Plus til anhængertræk
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 28-06-05 12:24

Hej

Er den mon nogen som kan hælpe med følgende :

Er det lovligt og kan en bil synes hvis man lægger en ledning fra
batteriet, gennem en sikring og stripset fast under bilen hen til sit
anhængertræk eller er det ikke tilladt ?

Mvh

Jens Peter

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-06-05 17:56

"Jens Peter Sørensen (slet 02R5J)" <jens.peter@02R5Jpc.dk> skrev i en
meddelelse news:11199580510.623621044752326@dtext.news.tele.dk...

> [...]
>
> Er det lovligt og kan en bil synes hvis man lægger en ledning fra
> batteriet, gennem en sikring og stripset fast under bilen hen til sit

Hej,
Det må du gerne, placér sikringsholderen så tæt på batteripolen, hvor den er
skruet på, som muligt.

Kent Nielsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-06-05 19:39

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej,
> Det må du gerne, placér sikringsholderen så tæt på batteripolen, hvor den
er
> skruet på, som muligt.

Der skal også være en afbryder/kontakt i kredsløbet ......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-06-05 20:05

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Der skal også være en afbryder/kontakt i kredsløbet ......

Det er rigtigt, hvis altså bilen er efter 1/4-82

Kent Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-06-05 00:55

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev

> Det må du gerne, placér sikringsholderen så tæt på batteripolen, hvor den
er
> skruet på, som muligt.

Maks 20 cm.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-06-05 19:55

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> Maks 20 cm.

Hvor har du fundet den afstand på 20 cm ?

Hint: Læs i færdselsstyrelsens vejledning om syn af køretøjer kap.6.
(6.01.001 stk. 3)

Kent Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-06-05 00:50

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev

> Hvor har du fundet den afstand på 20 cm ?
>
> Hint: Læs i færdselsstyrelsens vejledning om syn af køretøjer kap.6.
> (6.01.001 stk. 3)

Jeg mener faktisk at have læst det på den gamle udgave af
http://www.bilsyn.dk

Eller også var det bare den bemærking Jan fik i hovedet da han røg i en
paragraf 77

Anyway du har ret.

Mvh. Uffe Ravn