frit valg til at stemme på de politikere der støtter
> frie hastigheder på vejene....

Ok så finder du lige et parti for mig som også har en mulighed for at komme
i folketinget

> Jeg vil ikek være et godt eksempel, jeg har dummet mig og må betale.
> Jeg undrer mig bare over at det er spå billigt at dumme sig. Kostede
> det mere, passede jeg nok mere på ?

Ok så ville folk vel heller ikke slå andre ihjel i F.eks Texas da der jo er
dødsstraf for overlagt mord.

Det forklare hvorfor du kører Golf

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 18:11

Martin Vollert skriver:

> Ok så finder du lige et parti for mig som også har en mulighed for at komme
> i folketinget

Du må jo være i mindretal......... demokrati er altså _så_ uretfærdigt

> Ok så ville folk vel heller ikke slå andre ihjel i F.eks Texas da der jo er
> dødsstraf for overlagt mord.

Så kender dem der begår mord jo risikoen...

> Det forklare hvorfor du kører Golf

Jep, jeg har råd til det

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 20:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Du må jo være i mindretal......... demokrati er altså _så_ uretfærdigt

Specielt når det bruges til flertalsdiktatur.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-07-05 18:44

Du har jo k¸rt 26 % for st¿rkt i forhold til de g¿ldende
hastighedsgr¿nser - det er dit valg at overtr¿de g¿ldende regler -
konsekvensen er at betale ved kasse 1.
Ondt af dig har jeg ikke - og jeg forstår ikke din overskrift på
dette indl¿g.

Knud

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-07-05 16:31

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@dleteprivat.dk> wrote in message
> [...]
> konsekvensen er at betale ved kasse 1.
> Ondt af dig har jeg ikke - og jeg forstår ikke din overskrift på

K¿re Knud

Velkommen til usenet.

Du beh¸ver såm¿nd ikke at have ondt af mig. Reglerne er klare, og jeg har
betalt for min forbrydelse.

Det er min f¸rste, og forhåbentlig sidste - med mindre pengene ¸rem¿rkes til
hjeml¸se b¸rn i Afrika. Hvem sagde DM i fartb¸der...?

Mht overskriften håbede jeg på et godt blikfang og derfra eksempler på
fartb¸der er kunne tilskrives som latterlige, eller s¸gte, men jeg synes
eksemplerne har manglet, hvilket egentligt er et godt tegn.

Mvh

Jesper

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-07-05 19:11

> [...]
>
> Har nogle af jer personlige eksempler på målinger, som virker lidt søgte?
>
> Og hvad er egentlig den statistiske risiko for at blive fotograferet to

Ikke min måling - men den fremtidige i Norge.

Læste lige i FDM's Motor, at i Norge, landet med de 1000
fartovervågningskameraer, skal man til at indføre ny teknik.

Eet kamera tager jo kun den øjeblikkelige fart.

Det nye er, at man sætter 2 fartmålere med fx 3 km's afstand. Den første
tager et billede, analyserer det for nummerplade oplysninger, giver det et
tidsspempel og gemmer det i en database.

Nr 2 fartmåler tager så også et billeder og analyserer for
nummerpladeoplysninger og sammenligner med databasen fra kamera nr 1.

Hvis så din GENNEMSNITSFART mellem de 2 kameraer overstiger det tilladte -
så falder hammeren.

Håber ikke at politikkerne i Danmark får den samme vakse ide

--
Jan (som aldrig har fået en fartbøde - måske mere held end forstand)

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-07-05 19:41

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Jan (som aldrig har fået en fartbøde - måske mere held end forstand)

Direkte link til artikel:
http://fdm.dk/system/nyheder/visnyhed.asp?NewsID=638&CategoryID=3&mlvl1=3

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-05 13:21

In article <42cdaac5$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
   "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> writes:

> [...]
> ikke ondt af, når jeg kl 03 en onsdag nat kører over for rødt et sted som
> jeg kender og som du forhåbentligt ikke kender ...

Det kender jeg godt.
Inden for det sidste år var der en lokal ung mand bil der også kunne smutte
over for rødt, eftersom han jo kendte stedet vældig godt.
Han fik efter sigende en smuk begravelse.

Jeg vil vædde på at han, lige som dig Emil, ikke regnede med at der kom nogen.

For nogen år siden var der en kvinde der lavede samme stunt, samme sted.
Hun fik en smuk begravelse.

Jeg vil vædde på at hun, lige som dig Emil, ikke regnede med at der kom nogen.

De tog gevaldigt fejl begge to. Midt om natten. Ingen trafik. Ude på landet.
Fine oversigtsforhold. Klart vejr.

Alle ulykker sker fordi noget uventet indtræffer. Hvis det var forventet at
der kom en bil, var ingen af de to nævnte døde idag.

I og for sig, er jeg fuldstændig ligeglad med at nogen, f.eks. dig Emil Jensen,
slår sig selv ihjel. Der hvor min tolerance slipper op, er når du med dine
tåbeligheder udsætter uskyldige for livsfare. Ingen fortjener at dø eller
blive invalideret pga andres manglende evne til tænke.

mvh,
Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-05 13:30

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> wrote in message

> [...]
nogen.

> De tog gevaldigt fejl begge to. Midt om natten. Ingen trafik. Ude på

Så kan de (desværre ikke) lære det.

> Alle ulykker sker fordi noget uventet indtræffer. Hvis det var forventet
at
> der kom en bil, var ingen af de to nævnte døde idag.

Når der er grønt for krydsende må man forvente at der kommer nogen.

> [...]
> tåbeligheder udsætter uskyldige for livsfare. Ingen fortjener at dø eller
> blive invalideret pga andres manglende evne til tænke.

Lige præcis, men han gør det jo uden ulempe........