til syn med konstruktive ændringer
Fra : info@d-form.dk

Dato : 29-06-05 19:56

Jeg skal snart til syn med en golf II GTI 8v (112hk standard) hvor
motoblokken er udskiftet med en 2.0 L Golf 3 gti blok. Bilen er målt
til 129 hk og er inden for 20% effektforøgelse.

Bilen er blevet kasseret pga. manglende dokumentation for
emmisionskrav, men de har tilsyneladende ikke bemærket blokken var fra
en nyere model.

Jeg har læst i tidligere tråde, at de private synssteder ikke har
adgang til CRM - vil det sige, at de ikke kan se tidligere
synsbemærkninger m.m.? - for så er jeg jo bedre stillet...

Ellers - what to do? Jeg er træt af, at skulle skifte motor, så leder
med lys og lygte efter en løsning hvor dette ikke er påkrævet.

Gode råd modtages :)

Mvh
Daniel

Fra : Kim Poulsen

Dato : 29-06-05 23:12

<info@d-form.dk> skrev i en meddelelse
<Jeg skal snart til syn med en golf II GTI 8v (112hk standard) hvor
<motoblokken er udskiftet med en 2.0 L Golf 3 gti blok. Bilen er målt
<til 129 hk og er inden for 20% effektforøgelse.

hvad den er målt til er fuldstændig underordnet, det er hvad den er opgivet
til der tæller.

<Bilen er blevet kasseret pga. manglende dokumentation for
<emmisionskrav, men de har tilsyneladende ikke bemærket blokken var fra
<en nyere model.

tjaa, der er vel ikke så meget at gøre, den skal jo overholde de
emmisionskrav der er til den pågældende bilmodel

hvis motoren er iorden osv, så burde det vel også kunne lade sig gøre at få
den til at overholde kravet?

var bilen 100% gennemvarm inden syn?

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : info@d-form.dk

Dato : 30-06-05 10:40

Problemet er ikke at overholde CO nivaeau - når der er konstruktive
ændringer på en motor, er den ikke længere typegodkendt hvorfor man
skal kan dokumentere at den ikke forurener mere end tilladt.

Denne dokumentation kan ikke laves i DK, men Sverige/tyskland kan, men
det er dyrt og kan ikke svare sig for en gammel golf. Der er tale om en
omfattende måling af bilens udstødningsgasser fra kold til varm motor
(cyklus)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-06-05 16:01

> [...]
>det er dyrt og kan ikke svare sig for en gammel golf. Der er tale om en
>omfattende måling af bilens udstødningsgasser fra kold til varm motor

Hvis den konstruktive ændring gør motor identisk med en anden, så kan man
bruge emmisionsmålinger fra den.

Niels