diesel vs fyrings olie
Fra : Søren Jim

Dato : 26-06-05 14:19

hi alle
jeg har en Citroen med en 2.0 HDI 110 hk fætter
hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min
mercedes camper uden problemer,,,,,,

hvad siger i
gerne link til test eller ande relevant
MVH Søren

Fra : HKN

Dato : 26-06-05 14:34

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
> gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min

At det er hamrende ulovligt!!

-Henrik

It has removed 94 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-06-05 15:07

> [...]
> hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
> gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min

Udfra tidligere debatter om emnet (se groups.google.com) - er konklusionen
at fyringsolien ikke skulle være tilsat de samme smørende tilsætningsstoffer
som diesel så det derfor er risikabelt at fylde det på en nymodens diesel.
Specielt når der er tale om commenrail med et meget højt tryk - så kan det
hurtigt gå galt hvis der ikke er nok glidecreme i olien.

Jeg ville personligt aldrig turde gøre det - var det en gammel G2 fra midt
80 så var snakken en anden sag

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 16:49

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
> gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min

Hej.

Jeg ville også holde mig fra det, mange gange er dieselen, da også billigere
end fyringsolien !, som jeg har fået det at vide , er det ikke selve motoren
der kan tage skade, men det er dysserne der ikke kan lide det lidt større
svovl indhold, det kan , trods det høje tryk, sætte sig som aflejringer på
dyssen, 4 nye dysser til en HDi koster 16-18000 kr.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-05 09:12

> [...]
> hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
> gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min

Hvis du godt kan lide en blå motor så kan du gøre det, men du risikerer både
bøde, afgift og motorhavari.

--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 09:20

On Sun, 26 Jun 2005 15:19:07 +0200, "Søren Jim"
> [...]

>hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
>gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min

Jeg har samme maskine og tør ikke. Jeg vil ikke risikere maskinen for
en krone pr. liter, så tørstig er den heller ikke. I tidligere
debatter her er det blevet sandsynliggjort, at fyringsolie er et andet
produkt, der er knapt så godt til de moderne maskiner.
Derudover er det ulovligt, fyringsolien er farvet og man kan ved en
forholdsvis simpel kontrol konstatere om motoren kører eller har kørt
på fyringsolie, og så ruller lavinen med bøde, efterbetaling af afgift
mv. De ihærdige lovgivere kunne jo finde på at lave det til et fast
punkt ved syn af dieselbiler, og eftersom farven ikke sådan lige
forsvinder er det stort set kun en tankfuld der skal til, for at man
kan blive "knaldet" i meget lang tid fremover.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-05 11:13

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> punkt ved syn af dieselbiler, og eftersom farven ikke sådan lige
> forsvinder er det stort set kun en tankfuld der skal til, for at man
> kan blive "knaldet" i meget lang tid fremover.

Eftersom at diesel må indeholde op til 3% farvet olie, er dét så ikke noget
problem.

Fra : Non-Desperado

Dato : 27-06-05 16:51

> [...]

>hvad sker der hvis man smider fyringsolie i sådan en, den er jo billig
>gjorde det altind med min gamle Nissan og har osse gjort det på min

Hvad med at bygge den om til at køre på koldpresset rapsolie i
stedet ?

Det har den nok også bedre af fremfor fyringsolie.

Ellers er der et eller andet med at et skvæt 2-taktsolie i ny og
næ kan gøre et eller andet, men kan ikke lige finde linket,
måsker er der nogen der kender resultatet.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.