X-trail, Sorento, Sportage eller Rexton ?
Fra : Peter T

Dato : 26-06-05 14:50

Hej Gruppe.

Det er blevet tid til en ny bil, og jeg har kigget på ovenstånde. De ligger
måske ikke helt i samme prisleje, men sådan nogenlunde. Absolut max pris må
være 280.000 kr som Rexton'en koster.

Jeg har prøvet Sportagen og Sorentoen med hhv. 2.0 og 2.5 diesel og automat
gear. Og det synes jeg skuffede fælt. Bestemt virker begge biler som gode,
men automatgearet det brød jeg mig bestemt ikke om. Nogen der ved hvor meget
det hjælper med manuelt gear ?

Tilgengæld så har jeg også prøvet Rexton 2.7'eren med automatgear og det
virkede sku. Der var smæk for skellingen, og den virkede også som en solid
bil.

Jeg har endnu en tur i X-trailen til gode (Forhandleren havde selvfølgelig
lånt sin sælger den i weekenden!) men mit ummiddelbare indtryk af den er
også at det er et godt stykke kram.

Bilen skal bruges til at trække en 1600 kg bådtrailer og ellers almindelig
kørsel. Den skal dog kunne klare at se en vandpyt, da den sagtens kan komme
ud for det.

Min "gutfeeling" siger Sorento eller Rexton, det er dem der appelere mest
til mig.

Men hvad siger i ? Fyr løs med kommentare til dem allesammen, så jeg
forhåbentligt kan bruge mine +250K bedst.

Mvh

Peter T

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-06-05 16:41

Peter T wrote:
> Min "gutfeeling" siger Sorento eller Rexton, det er dem der appelere
> mest til mig.

Jeg tror, at jeg ville vælge Rexton'en...

Der var en test med den og en anden i et bilblad for kort til siden. Tror
det var i BilMagasignet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Peter T

Dato : 26-06-05 22:20

> Jeg tror, at jeg ville vælge Rexton'en...

Det er også pt. den jeg hælder mest til, men hvis Kia'erne er bedre med
manuelt gear, så er jeg lidt på bar bund igen.

Et par ting ved Rexton'en jeg dog synes er knap så fedt er; man skal købe
den dyre model (Spirit) for at få sideairbags. Jeg ved ikke om de reelt
hjælper noget, men jeg synes sgu der er mærkeligt og skulle betale extra for
noget rimeligt basalt sikkerheds udstyr. Man skal også op i den dyre model
for at få "Torgue-on-demand" 4x4 og fartpilot. Det er ligeledes standart på
Kia'erne

Så i min bog tæller det ned for Rexton'en. Men dens motor og automat gear er
stadig en klasse bedre end Kia'ernes.

Peter T

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 16:43

Hej.

Har kun prøvet en X-trail, med manuelt gear, den kørte rigtigt godt og der
var også rigeligt med power i den, men der var ekstremt meget turbo
støj/hylen i den, så meget at både fruen og jeg selv , blev rimeligt
irriteret over det !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen