Tid ved lyskryds
Fra : Basil

Dato : 27-06-05 18:06

Er det i hele landet, at tiden man holder for rødt er sat op ?
I Herlev og omegn holder man pludselig rigtig længe ved krydsene, og mange
flere kommer over krydset, specielt ved venstresving.
Det er faktisk herligt.
Kai

Fra : .J.S...

Dato : 27-06-05 18:13

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> I Herlev og omegn holder man pludselig rigtig længe ved krydsene, og mange
> flere kommer over krydset, specielt ved venstresving.

Har i lyskryds !? hvor gammeldags, her ovre i jylland er de allesammen
skiftet ud med rundkørsler.

Fra : hanzen

Dato : 27-06-05 18:50

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
>
> Har i lyskryds !? hvor gammeldags, her ovre i jylland er de allesammen
> skiftet ud med rundkørsler.

Det er af hensyn til Taxaerne. Hvis der ikke er et rødt lys ved de jo ikke
hvornår de må køre.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-05 09:46

..J.S... wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> Har i lyskryds !? hvor gammeldags, her ovre i jylland er de allesammen
> skiftet ud med rundkørsler.

Tjoeh - men det koster jo også kun landmanden et par basører i
braklægningsstøtte. Skulle Herlev Hovedgade / Ring 3 krydset laves til
rundkørsel ville det koste hjørnet af et butikscenter, en bank, et
kontorhus og en P-plads (*gys*). Resultatet ville sikkert blive en
replika af Tåstruphelvedet. Næh - 2 plan er vejen frem for det kryds; et
plan 6 meter under og et andet 12 meter nede

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-05 08:51

Torben Scheel skriver:

> Tjoeh - men det koster jo også kun landmanden et par basører i
> braklægningsstøtte.

Kommer an på... Har formanden for teknisk afdeling et stykke jord, hvor
der kan klemmes en rundkørsel ned, er jorden dyr...

> Næh - 2 plan er vejen frem for det kryds; et
> plan 6 meter under og et andet 12 meter nede

Jep og der kører der hhv s-tog og metro.

(så ka i lære det)
Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 27-06-05 20:28

> [...]
> I Herlev og omegn holder man pludselig rigtig længe ved krydsene, og mange
> flere kommer over krydset, specielt ved venstresving.
Ja de optimere sq krydsne lidt rundt omkring, hvilket er rart nok, for tit
kunne en lastbil lige nå at sætte igang, komme ud i krydset, én måske to
biler kunne så lige hive sig med over. Nu er der ligsom meget mere flow i
sagerne :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-05 12:53

Klaus G. wrote:
> [...]
> biler kunne så lige hive sig med over. Nu er der ligsom meget mere flow i

En eller to biler?

Nogle steder går det s*u så hurtigt at der er rødt inden jeg har fået
forenden over krydset. Så er der ikke meget plads til personbiler
indenfor det lovlige lys.

Men så gør man blot som en gjorde i Vejle i går.
Der var nogle der havde været ved at bygge deres biler om ude på broen,
i nordgående retning. Og tro mod de tyske ideer var der "kiggekø" i
sydgående retning. Og så tager man den jo blot ned om havnen.

Der var så en i en sort van der fulgte efter. Og jeg blev ret hurtig
enig med mig selv om at han ikke var lokalkendt, for den blev, for ham,
taxagrøn mere end en gang. Så han kunne have mig til at vise vej.

(Gu've' hvad han havde gjort hvis jeg faktisk skulle havde været inde og
læsse et sted i Vejle?)

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Mogens

Dato : 29-06-05 22:50

On Mon, 27 Jun 2005 19:05:51 +0200, "Basil"
<Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:

>I Herlev og omegn holder man pludselig rigtig længe ved krydsene

Har godt lagt mærke til det - jeg tror nu det er trafikafhængigt
(ledninger i gaden eller myldretidsur). Jeg er begyndt at ændre rute
af samme grund...

Mvh...