"Søren Schibbye" <schibbye@removevejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:d9mi4k$2vji$1@news.orange.dk...
> Hej Gruppe
>
> Er der nogen af jer der kan huske om, det var nogle specifikker årgange da
> den foregående model e320 Cdi der rustede som sindsyge, eller var det
> gennem
> hele produktionen af denne model at der var problemer. Jeg har nemlig kik
> på
> en bil på nuværende tidspunkt fra år 2002 anden måned med 70 K på
> tælleren.
> er der anden man skal holde øje med ? Jeg er selv BMW mand, så jeg aner
> intet om disse modeller. Det command navisystem er det noget som funker
> eller hvad. Forresten når der er Command system i, er der så også Bose
> sound
> automatisk med ?
>
>
> Mvh.
>
> Søren Schibbye
>
>
Dette er fra FDMs motor 8/2004:
I juni og juli-nummeret af
Motor har vi skrevet, hvordan Mercedes E-klasse(1995-2002), C-klasse
(1993-2001) og forrige version af S-klassen (1990-1998) ruster p.g.a. dårlig
rustbeskyttelse og dårlig lakvedhæftning. Nu har FDM fundet bevis for, at
den seneste S-klasse også ruster. FDM behandler for tiden to sager. Den ene
omhandler en S500, som fra ny i 2000 kostede 2,4 millioner kr. Her har
ejeren fået udskiftet bagklappen og en bagskærm på grund af rust.
Mercedes-Benz har ifølge ejeren, Stefan Schaldemose, løst problemerne til
topkarakter. Den anden Mercedes er en S320 fra 1998, som er ejet af Jørn
Christensen fra Værløse. Her er tæringerne meget voldsomme og omfatter begge
forskærme, dørene, et sidepanel, bagpanelet under bagklappen, bagklappens
pladesamlinger og samlingerne rundt om soltaget. Jørn Christensens værksted,
som er et Toyota-værksted, skønner, at skaderne vil koste omkring 50.000 kr.
FDM gætter på, at det bliver endnu dyrere at reparere bilen. Den danske
importør, Daimler-Chrysler har indtil videre ikke været særlig meddelsomme
omkring rustproblemerne, og ejerne bliver i stigende grad opkrævet betaling
for at få bilen repareret. FDM fortsætter sit arbejde for at få importøren
til at finde en løsning, som holder ejerne skadesløse. Foreløbig har omtalen
i Motor ført til, at Jens Ejnar Mogensen fra Solbjerg har fået eftergivet
16.139 kr., som Mercedes hidtil har krævet for reparationen af hans
Mercedes-Benz CDI 290.
Mere her:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2004/52-54.pdf
og her:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf
Mvh
Thomas