/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motor i Ford Galaxy
Fra : Gynex


Dato : 24-06-05 18:45

Hej
Er der nogen i gruppen der ved, hvilken motor det er, der ligger i min sprit
nye (-hentede den i går) Galaxy(Firmavogn).
Jeg har fået oplyst, at det er en 130hk motor, men er det en VW eller en
Peugeot motor?
Der står bare TDI med røde bogstaver bag på, og det er modellen med
automatisk klima, ESP osv.
MVH
Carsten



 
 
Ukendt (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-05 19:24


> Er der nogen i gruppen der ved, hvilken motor det er, der ligger i min
> sprit
> nye (-hentede den i går) Galaxy(Firmavogn).
> Jeg har fået oplyst, at det er en 130hk motor, men er det en VW eller en
> Peugeot motor?
> Der står bare TDI med røde bogstaver bag på, og det er modellen med
> automatisk klima, ESP osv.

Hvis der står TDI på vognen er det med garanti en Volkswagen motor, de har
nemlig varemærke registreret TDI betegnelsen.


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf



Kent Glerup (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 24-06-05 22:09

On Fri, 24 Jun 2005 19:44:39 +0200, "Gynex" <gynex@NOCRAPsol.dk>
wrote:

>Hej
>Er der nogen i gruppen der ved, hvilken motor det er, der ligger i min sprit
>nye (-hentede den i går) Galaxy(Firmavogn).
>Jeg har fået oplyst, at det er en 130hk motor, men er det en VW eller en
>Peugeot motor?

Det er en VW 1,9 Pumpeduse diesel. Skøn maskine.

MVH
Kent Glerup

Gynex (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Gynex


Dato : 24-06-05 22:35

Min tidligere vogn var én mage til, bare med en 115hk motor.
Det virker som om den nye skal have lidt flere omdrejninger for at lave det
samme, så bunden føles ikke så god i den nye som i den gamle. Dette betød
også, at jeg gik i stå 2 gange den første dag. Dertil skal dog siges, at når
den får noget pulver, bliver den ved noget længere op i omdrejninger end den
gamle, og man kan godt mærke de xtra heste på toppen...!
Kan det være, den nye er højere gearet end den gamle?

MVH
Carsten



Kent Glerup (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 25-06-05 11:32

On Fri, 24 Jun 2005 23:35:05 +0200, "Gynex" <gynex@NOCRAPsol.dk>
wrote:

>Min tidligere vogn var én mage til, bare med en 115hk motor.
>Det virker som om den nye skal have lidt flere omdrejninger for at lave det
>samme, så bunden føles ikke så god i den nye som i den gamle. Dette betød
>også, at jeg gik i stå 2 gange den første dag. Dertil skal dog siges, at når
>den får noget pulver, bliver den ved noget længere op i omdrejninger end den
>gamle, og man kan godt mærke de xtra heste på toppen...!
>Kan det være, den nye er højere gearet end den gamle?

Jeg har kun lidt erfaring med VW Sharan 90HK TDI, også pympedyse.
Den kunne man også sagtens gå i stå i ved igangsætning.

Men mht. forskellene mellem 115 og 130 motoren må jeg gi' fortabt. Jeg
har kun erfaring med 130'eren i en Passat, hvor den sgu' har magt over
tingene!

MVH
Kent Glerup

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste