Pia Kjærsgaards bil
Fra : Frederik C

Dato : 25-06-05 12:46

Uden at tage stilling til politik eller lignende, så bemærk lige, hvorfor
hun har købt den...

Det kraft'edme humor...

Mvh.

Frederik

Fra : Spangkuk

Dato : 25-06-05 13:22

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev

> Uden at tage stilling til politik eller lignende, så bemærk lige, hvorfor
> hun har købt den...
>
> Det kraft'edme humor...

Mjaeeehhh....jeg prøver stadig at finde pointen ?!

HJÆÆÆLP

Spang

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-06-05 14:03

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse news:d9jia6$2ovn$1@newsbin.cybercity.dk...

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev

> Mjaeeehhh....jeg prøver stadig at finde pointen ?!

Måske det med at "Chevrolet er en solid bil og står i
mit hoved for kvalitet" når man så tænker på at det
jo rent faktisk er en Daewoo hun har købt ...

/Jakob

Fra : Frederik C

Dato : 25-06-05 14:24

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mit hoved for kvalitet" når man så tænker på at det
> jo rent faktisk er en Daewoo hun har købt ...

Præcis.

Tidligere blev spørsmålet stillet til, hvem der dog ville falde for det...
:)

Mvh.

Frederik

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-06-05 14:35

> Præcis.
>
> Tidligere blev spørsmålet stillet til, hvem der dog ville falde for det...
> :)

Er der problemer med Daewoo? Ikke at jeg har en, men jeg har da aldrig hørt,
at det ikke skulle være en ok bil til prisen.
Det er da lige ved jeg tror, at Daewoo er bedre end amerikanske Chevrolet.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-06-05 18:02

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det ikke skulle være en ok bil til prisen.
> Det er da lige ved jeg tror, at Daewoo er bedre end amerikanske Chevrolet.

HOV-HOV.......
Chevy rules!!!
--
Brian Sørup
ex. Camaro og Astro-van ejer

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 07:00

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HOV-HOV.......
> Chevy rules!!!

Daewoo Camaro..

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-06-05 11:32

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Daewoo Camaro..

HHRRMMMPPFFFF !!!

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Otto J.

Dato : 25-06-05 18:40

> Er der problemer med Daewoo? Ikke at jeg har en, men jeg har da aldrig
> hørt, at det ikke skulle være en ok bil til prisen.

Tjo, men "ok til prisen" og "kendt for kvalitet" er vel ikke helt det samme.

> Det er da lige ved jeg tror, at Daewoo er bedre end amerikanske Chevrolet.

Det er faktisk dét jeg synes er det mest sjove ved det, hverken Daewoo eller
Chevy er da specielt kendt for kvalitet...

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 06:57

> [...]

> hørt, at det ikke skulle være en ok bil til prisen.
> Det er da lige ved jeg tror, at Daewoo er bedre end amerikanske Chevrolet.

Jeg tror, folk har ondt i røven over, at dette 'fede' amerikanske mærke
nu vil være bekendt, at sætte deres navn på en lille sparebøsse, som
oven i købet hed DaeWoo tidligere..

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-06-05 08:22

Jakob Jeppesen wrote:

> Måske det med at "Chevrolet er en solid bil og står i
> mit hoved for kvalitet" når man så tænker på at det
> jo rent faktisk er en Daewoo hun har købt ...

Og det er ikke en Skoda når man køber et VAG produkt?

Forklar venligst :)

Biler er, om noget, solgt på rent image.

Mvh
Roberto (kører i en gammel 2L Carina E, den duer)

Fra : Peter Sørensen

Dato : 05-07-05 17:40

> Biler er, om noget, solgt på rent image.
>
> Mvh
> Roberto (kører i en gammel 2L Carina E, den duer)

Ja, og så siger "de" at Engelske biler er noget skrammel... (Carina E er svjh
samlet i England)

....men Rover/MG er lukket - øv - eller var det forklæde Honda/BMW????

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

- Visse bilister, der kører, som om de ejer hele vejen,
ejer ikke engang den bil, de sidder i...

Fra : BJ

Dato : 25-06-05 14:49

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mjaeeehhh....jeg prøver stadig at finde pointen ?!
>
> HJÆÆÆLP

Jeg finder det komisk, en husstand med en årsindtægt på vel over 1 million
kroner ikke har råd til en Volvo (de rejser vist også billigt med
tog/bus/fly).

Kalos koster mellem 120.000 og 180.000 med i den valgte farve.

En brugt Volvo S40 kan købes fra: 132.000 kr.

Men bevares, så skal man også køre i en brugt bil .......;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-06-05 15:08

Også skrev Vollert
> [...]
>
> En brugt Volvo S40 kan købes fra: 132.000 kr.
>
> Men bevares, så skal man også køre i en brugt bil .......;)

Det er jo en priotering, de har sikkert mange børn.

Hint, anden tråd vedr. bil og børn.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : BJ

Dato : 25-06-05 15:12

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo en priotering, de har sikkert mange børn.

Jep, det *må* da være grunden (eller dyrt sommerhus).

For al tale om grov manipulation (med det enorme kilometerforbrug, der er
mellem hendes hjem og arbejdsplads) er helt forstummet, når artiklen kan
læses i Ekstrabladet og historien handler om en politiker (generelt)
forstummer brat.

Morale: Vi skal/bør alle skifte til nye biler, der ikke koster over 180.000
kr., specielt de gale mennesker som lever af bilen......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-06-05 17:30

Også skrev Vollert

> Morale: Vi skal/bør alle skifte til nye biler, der ikke koster over
> 180.000 kr., specielt de gale mennesker som lever af bilen......

Kan du godt være i dem ??

Fra : BJ

Dato : 26-06-05 10:53

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan du godt være i dem ??

En ræv på hver fod .... no problemo..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Otto J.

Dato : 25-06-05 18:44

> Jeg finder det komisk, en husstand med en årsindtægt på vel over 1 million
> kroner ikke har råd til en Volvo (de rejser vist også billigt med
> tog/bus/fly).

Nu står der jo ikke nogen steder at hun ikke har _råd_ til det, hun siger at
hun har valgt at købe en lille bil fordi hun primært bruger den til
bykørsel. At det så er et hysteriskt morsomt alternativ hun har valgt, frem
for f.eks. en lille VW eller noget i den stil, dét er så noget andet...

Mvh. Otto

Fra : alexbo

Dato : 25-06-05 18:10

"Frederik C" skrev

> Uden at tage stilling til politik eller lignende, så bemærk lige, hvorfor
> hun har købt den...

> Det kraft'edme humor...

Tja, bortset fra noget nostalgi om hendes far og Volvo, har hun da et
fornuftigt og afslappet forhold til biler.
Hun ønsker at kunne se ud af forruden,
hun lader bilen stå og tager toget, hvis det passer bedst i programmet,
at hun ikke ved at hendes Chevrolet ikke er en Chevrolet, er da ikke særlig
morsomt,
alle biler er mere eller mindre noget andet end der står på bagklappen.

Uden at tage stilling til politik, er hun i hvert fald dygtig til at sælge
sin,
hendes indflydelse på dansk politik er langt større end hendes stemmetal.

mvh
Alex Christensen

Fra : Otto J.

Dato : 25-06-05 18:51

> at hun ikke ved at hendes Chevrolet ikke er en Chevrolet, er da ikke
> særlig
> morsomt,
> alle biler er mere eller mindre noget andet end der står på bagklappen.

Det er jo egentligt mere tragikomisk end komisk, hun er stensikkert ikke den
sidste der køber en Chevrolet fordi det er et "bedre" navn end Kia og
Hyundai. Det er ikke så meget dét at de forskellige firmaer deler teknik,
problemet er at folk har nogle _meget_ fordomsfulde meninger om hvilke
mærker der laver kvalitet. Som f.eks. en bekendt af mig, der sad og hylede
af grin over hvor elendige biler Citroen laver, dengang C3'erne brød i
brand, og fortalte stolpe op og stolpe ned om hvorfor han ikke havde købt en
Berlingo, for Citroen går bare altid i stykker. Så var det jeg fandt ud af
at han har en Peugeot Partner...

> Uden at tage stilling til politik, er hun i hvert fald dygtig til at sælge
> sin,
> hendes indflydelse på dansk politik er langt større end hendes stemmetal.

Beviset på at politik og fornuft er to forskellige ting...

Mvh. Otto

Fra : alexbo

Dato : 25-06-05 19:03

"Otto J." skrev

> Beviset på at politik og fornuft er to forskellige ting...

Faktisk tror jeg det er fornuft og fornuft der er to forskellige ting.

Det er med politik som med biler, andres valg kan være helt uforståeligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 07:03

> Det er med politik som med biler, andres valg kan være helt uforståeligt.

Og nøjagtigt lige så tåbeligt og ubegrundet.

Mvh. Otto

Fra : alexbo

Dato : 26-06-05 10:26

"Otto J." skrev

> Og nøjagtigt lige så tåbeligt og ubegrundet.
Ikke for dem selv.
Det er nu også sjældent man møder nogen, der ikke kan begrunde deres valg af
bil eller parti.

mvh
Alex Christensen

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 12:11

> Ikke for dem selv.

Det er dét der gør det tåbeligt... Ellers havde det bare været almindelig
uvidenhed. Man har ikke ret bare fordi man selv er overbevist om at man har
ret.

> Det er nu også sjældent man møder nogen, der ikke kan begrunde deres valg
> af bil eller parti.

Ja da, men i begge tilfælde kan begrundelsen være direkte fejlagtig.

Mvh. Otto

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-06-05 23:16

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo egentligt mere tragikomisk end komisk, hun er stensikkert ikke
> den sidste der køber en Chevrolet fordi det er et "bedre" navn end Kia og
> Hyundai.

Man kan se at salgstallene steg ved navneskiftet fra Daewoo til Chevrolet.
Fiffet med at slå på snobeffekten fra dollargrinenes tid er altså lykkedes,
medmindre det øgede salg skyldes prisnedsættelser.

Som du selv nævner i et andet indlæg er Chevrolet USA som andre amerikanske
bilmærker ikke præget af høj samlekvalitet, men det ved de fleste danske
forbrugere ikke. Det er jo ikke alle, der gider foretage grundige
undersøgelser inden bilkøb. Gransker du selv alle aspekter af produkternes
kvalitet inden en tur i supermarkedet?

--
Sura 47:36 "Vær derfor ikke svage, så I opfordrer til fred, når I er
overlegne. Allah er med jer og vil ikke berøve jer frugten af jeres

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 07:07

> [...]
> grundige undersøgelser inden bilkøb. Gransker du selv alle aspekter af
> produkternes kvalitet inden en tur i supermarkedet?

Nu er det sjældent jeg handler for 130.000,- i supermarkedet... Når jeg
foretager en større investering, så sker det efter temmelig grundig
overvejelse, ja - også når det er ting der i bund og grund ikke interesserer
mig, en seng, sofa (okay sofaen interesserer mig meget, dårligt eksempel
, køleskab osv.

Mvh. Otto

Fra : Per O.

Dato : 26-06-05 03:55

> [...]
> en Berlingo, for Citroen går bare altid i stykker. Så var det jeg fandt ud

Hvilket jo bare beviser at manden er debil i betænkelig grad .. hehe

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 07:10

> Hvilket jo bare beviser at manden er debil i betænkelig grad .. hehe

Han skiftede sjovt nok emne da jeg fortalte ham at det var samme bil, jeg
tror han blev lidt skuffet over at jeg ikke faldt på halen over hans
indlysende alvidenhed hvad biler angår...

Mvh. Otto

Fra : alexbo

Dato : 26-06-05 10:18

"Per O." skrev

> Hvilket jo bare beviser at manden er debil i betænkelig grad .. hehe

Fordi man ikke ved at de to biler er ens, behøver man ikke være debil,
tværtimod er det påstanden der er en smule debil.
Der er mange blandinger i bilverdenen.
Personligt blev jeg da en smule overrasket da jeg så at Chrysler kører med
en Alfa Romeo dieselmotor.

mvh
Alex Christensen

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 12:13

> Fordi man ikke ved at de to biler er ens, behøver man ikke være debil,

Helt enig, men hvis man påstår at man ved nok om Citroen'en til at kunne
sige at det er en dårlig bil, så burde det måske på et tidspunkt være gået
op for en Partner-ejer at forskellen er til at overse...

Mvh. Otto

Fra : alexbo

Dato : 26-06-05 12:46

"Otto J." skrev

> Helt enig, men hvis man påstår at man ved nok om Citroen'en til at kunne
> sige at det er en dårlig bil,

Det skal der ikke så meget til, det er de færreste, der udtaler sig om biler
eller for den sags skyld så meget andet, der rent faktisk ved noget om
tingene.
Nu handler denne tråd om en politiker og hendes bil, og det er to ting mange
udtaler sig om, uden egentlig konkret viden.
Det er gerne noget i stil med " franske biler er elendige og politikere er
dumme".

mvh
Alex Christensen

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 13:28

> Det er gerne noget i stil med " franske biler er elendige og politikere er
> dumme".

Point taken.

Mvh. Otto

Fra : BJ

Dato : 26-06-05 13:39

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Point taken.

Det er ikke blot politikere som er gode ud i kunsten at manipulere.

Pia K´s potte minder mig om en hedengangen dybrød politiker.

Han kørte til vælgermøder i en rød Lloyd Alexander TS, men privat i en grøn
Jaguar.

Til overflod boede han i Gl. Håålte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 26-06-05 14:53

"BJ" skrev

> Han kørte til vælgermøder i en rød Lloyd Alexander TS, men privat i en
> grøn Jaguar.

Biler og mennesker er en mærkelig mixtur,
hvis en sælger kommer kørende i en ny Mondeo til 350.000 kr. løfter man ikke
et øjenbryn,
men kommer han i en ældre Daimler dobbeltsix til 200.000 kr., får han at
vide at med den bil må hans priser være for høje.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 26-06-05 16:44

KLIP

> [...]
> men kommer han i en ældre Daimler dobbeltsix til 200.000 kr., får han at
> vide at med den bil må hans priser være for høje.

Jeg kan ikke være mere enig med dig.

Hvis du så sætter trumf på og kommer i en 10 år gammel Mercedes Benz som har
kørt som taxa med +500.000 km på klokken, så går det først rigtig galt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 16:53

> men kommer han i en ældre Daimler dobbeltsix til 200.000 kr., får han at
> vide at med den bil må hans priser være for høje.

Dét i sig selv er bare uvidenhed. Det er straks værre at hvis han rent
faktisk _kommer_ i en ny jaguar til en million, så er reaktionen stadig at
hans priser må være for høje. Rent faktisk er det netop ham i Jaguar'en der
har "bevist" at hans firma er de dygtigste, ergo er det nok hos ham man bør
lægge sine penge. Men sådan tænker mennesket i almindelighed og danskere i
særdeleshed desværre ikke.

Mvh. Otto

Fra : BJ

Dato : 26-06-05 16:59

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> der har "bevist" at hans firma er de dygtigste, ergo er det nok hos ham
> man bør lægge sine penge. Men sådan tænker mennesket i almindelighed og

Det er måske derfor dyre sommerhuse og store både er blevet så populære.

Til daglig viser man sin ydmyghed i en Fox (og går til kiropraktor jævnligt,
hvis man er tvunget til at køre i bilen som sælger eller lignende.)

Et eller andet sted, må pengene da forsvinde hen:

http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3126418/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 18:31

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message
> Uden at tage stilling til politik eller lignende, så bemærk lige, hvorfor
> [...]

Nej hvor er den sød!
Den ligner næsten en *rigtig* bil! *klapper begejstret i de små sorte*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : anders majland

Dato : 27-06-05 09:41

> Uden at tage stilling til politik eller lignende, så bemærk lige, hvorfor
> hun har købt den...

Det sjoveste er da:

Kører du indimellem lange ture - for eksempel på bilferie?

- Nej, så er det altid min mand, der kører. Han føler sig ikke rigtig tryg,
når det er mig, der sidder ved rattet.

Fra : Christian Flasche

Dato : 27-06-05 11:45

meddelelse news:42bfbbce$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Kører du indimellem lange ture - for eksempel på bilferie?
>
> - Nej, så er det altid min mand, der kører. Han føler sig ikke rigtig

Det gør vi andre sku heller ikke

--
Hilsen Christian

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-06-05 15:32

Christian Flasche wrote:
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> [...]
Alt er relativt - jeg så hende hellere bag rattet end i folketinget.
Sidstnævnte gør mig afgjort mest utryg.

--
vh
Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-05 19:39

> Alt er relativt - jeg så hende hellere bag rattet end i folketinget.
> Sidstnævnte gør mig afgjort mest utryg.

Men vi kan nok blive enige om, det lader til der er flere ting hun ikke
rigtig har styr på ;).

Fra : BJ

Dato : 27-06-05 19:44

KLIP

> Men vi kan nok blive enige om, det lader til der er flere ting hun ikke
> rigtig har styr på ;).

Så må tage en tur i kaffeklub med "Mejanne" også..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth

Dato : 27-06-05 23:46

> Men vi kan nok blive enige om, det lader til der er flere ting hun ikke
> rigtig har styr på ;).

At MANDEN ikke føler sig tryg ved at have hende bag rattet er jo ikke
ensbetydende med, at HUN ikke har styr på det. *S*

Kan være det er HAM, der er noget galt med. Vi er jo nogle, der helst SELV
vil have kontrol over bilen. *S*

Jeg vil afgjort hellere køre selv end bliver kørt. Specielt hvis jeg er
passager hos en chauffør, der kører som jeg selv kører.

Mvh. Lisbeth

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-05 09:40

Lisbeth wrote:

> Kan være det er HAM, der er noget galt med.

Lad mig se; han er gift med Pia K. Hmm - den er svær, men det må blive
et rungende - JA.

--
vh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-06-05 08:51

Torben Scheel wrote:

> Lad mig se; han er gift med Pia K. Hmm - den er svær, men det må blive
> et rungende - JA.

Nu ikke så kæphøj.
Skoda sælger også biler.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 09:26

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse

| At MANDEN ikke føler sig tryg ved at have hende bag rattet er jo ikke
| ensbetydende med, at HUN ikke har styr på det. *S*

Det var nu ikke hendes måske mngl. evner bag et rat, jeg tænkte på. På den
anden side, hvis hun køre på samme måde, som hun føre (revolver)politik, er
det nok bedst manden køre ;).

Fra : Christian Flasche

Dato : 01-07-05 15:19

eel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alt er relativt - jeg så hende hellere bag rattet end i folketinget.
> Sidstnævnte gør mig afgjort mest utryg.

Det var også det jeg hentydede til (Hun sidder desværre også med ved rattet
i regeringen

--
Hilsen Christian