Håndfri bluetooth i bilen
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 14:30

Jeg har set man kan købe sådan en fidus, som man kan sætte i bilen uden
installation (arh, den skal vel have strøm). Men er der nogen der har
erfaringer med sådan et sæt?

mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 29-06-05 14:42

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set man kan købe sådan en fidus, som man kan sætte i bilen uden
> installation (arh, den skal vel have strøm). Men er der nogen der har
> erfaringer med sådan et sæt?

Jeg har købt en original Bluetooth "øredims" til min Sony-Ericsson
mobiltelefon. Den kører på batteri og kan lades med telefonens billader. Den
holder strøm i ca. en uge. Og så har den indbygget støjfilter, så man i den
anden ikke kan høre at jeg kører 130 - 140 km/t på motorvej. Fungerer skide
godt.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 15:22

> [...]
> Den holder strøm i ca. en uge. Og så har den indbygget støjfilter, så man
> i den anden ikke kan høre at jeg kører 130 - 140 km/t på motorvej.

hej

Sådan en har jeg allerede - men den holder bestemt ikke strøm en uge - ikke
én dag (jaja, jeg snakker meget). Jeg ville derfor gerne have en til at
sidde i bilen, så er jeg også fri for den i øret, som er lidt generende.
(den jeg har er hdw-2, nokia)

Mvh Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-05 17:17

TBJ skriver:

> Jeg har set man kan købe sådan en fidus, som man kan sætte i bilen uden
> installation (arh, den skal vel have strøm). Men er der nogen der har
> erfaringer med sådan et sæt?

Nokia CK-1W er monteret i min golf og i en kollegas Passat.

"Parrer" sig automatisk med min eller konenes telefon (begge er 6310i)
når tændingen sættes til på bilen (jeps jeg fandt noget der kunne
bruges).

Lyden kunne måske godt være bedre, men til den pris forlanger jeg ikke
det voldsomme, overvejer dog om ikek jeg skal købe et kabel, så jeg kan
slutte den til radio'en og få lyden den vej ud......

Sættet fungerer fint. Der er 2 knapper, en trykknap til at tage røret og
ligge på med igen, samt bruge stemmeopkald og en drejering til at
justere lydstyrke med.

Skal du have så du kan finde telefonnumre, skal du op i et dyere sæt.
Det har vi ikke brug for, så jeg byttede mit gamle CK-91 med rudeantenne
ud med et CK-1W.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens

Dato : 29-06-05 18:21

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote:

> Jeg har set man kan købe sådan en fidus, som man kan sætte i bilen uden
> installation (arh, den skal vel have strøm). Men er der nogen der har
> erfaringer med sådan et sæt?

Ikke erfaring - men jeg hører fra en kollega, der har købt en Tom-Tom Go
- vistnok 700, at den også har blåtand indbygget og kan bruges til at
betjene telefonen foruden at levere lyd ud og ind.

(Kræver nok at man samtidig er i markedet for navigation)
--

Jens F

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-06-05 14:58

Jens wrote:

> Ikke erfaring - men jeg hører fra en kollega, der har købt en Tom-Tom Go
> - vistnok 700, at den også har blåtand indbygget og kan bruges til at
> betjene telefonen foruden at levere lyd ud og ind.

Den koster så også omkring den forkerte side af 7000,- - det er lidt
meget for håndfrit ;)

> (Kræver nok at man samtidig er i markedet for navigation)

Lars B

Fra : Peter Weis

Dato : 08-07-05 23:00

TBJ wrote:
> Jeg har set man kan købe sådan en fidus, som man kan sætte i bilen uden
> installation (arh, den skal vel have strøm). Men er der nogen der har
> erfaringer med sådan et sæt?

Jabra (GN Netcom) har en bluetooth speakerphone SP100 til montage i
bilen - check www.jabra.com.

mvh
Peter