Dæk til 14" alufælge - hvilke?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-06-05 21:04

Hej!

Hvilke dæk ville i vælge i størrelsen 185/65-14? De skal sidde på mine
nyanskaffede 14" alufælge til Escorten

Det bliver ikke div. skumle mærker såsom Kumho eller NanKang *1... :)

*1 = Kald mig bare gammeldaws, men jeg vil helst ud på nogle kendte mærker såsom
Goodyear / Michelen osv. :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 21:06

> [...]
>
> Det bliver ikke div. skumle mærker såsom Kumho eller NanKang *1... :)
>

> *1 = Kald mig bare gammeldaws, men jeg vil helst ud på nogle kendte mærker

"Boykot Michelin"

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-06-05 21:11

Hej!

Tom wrote:

> "Boykot Michelin"

Hvorfor?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 23-06-05 23:35

"Kim Voss Schrader" skriblede følgende

> Hvorfor?

Du så ikke Formel1 i søndags ?
Pga. fejl i Michelin's dæk var det kun biler m. Bridgestone som kørte selve
løbet...

--
/J
Suzuki SV 1000 K4

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-06-05 08:42

Hej!

[6705] Jesper Sørensen wrote:

> Du så ikke Formel1 i søndags ?
> Pga. fejl i Michelin's dæk var det kun biler m. Bridgestone som kørte selve
> løbet...

Ok, det vidste jeg ikke. Ser ikke F1 :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-05 08:43

Kim Voss Schrader skriver:

> Ok, det vidste jeg ikke. Ser ikke F1 :)

Historien er at de kun mås skifte dæk (type?) ved hvert andet løb. Et
Michelindæk sprang på Ralf "skomagers" bil i forrige løb og Michelin
kunne ikke forklare det. Derfor anbefalede de at skifte dæk, elelr at
køre med nedsat hastighed.

Da man ikke må skifte dæktype, blev det jo så ikke til noget og ingen
ville stille op på de (måske) farlige dæk.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-06-05 08:51

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> Da man ikke må skifte dæktype, blev det jo så ikke til noget og ingen
> ville stille op på de (måske) farlige dæk.

Hmm, surt show. Dog tror jeg chancen for et eksploderet dæk på lige præcis min
bil er ret usandsynligt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-06-05 10:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Historien er at de kun mås skifte dæk (type?) ved hvert andet løb.

De må skifte dæktype inden hvert løb, men når først de har valgt hvilken
type (gummiblanding) de vil bruge, så må de ikke skifte mere i den
løbs-weekend, medmindre at der opstår skader/punkteringer på dækkene. Hvis
der opstår skader/punkteringer, så er det kun det/de dæk der er blevet
skadet, som må udskiftes og dette må ikke udføres samtidigt med f.eks. et
alm. pit-stop hvor der påfyldes benzin.

> Et
> Michelindæk sprang på Ralf "skomagers" bil i forrige løb og Michelin
> kunne ikke forklare det.

Det var nu i det seneste løb (Indianapolis - USA) at hans dæk sprang.
Michelin kunne så ikke finde årsagen til det og valgte at advare alle deres
teams om den evt. fare vedr dækkene.

> Derfor anbefalede de at skifte dæk, elelr at
> køre med nedsat hastighed.
>
> Da man ikke må skifte dæktype, blev det jo så ikke til noget og ingen
> ville stille op på de (måske) farlige dæk.

Nej der gik lidt ged i den (fra de syv Michelin teams side), så det hele
endte desværre op i et løb med kun 6 biler til start (Bridgestone kørerne).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : bme

Dato : 23-06-05 21:08

> Hej!
>
> Hvilke dæk ville i vælge i størrelsen 185/65-14? De skal sidde på mine
> nyanskaffede 14" alufælge til Escorten
>
> Det bliver ikke div. skumle mærker såsom Kumho eller NanKang *1... :)

kører på michelin e3a i den dimension, støjer minimalt og ganske slidstærke.
Har kørt 40.000 km på mine nu, og regner med at de kan holde 15-20 tkm endnu
inden de er nede på 2 mm. Gav 2300,- alt incl. for fire stk.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 19:31

> Hvilke dæk ville i vælge i størrelsen 185/65-14? De skal sidde på mine
> nyanskaffede 14" alufælge til Escorten
>
> Det bliver ikke div. skumle mærker såsom Kumho eller NanKang *1... :)

Nej! Fri os fra det o...

> *1 = Kald mig bare gammeldaws, men jeg vil helst ud på nogle kendte mærker
> såsom Goodyear / Michelen osv. :)

Helt forståeligt, IMO.
Jeg fik anbefalet at prøve Semperit Sportlife til min Polo 6N.
Sådan en dunk har en underlig hjulstørrelse, så den skulle have 185/55 til
14" fælge, dermed blev alle dæk lige 30 - 50% dyrere end de alm. størrelser.

Semperit fik jeg til 2000 for 4 stk. incl. ventil, montering/afbalancering.
Så i din størrelse burde de kunne findes billigere.

Indtil videre er jeg rigtigt godt tilfreds med dem.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-06-05 23:48

Hej!

Claus Petersen wrote:
> Jeg fik anbefalet at prøve Semperit Sportlife til min Polo 6N.
> Sådan en dunk har en underlig hjulstørrelse, så den skulle have 185/55 til
> 14" fælge, dermed blev alle dæk lige 30 - 50% dyrere end de alm. størrelser.

Surt show.

> Semperit fik jeg til 2000 for 4 stk. incl. ventil, montering/afbalancering.
> Så i din størrelse burde de kunne findes billigere.

Well, jeg har investeret i Michelin Energy dæk (pga. Tom i 185/65-14 idag.
Gav 1792,- incl. moms :)

Bilen ser faktisk rigtig fin ud med de nye alubasser - jeg poster nok et billede
engang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-05 08:01

Kim Voss Schrader skriver:

> Well, jeg har investeret i Michelin Energy dæk (pga. Tom i 185/65-14 idag.
> Gav 1792,- incl. moms :)

Dem bliver du glade for. Behersket rullemodstand, lang levetid (mmen en
smule forhøjet stæjniveau) okay vådvejsegenskaber.

Klaus (Michelinmanden ?)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-06-05 09:22

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Voss Schrader skriver:

> Dem bliver du glade for. Behersket rullemodstand, lang levetid (mmen en
> smule forhøjet stæjniveau) okay vådvejsegenskaber.

Ja det lyder jo godt. Jeg var aldrig helt tilfreds med mine Goodyear GT2 i vådt
føre.

> Klaus (Michelinmanden ?)

Hehe :)

--