Metax vaskehal = ingen hækspoiler :(
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-06-05 12:32

Hejsa,

Svigermor ville forkæle sin bil med en 'dyr vask med lakforsegling'. Bilen
er en Nissan Micra '99 med kun 51.000km på bagen.
Hun er medlem af en Metax SMS-klub, hvor man modtager sms'er med tilbud om
billigvask i deres vaskehaller.
I aftes, efter aftensmaden her hos datter og svigersøn, kører hun i Metax's
vaskehal i Nørresundby/Lindholm, på Thistedvej. Hendes søn er kørt med der
ned, i egen bil, for at holde hende ved selskab. Pludseligt stopper
vaskehallen, og sønnen trykker på en 'alarmknap' og kommer derved i kontakt
med noget Metax-service. Sønnen fortæller at vaskehallen er stoppet mid i en
vask - han skal bare trykke på en knap, så vil den starte igen. Som sagt så
gjort, vasken kører færdig. Da porten går op står bilen uden hækspoiler, vel
at mærke en fabriksmonteret. 3 af 4 bolte samt noget lim er hvad der sidder
tilbage... surt :( Bilen er blevet vasket der utallige gange før.
Idag er hun så inde og snakke med Metax inde i Aalborg. Her disker de så op
med en masse bortforklaringer med at der aldrig har været problemer med den
vaskehal, han har lavet statistik og min bare r*v! Han siger også at HUN
skal bevise at vaskehallen er defekt/i stykker, med andre ord: de vil ikke
betale en øre. Men hun kan da gå til sit forsikringselskab, han spørger
endda, hvor stor hendes selvrisiko er?!?
Hun kører ind til TopDanmark, som tilfældigvis også er Metax
forsikringsselskab - sikkert ikke en fordel? De snakker lidt frem og
tilbage, mens Micra'es hækspoile ligger der og 'stirrer' op på medarbejderen
i TopDanmark :) Hun går derfra med ringe håb om, at der er andre der vil
betale, end hende selv :( Hun skal dog en tur forbi Nissan for at få papir
på at spoileren er fabriksmonteret, da dette er meget vigtigt ved evt.
erstatning.

Nu står svigermor med en, i hendes øjne, grim bil, som hun ellers passer og
plejer efter alle kunstens regler. Heldigvis er der ikke kommet
ridser/buler, i hvert fald ikke hvad hun eller værkstedet har kunne få øje
på. Spoileren er i stykker, men bilen fejler umiddelbart ikke noget.

Er der overhovedet nogen som har fået erstatning når en vaskehal skader en
bil?

Med venlig hilsen
Brian Axelgaard

Fra : Morgan Jones

Dato : 23-06-05 14:29

Hvor meget sparede hun så på vasken?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-06-05 14:35

Morgan Jones wrote:
> Hvor meget sparede hun så på vasken?

Jeg holdt op med at vaske min potte hos Q8 da der en dag skete det at der ikke kom sæbe ud.
Vaskemaskinen tæskede så lakken igennem med tørre børster (bilen var godt mudret) da der
blev taget lak af.
Det første fyren inde i butikken sagde da jeg fortalte at den var gal var: 'Det er ikke
vores maskine!'.
Utroligt!, den står på en Q8 tank og vasken er ikke ligefrem gratis.

Jeg har aldrig haft den slags problemer hos Metax.

Mvh
Roberto

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-06-05 14:47

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget sparede hun så på vasken?

Ikke nok :)

Fra : Basil

Dato : 23-06-05 14:32

Brian Axelgaard wrote:

> Er der overhovedet nogen som har fået erstatning når en vaskehal skader en
> bil?
>
> Med venlig hilsen
> Brian Axelgaard

Hej Brian.
Min bror fik omlakeret en bil efter at forrige kunde havde efterladt en
vinduesvisker i den vandrette børste.
Texaco betalte, uden at blinke (for 8-10 år siden)
Kai

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-06-05 14:49

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
> Min bror fik omlakeret en bil efter at forrige kunde havde efterladt en
> vinduesvisker i den vandrette børste.
> Texaco betalte, uden at blinke (for 8-10 år siden)

Det var tider. :)

Er der nogen relation mellem Texaco og Metax?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-06-05 14:52

> Er der nogen relation mellem Texaco og Metax?

Næh - vidsnok tværtimod - jeg mener at Metax er Shells lavprisselskab.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-06-05 15:15

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Næh - vidsnok tværtimod - jeg mener at Metax er Shells lavprisselskab.

nope JET er

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-06-05 16:33

> nope JET er

Nope nope Metax er Shells, kortene fra shell kan bruges hos metax og omvendt

Hydro-texaco har så uno-x

Hilsen Jørgen

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-06-05 21:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Andreas M. Hansen" skriver:

> nope JET er
>
> Klaus

JET er ejet af CONOCOPhillips

/Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-05 07:33

"Lars [6710]" skriver:

> JET er ejet af CONOCOPhillips

Som er ejet af ?

Shell er (for en stor del) ejet af det hollandske kongehus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-06-05 08:12

> Shell er (for en stor del) ejet af det hollandske kongehus

Nu kunne jeg godt finde på at skrive noget om halv-dårligt fransk vin, men
sådan er jeg ikke ;)).

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-05 12:25

> "Lars [6710]" skriver:

> Som er ejet af ?

En rig Texas-milliardær.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-05 12:27

> "Andreas M. Hansen" skriver:

> nope JET er

Nope, Metax er:

Ok ejer DK
Shell ejer Metax
HyTex ejer Uno-X
Statiol ejer 1-2-3
ConocoPhillips ejer Jet.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-06-05 15:12

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> wrote in message

> Er der overhovedet nogen som har fået erstatning når en vaskehal skader en
> bil?

Metax kan du godt skyde en hvid pil efter og begynde at spare op til en ny
spoiler.
Jeg var selv hele møllen igennem for noget tid siden da en Metax vaskehal åd
mit sidespejl.
Min assurandør udfærdige et vældig fint brev der blev sendt til topdanmark
men de afviste pure kravet om maskinen skulle fejle noget på trods af jeg
fik talt med en eller anden der var ansvarlig for deres maskiner og han
mente ikke der var noget problem i at få det dækket. Topdanmark var altså af
en anden erfaring.

Jeg kunne klage over deres afgørelse men jeg lod det ligge fordi mit
blodtryk vist ikke havde såå godt af at skulle forfatte en klage ;)

Behøver jeg sige ingen af mine biler nogensinde herefter har set skyggen af
en vaskehal?`

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Dinovo

Dato : 23-06-05 16:33

nope - Metax ER Shells lavprisselskab. Om Jet så også er ejet af
Shell skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg ved at Metax er det.

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 17:29

> Idag er hun så inde og snakke med Metax inde i Aalborg. Her disker de så
> op
> med en masse bortforklaringer med at der aldrig har været problemer med
> den vaskehal

Øh nåh! For et par år siden blev en mand slået ihjel i netop den vaskehal.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-06-05 22:16

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in

> Øh nåh! For et par år siden blev en mand slået ihjel i netop den
> vaskehal.

Fortæl fortæl det lyder da skummelt..

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 06:43

> Fortæl fortæl det lyder da skummelt..

Jeg kan ikke huske omstændighederne, men det er en ubemandet døgnåben tank.
Han ville vist enten ind i bilen eller ud af den efter vasken var gået i
gang og kom så svjh i klemme ved bildøren.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-05 07:56

> Jeg kan ikke huske omstændighederne, men det er en ubemandet
> døgnåben tank. Han ville vist enten ind i bilen eller ud af den
> efter vasken var gået i gang og kom så svjh i klemme ved bildøren.

Ubehageligt.. :-/ Omend mandens egen skyld? Jeg skal dælme hverken ind
eller ud når maskinen er i gang...

MVH

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-06-05 22:29

> Øh nåh! For et par år siden blev en mand slået ihjel i netop den vaskehal.

Ja, efter åbningstid...

Fra : KASO

Dato : 23-06-05 21:51

> Er der overhovedet nogen som har fået erstatning når en vaskehal skader en
> bil?

Jeps: Statoil betalte for et par måneder siden en ny "stænklap" med
montering på min Scénic efter at vaskehallen havde spist den oprindelige.
Der var ingen diskussion!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-06-05 22:30

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps: Statoil betalte for et par måneder siden en ny "stænklap" med
> montering på min Scénic efter at vaskehallen havde spist den oprindelige.
> Der var ingen diskussion!

Måske det er statoil man skal vælge i stedet. De var vist sjældent billig
benzin her i Aalborg, og så er der ikke særligt mange stationer :(