Haynes rep. manual til Avensis kommer.
Fra : edob

Dato : 26-06-05 11:56

Bare til amindelig info: Så på Haynes hjemmeside at reparations håndbogen
til Toyota Avensis er under udarbejdelse og udkommer til vinter.

V.h. Frank

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 08:28

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
> Bare til amindelig info: Så på Haynes hjemmeside at reparations håndbogen
> til Toyota Avensis er under udarbejdelse og udkommer til vinter.

Samme lover de med Yaris til August.
Den er ventet med kyshånd, da jeg savner en masse oplysninger omkring
ledningsnet og serviceinterval på f.eks tændrør m.m.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-06-05 08:37

Tom wrote:
> "edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message

> Samme lover de med Yaris til August.
> Den er ventet med kyshånd, da jeg savner en masse oplysninger omkring
> ledningsnet og serviceinterval på f.eks tændrør m.m.

Kender jeg dem ret er det platinrør dvs 100.000km.

Ledningsnettet er derimod rart at ha på papirform :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 08:40

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Kender jeg dem ret er det platinrør dvs 100.000km.

60.000 Km

> Ledningsnettet er derimod rart at ha på papirform :)

jep

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-06-05 08:44

Tom wrote:

> 60.000 Km

Pudsigt, det er 100kkm på Carinaen.

> jep

Man skal dog stadig lige måde efter inden man klapper et eller andet på den Røde ledning :)

Og undlad så at bruge en arbejdslampe med en smalspektret sparepære i :))

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 12:16

> Pudsigt, det er 100kkm på Carinaen.

netop derfor at jeg gerne vil have bogen.
Ved mondeo vil Ford/Haynes have at man bortskaffer rørene efter 60 KKm

> Man skal dog stadig lige måde efter inden man klapper et eller andet på
den Røde ledning :)

Jep men er er begyndt at snakke om fjernbetjent centrallås

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-06-05 12:24

Tom wrote:
> [...]
>
> den Røde ledning :)
>
> Jep men er er begyndt at snakke om fjernbetjent centrallås

Heh! Det har jeg prøvet, ligge med overkroppen i pedalbrønden i Carinaen med gigt (okay
ondt i hvert fald) i ryggen og rode midt vinteren.
Det var det hele værd!

Jeg fik iøvrigt en liste med kabelfarver (monteringsanvisning) fra stedet der solgte mig
zapperen. uniq var det da vist.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 12:28

> Heh! Det har jeg prøvet, ligge med overkroppen i pedalbrønden i Carinaen
med gigt (okay
> ondt i hvert fald) i ryggen og rode midt vinteren.
> Det var det hele værd!

Jeg monterede også min Pager i den koldeste vintermåned ude i
garagen.....brrr

> Jeg fik iøvrigt en liste med kabelfarver (monteringsanvisning) fra stedet
der solgte mig
> zapperen. uniq var det da vist.

Problemet er bare at ledningsfarverne sjældent passer med det man har på
papir. Selv fabrikkernes egen dok. har rod i farverne.

--
Tom

Fra : edob

Dato : 27-06-05 19:29

Gad vide om det kan betale sig at købe manualerne hjem fra England ? Det er
jo EU så der er ingen told og moms oveni.

v.h. Frank

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 20:42

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Gad vide om det kan betale sig at købe manualerne hjem fra England ? Det
> er
> jo EU så der er ingen told og moms oveni.

Porto'en ødelægger regnskabet

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-05 08:59

Roberto Saldo skrev:

> Jeg fik iøvrigt en liste med kabelfarver (monteringsanvisning) fra
> stedet der solgte mig zapperen. uniq var det da vist.

Måtte du ekstra bede om den - og passede farverne i øvrigt præcist?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-06-05 09:26

Hans Paulin (6310) wrote:

> Måtte du ekstra bede om den - og passede farverne i øvrigt præcist?

Han tilbød selv at sende snydelisten da jeg spurgte om hvor kompliceret installationen var
inden jeg købte. Farverne passede, det gjorde dem i Haynes ikke :)

Mvh
R!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-05 10:09

Roberto Saldo skrev:

> Han tilbød selv at sende snydelisten

Hæ hæ

> da jeg spurgte om hvor
> kompliceret installationen var inden jeg købte.

Gik du så ind med noget strømtyv-agtigt eller loddekolben eller...?

> Farverne passede, det
> gjorde dem i Haynes ikke :)

Fornemt!

Bob bob - skal / skal ikke (køve et sæt til konen)...
Hans
...kone-bil Carina E

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-06-05 10:20

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hæ hæ

Han har drøngod support, ingen spørgsmål er dumme.

> Gik du så ind med noget strømtyv-agtigt eller loddekolben eller...?

Loddekolbe og krympeflex!
Dvs klippe ledningen over, krympeflex ind på den ene ledning (det er svært at få på efter
der er loddet! :) ), lodde de tre ledere ophyggeligt sammen, krympe krympeflexen med kolben.

Strømtyve er noget man fortryder senere når de begynder at fejle.
Jeg har 50 blå i en æske hvis nogen vi ha'?

> Fornemt!
>
> Bob bob - skal / skal ikke (køve et sæt til konen)...

Det er stort når det virker efter 2 timer i frostvejr.
Jeg synes det er det bedste komfortudstyr der findes.
Ha tager vist kun 400kr for at montere skidtet, men selvgjort er velgjort, specielt med krymp.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 10:32

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

| Strømtyve er noget man fortryder senere når de begynder at fejle.
| Jeg har 50 blå i en æske hvis nogen vi ha'?

BRUG ALDRIG DET LO...!"#¤%§, gør enten som Robert el.
klemme-spadestik/samlemuffer. En tang med en håndfuld ar div., koster ikke
meget i byggemarkedet,H.Nyborg,T.Svansen etc.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-05 10:48

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> BRUG ALDRIG DET LO...!"#¤%§, gør enten som Robert el.
> klemme-spadestik/samlemuffer.

Årh, jeg har lige brugt en enkelt for nylig (men ikke i forbindelse med
motorstyring)

> En tang med en håndfuld ar div., koster
> ikke meget i byggemarkedet,H.Nyborg,T.Svansen etc.

Nej, det ka' godt være thansen ikke har levet forgæves.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-05 10:34

Roberto Saldo skrev:

> Han har drøngod support, ingen spørgsmål er dumme.

Dét ka' vi li'!

> Loddekolbe og krympeflex!
> Dvs klippe ledningen over, krympeflex ind på den ene ledning (det er
> svært at få på efter der er loddet! :) )

Så sandt, så sandt!

>, lodde de tre ledere ophyggeligt sammen,

Jepz jepz!

> krympe
> krympeflexen med kolben.

Eller den sammenklappelige camping-hårtørrer!

> Strømtyve er noget man fortryder senere når de begynder at fejle.

Ja ja - det var bare en prøve!

> Jeg har 50 blå i en æske hvis nogen vi ha'?

Inte jag!

> Det er stort når det virker efter 2 timer i frostvejr.

Det er i det hele taget stort! (har lige sat ny styring på GSi'en).

> Jeg synes det er det bedste komfortudstyr der findes.

Ka' godt gi' våde drømme!

> Ha tager vist kun 400kr for at montere skidtet, men selvgjort er
> velgjort,

Rigtige mænd monterer skidtet selv!

> specielt med krymp.

Off course!

Jeg har kig på denne:

http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=007-001-00317490

Hvordan var ledningerne til dine blinklys - én ledning til hver side, 2
forskellige måder at blinke på og færdigt arbejde?
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-06-05 10:51

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
>

> Ja ja - det var bare en prøve!

> Inte jag!

> Det er i det hele taget stort! (har lige sat ny styring på GSi'en).

Det er den jeg har, betjeningerne er nogle andre mere smarte.

<http://www.visionsecurity.com.tw/transmit_p1.htm>

Som TX-23 helt i sort.
Man bruger kun een knap til både lås i og lås op.

> Hvordan var ledningerne til dine blinklys - én ledning til hver side, 2
> forskellige måder at blinke på og færdigt arbejde?

Jeps, dem fik jeg oppe ved tændingen.
Låse i er et langt blink, låse op er tre korte.
Jeg gad ikke montere blinkedioden.

Mvh
Roberto

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-05 22:33

Roberto Saldo skrev:

> Det er den jeg har, betjeningerne er nogle andre mere smarte.
>
> <http://www.visionsecurity.com.tw/transmit_p1.htm>

'kay.

> Som TX-23 helt i sort.
> Man bruger kun een knap til både lås i og lås op.

Okay (foretrækker nu 2 men dét er vel et religions-spørgsmål)

> Jeps, dem fik jeg oppe ved tændingen.

Okay.

> Låse i er et langt blink, låse op er tre korte.

Godtså!

> Jeg gad ikke montere blinkedioden.

Hæ hæ

Hva' mæ' bagagerummet - dét er vel ikke nogen option?
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-06-05 21:00

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ledningsnettet er derimod rart at ha på papirform :)

Personligt foretrækker jeg det, i form af noget kobber.

Men sådan er vi jo alle forskellige

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC