SquareTrade - Køb af bil i USA => DK
Fra : bettersexinc

Dato : 28-06-05 20:47

Findes der en, som har erfaringer med, eller kender til proceduren vedr.
import af bil fra udlandet (i dette tilfælde USA)
Sælger vil bruge et "mellemled" et firma der hedder SquareTrade.
Det skulle foregå på den måde at man indbetaler købesummen via Western Union
til SquareTrade, som giver køber besked om at pegene er indbetalt.
Varene bliver sendt afsted, og ikke før de er modtaget og godkendt af køber,
bliver pengene overført til sælger.
Håber jeg formulerer mig godt nok

Mvh Jesper Wagner

Fra : Basil

Dato : 28-06-05 21:06

bettersexinc wrote:
> [...]
> til SquareTrade, som giver køber besked om at pegene er indbetalt.
> Varene bliver sendt afsted, og ikke før de er modtaget og godkendt af

Min korte erfaring med Western Union er at de tager sig godt betalt, meget
godt betalt.
Kan du ikke overføre via en simpel SWIFT ?
Kai

Fra : HKN

Dato : 28-06-05 21:14

> Min korte erfaring med Western Union er at de tager sig godt betalt,
meget
> godt betalt.
> Kan du ikke overføre via en simpel SWIFT ?

Ikke hvis han vil have sikkerhed for sine penge.

Men WU har et - endog særdeles - dårligt ry mht den slags transaktioner.

-Henrik

Fra : Martin

Dato : 28-06-05 21:51

Jeg købte en øse derovre for 1½ års tid siden. Jeg var dog så heldig at have
en ven derovre der klarede det for mig. Hvor i USA er det du køber - måske
jeg kan hjælpe.

Hvad er det du køber? Specielt hvis det er noget ældre vil jeg helt klart
enten tage bilen i selvsyn eller få nogen til at gøre det for dig som du
stoler på. Billeder kan være meget taknemmelige.

Hvad med transport - her kan jeg muligvis også være behjælpelig med lidt
kontakter - specielt hvis vi snakker CA men måske også andre steder fra.

Jeg vil gerne øse ud af det jeg ved men giv mig lidt mere info og hvis der
er nogle områder du specielt gerne vil vide noget om. Jeg kender mange der
tager biler hjem og har rimelig indsigt i hvordan det fungerer.

Martin

Fra : Q

Dato : 29-06-05 06:25

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> til SquareTrade, som giver køber besked om at pegene er indbetalt.
> Varene bliver sendt afsted, og ikke før de er modtaget og godkendt af

En ganske normal Escrow service.. Det nævnte firma kender jeg ikke til, men
dine penge er meget dårligt sikret hos Western Union.. Du har ingen mulighed
for at gøre indsigelse som hvis du f.eks var blevet snydt ved en netbutik
her i DK med dit kreditkort..

Læs nedenstående link grundigt og overvej dine handlinger igen..
http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Jeg ved godt dette er et ekstremt tilfælde, og der ikke nødvendigvis er
noget fusk med den sælger du har fundet, men det er da set før....

Hvis du søger lidt tilbage i gruppen kan du måske finde en dansker som bor i
staterne, og hænger ud her en gang i mellem.. Søg efter Lars Ehlers.. Det
kan være han kan hjælpe dig på rette spor.. Alternativt kunne du overveje at
lave en ferietur ud af det.. Snup en billig flybillet, kør rundt i staterne
et par uger og læs bilen i en container ved en færgehavn og flyv hjem igen..
hent bilen et par uger senere i en dansk havn..

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 10:45

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> wrote in message
> [...]
> Varene bliver sendt afsted, og ikke før de er modtaget og godkendt af
> køber, bliver pengene overført til sælger.

Har du ikke mulighed for at betal via paypal eller direkte med VISA ? ...
begge betalinger kan du trække tilbage hvis det viser sig at varen ikke
kommer eller ikke er som lovet.

David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-06-05 11:39

DrPepper wrote:
> [...]
>

> Har du ikke mulighed for at betal via paypal eller direkte med VISA ?
> ... begge betalinger kan du trække tilbage hvis det viser sig at varen

Ja

> eller ikke er som lovet.

Nej.
Han kan ikke få pengene trukket tilbage bare fordi varen ikke er som lovet.

Fra : John Sahl

Dato : 29-06-05 10:57

bettersexinc wrote:
> Findes der en, som har erfaringer med, eller kender til proceduren
> vedr. import af bil fra udlandet (i dette tilfælde USA)

Jeg vil sige: Betragt din import af en US bil som en oplevelse,
tag der over og hent bilen selv. Det er efterhånden ganske billigt
og du kan lave det til en tur du vil huske i mange mange år.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : René

Dato : 29-06-05 15:20

> [...]
> Varene bliver sendt afsted, og ikke før de er modtaget og godkendt af
> køber, bliver pengene overført til sælger.

Hej Jesper
Prøv at kigge her http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/
der er et forum, hvor det med at importere / hente biler i USA har været
oppe utallige gange, og forslag til hvordan det kan gøres.
Du kan bruge søgefunktionen..

René
Chevrolet Camaro 1997
5,7 L V8 Aut.