imponeret over ford ;-) (lille historie fr~
Fra : Gert

Dato : 23-06-05 21:56

ja troede ellers aldrig jeg skulle sige noget rigtig godt om Ford

jeg er netop hjemvendt fra det nordlige Skotland hvor jeg har tilbragt 4
arbejds dage,
ved ankomt var der "uheldigvis" ikke nogen små biler i nogen af
biludlejnings firmaerne,
så jeg måtte jo "nøjes" med en Ford Modeo årgang 2005 turbodisel ting
med kun ca 2500 miles (ca 4000 km) på klokken.

efter at have vænnet mig til at rattet sad i den forkerte side gik det helt
godt, og der var tid til at fundere bilens finesser.
aircon
fartpilot
overhalings blinklys (iøvrigt en go ting)
osv.

de første mang km fra Edinburg var på stor og fin vej så fartpiloten er kræs
for en træt dansker
og der mærkede jeg ikke rigtig styrtøj og undervogn. men fik da mærket
energien i motoren.
overhaling i 5 gear er ikke noget problem, massere af overskud når man
ligger på 70 Mph.

senere kom jeg ud på de "normale" Skotske landeveje og de er jo en smule
smalle når vi er i den nordlige del. :-/
her er så den kritiske del, bilens undervogn er sløv og pløret og man føler
den skrider i svingene hvis der er lidt for meget fart på.

men ellers generelt en ret lækker dyt at tilbringe 5 timer på de skotske
lande veje i.
det der så impoerede mig heeelt vildt er dens disel forbrug, normalt må jeg
tanke de små pispotter 1½ gang på den tur.
men deoen tankede jeg først da jeg var 5 km fra lufthavnen, og havde
tilbagelagt ca 540 miles (864km) og der var der
i følge info stadig 50 miles tilbage i tanken, men jeg puttede ca 42 L på
den, altså ca 20 km/l med en halvtung højerfod og blandet
motorvej/by/småvej/bjerg kørsel,
tror ski lige jeg skal ha en lille snak med den Gamle Ford P7 ude i
indkørslen, for den har da noget at lære

Mvh
Gert

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-06-05 06:26

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> det der så impoerede mig heeelt vildt er dens disel forbrug, normalt må
> jeg
> tanke de små pispotter 1½ gang på den tur.
> men deoen tankede jeg først da jeg var 5 km fra lufthavnen,

Det er også en PSA-motor de har købt sig til ;)). Hvis franskmændene nøjes
med at lave tænke-arbejdet, og overlader resten til andre, går det meget
godt.

Fra : Gert

Dato : 24-06-05 09:20

> Det er også en PSA-motor de har købt sig til ;)). Hvis franskmændene nøjes
> med at lave tænke-arbejdet, og overlader resten til andre, går det meget
> godt.

ja ærger mig egentlig over at jeg ikke nåede at stikke mulen i maskinrummet
på den
men der er go energi i den så noget rigtig må de franskmænd så kunne lave

Mvh
Gert

Fra : Per O.

Dato : 25-06-05 08:32

> [...]
> på den
> men der er go energi i den så noget rigtig må de franskmænd så kunne lave

Ja de skal bare lade være med at forsøge at pakke en bil udenom motoren, så
er det helt godt.

Fra : KASO

Dato : 24-06-05 16:24

> [...]
> motorvej/by/småvej/bjerg kørsel,
> tror ski lige jeg skal ha en lille snak med den Gamle Ford P7 ude i
> indkørslen, for den har da noget at lære

Måske du skulle have valgt overskriften "Imponeret over Peugeot" - når det
nu er deres HDI-motor (hos Ford kaldet TDCI), du skamroser
Iøvrigt interessant at se, at der er gode erfaringer med HDI'ens forbrug
(endda en utilkørt), når der nu er så mange, der beretter om det modsatte
her. (Jeg har selv ingen erfaringer - jeg har netop fået min første diesel -
og den kommer fra Renault).

Fra : J.L.

Dato : 24-06-05 16:48

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
> (endda en utilkørt), når der nu er så mange, der beretter om det modsatte
> her. (Jeg har selv ingen erfaringer - jeg har netop fået min første

Inden I begynder at drage for mange paraleller så er det altså en PSA motor
med Fords eget indsprøjtningssystem ..... og derfor ikke direkte
sammanligneligt med HDI'en !!

Fra : Gert

Dato : 24-06-05 16:48

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (endda en utilkørt), når der nu er så mange, der beretter om det modsatte
> her. (Jeg har selv ingen erfaringer - jeg har netop fået min første

he he ja det kan der så være noget om men da jeg skrev indlæget anede
jeg ik at det var en "pesjø" maskine der
var gemt i den.

ja jeg var meget imponeret over brændstof forbrug det indrømmer jeg blankt

en så stor bil der bruger så lidt brændstof, ganske flot
og så var den faktisk relativt billig i leje 37 pund pr dag (det er dog
uden alverdens depositum som også følger med)

i øvrigt nogen der ved hvad en hjulkapsel til sådan en fætter koster ?
den manglede da jeg afleverede bilen, men jeg ka ski ikke huske om den var
der da jeg hentede den

så i værste fald blir jeg(firmaet) bonget for den, eller hvis man kender
sådanne selskaber ret, for et komplet sæt :-/

Mvh
Gert

Fra : ChipMIK

Dato : 24-06-05 20:06

Gert wrote:
> [...]
>
> så i værste fald blir jeg(firmaet) bonget for den, eller hvis man kender
> sådanne selskaber ret, for et komplet sæt :-/

Bosch motorstyring & software skrevet til Ford ;)

ChipMIK