Husk det nu.....ingen dyr i varme biler !!~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 08:13

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=370644/

Det er den pinefulde død, som en labrador-hund tirsdag eftermiddag måtte
lide i en brandvarm bil, der får Dyrenes Beskyttelse til at gå i rette med
politiet.
Der gik 25 minutter fra politiet fik den første anmeldelse til, der blev
taget affærre. Det er for lang tid, mener Dyrenes Beskyttelse.

--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-06-05 08:56

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Der gik 25 minutter fra politiet fik den første anmeldelse til, der blev
> taget affærre. Det er for lang tid, mener Dyrenes Beskyttelse.

Føj for søren!
Jeg kunne aldrig finde på at efterlade min hund i bilen i sommerhalvåret.

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 09:11

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Føj for søren!
> Jeg kunne aldrig finde på at efterlade min hund i bilen i sommerhalvåret.

Det kan jeg heller ikke, hun er oftest derhjemme hvis vi er på tur og skal
ind nogle steder.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-06-05 09:20

Hej,

On Thu, 23 Jun 2005 10:11:02 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Det kan jeg heller ikke, hun er oftest derhjemme hvis vi er på tur og skal
>ind nogle steder.

Også her.... Begge to.... Selv om det bedste vores Grand Danois ved er
at komme med ud og køre - hun kan blive helt elektrisk bare ved at
opdage at bilen holder på gårdspladsen i stedet for garagen

Til gengæld glor folk eddermame en omgang hvis man tager Saxo'en med
en stor gul Grand Danois, en sort labrador og kører til købmanden...
Hehe... De fylder en "smule" i sådan en bil.

** Lars

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-06-05 09:11

Lars Knudsen wrote:
> Til gengæld glor folk eddermame en omgang hvis man tager Saxo'en med
> en stor gul Grand Danois, en sort labrador og kører til købmanden...
> Hehe... De fylder en "smule" i sådan en bil.

Men så behøver man jo heller ikke hverken at låse eller lukke vinduerne.

--
MVH Finn Arbejdslivet er som et træ, fyldt med aber på forskellige
grene i forskellige højder. Nogle aber klatrer op og andre ned. Aberne

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-06-05 09:00

Hej,

On Thu, 23 Jun 2005 09:12:32 +0200, "Christian B. Andresen"
> [...]

>Der gik 25 minutter fra politiet fik den første anmeldelse til, der blev
>taget affærre. Det er for lang tid, mener Dyrenes Beskyttelse.

Ja jeg undrer mig bare hvorfor dælen ikke en eller anden bare smadrede
en rude i bilen og hjalp det stakkels dyr ud. Jeg ville ikke betænke
mig mange minutter hvis ejeren bare no-where-to-be-found...

Føj hvor er det dog trist at folk ikke tænker sig om!

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 09:11

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message
> [...]
> en rude i bilen og hjalp det stakkels dyr ud. Jeg ville ikke betænke
> mig mange minutter hvis ejeren bare no-where-to-be-found...

Ditto.

> Føj hvor er det dog trist at folk ikke tænker sig om!

Ja.

Fra : Christian

Dato : 23-06-05 14:12

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg undrer mig bare hvorfor dælen ikke en eller anden bare smadrede
> en rude i bilen og hjalp det stakkels dyr ud. Jeg ville ikke betænke
> mig mange minutter hvis ejeren bare no-where-to-be-found...

Det samme ville jeg eller "bryde bilen op"

Hvad ville der egenligt ske når man smadret vinduet ?? med erstatning ? kan
man straffes for noget

Christian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-06-05 14:15

Hej,

On Thu, 23 Jun 2005 15:12:02 +0200, "Christian"
<christianpoulsen86@hotmail.com> wrote:

>Det samme ville jeg eller "bryde bilen op"
>Hvad ville der egenligt ske når man smadret vinduet ?? med erstatning ? kan
>man straffes for noget

Tror næppe der sker særlig meget. Det værste umiddelbart er nok at du
i teorien kunne komme til at betale for en ny rude. På den anden side
kan bilejeren vel anklages for dyremishandling....

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 14:24

> [...]
> i teorien kunne komme til at betale for en ny rude. På den anden side
> kan bilejeren vel anklages for dyremishandling....

Begge ting kan vel forekomme ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-06-05 14:29

Hej,

On Thu, 23 Jun 2005 15:24:04 +0200, "Christian B. Andresen"

>Begge ting kan vel forekomme ?

Jeps-da. Men hvis ejeren er et tilstrækkeligt stort svin til at kræve
betaling for ruden efter man havde reddet hans dyr så måtte man vel
betale... Og lække billeder af manden og hans bil til ekstra bladet

** Lars

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-06-05 16:41

Christian wrote:

> Det samme ville jeg eller "bryde bilen op"
>
> Hvad ville der egenligt ske når man smadret vinduet ??

Så bliver du tygget i, af en kæmpestor rasende køter :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-06-05 16:49

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Så bliver du tygget i, af en kæmpestor rasende køter :)

Eller af en lillebitte ditto! *G*
Men da hellere det end at kræet ligger og kradser af i varmen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-06-05 20:08

Hey,

On Thu, 23 Jun 2005 17:40:44 +0200, "Lars L. Hansen"

>Så bliver du tygget i, af en kæmpestor rasende køter :)

*LOOOL* Nu er jeg heldigvis ret god til vovser

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 18:51

"Christian" <christianpoulsen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det samme ville jeg eller "bryde bilen op"
>
> Hvad ville der egenligt ske når man smadret vinduet ?? med erstatning ?
> kan man straffes for noget

Jeg var i Bilka sidate år, hvor jeg bemærker en baby i en varm bil - der var
nok 2 cm åbent, men på en varm solskinsdag... tsk, tsk.
Jeg ringede til politiet og fik deres velsignelse til at smadre en rude. Der
kom en meget ung mor ud og blev noget forskrækket over at finde barnet i
politiets varatægt. Jeg tror ikke hun gør det igen...
Men altså - jeg fik politiets tilladelse.

Mvh Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-06-05 16:52

Lars Knudsen skriver:

> Føj hvor er det dog trist at folk ikke tænker sig om!

Spark til bilen, så alarmen går i gang ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Casper Bang

Dato : 23-06-05 17:54

> Spark til bilen, så alarmen går i gang ??

Og hvis ejeren ikke er i nærheden?
Stakkels hund :(

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-06-05 20:13

Halløjsa,

On Thu, 23 Jun 2005 17:52:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Spark til bilen, så alarmen går i gang ??

Hehe.. Meget sjovt forslag!

Jeg kan ikke låse bilen hvis jeg har vovserne med ude og køre i min.
Var faktisk slet ikke OBS på at den havde alarm fra fabrikken med både
bevægelsesdetektor og "nu bliver bilen løftet" sensor. Nå, så vi havde
vovserne med til den lokale ICA købmand, låser glad bilen med
nøglen... Inde i butikken hører man pludselig en værre larm ude fra
parkeringspladsen - tror man så ikke det er vovserne der har aktiveret
alarmen i bilen.... *LOL*

Gentog trick'et på Helsinborg-Helsingør færgen!

Så nu er vi færdige med at låse bilen den slags steder indtil jeg lige
får læst mig frem til hvordan man gør det UDEN samtidig at slå alarmen
til... tsk-tsk....

** Lars

Fra : Ham Selv

Dato : 23-06-05 20:51

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så nu er vi færdige med at låse bilen den slags steder indtil jeg lige
> får læst mig frem til hvordan man gør det UDEN samtidig at slå alarmen

Hvis det er en ordentlig vovse behøver man da ikk at låse ;)
Hvis vovsen er i bilen så låser jeg ihvertfald ikke, Den skal nok passen
på at ingen tager den

OZ3BTO

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-06-05 07:01

Hej,

On Thu, 23 Jun 2005 21:51:28 +0200, "Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote:

>Hvis det er en ordentlig vovse behøver man da ikk at låse ;)

Det er en velvoksen grand danois og en sort labrador - og nok ikke
nogen der har lyst til at åbne og og hilsen på dem Så'n grand
danois er vældig vagtsom af natur, såeeh...

>Hvis vovsen er i bilen så låser jeg ihvertfald ikke, Den skal nok passen
>på at ingen tager den

Hehe.. Jeg tænkte ikke engang over det - det er vel nærmest refleks.
Men nu lader jeg altså være når vovse er med ude og køre

** Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-06-05 01:09

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Spark til bilen, så alarmen går i gang

Eller hæld nogle liter vand over bilen.

Hvis strandtæppet lægges over først og så bagefter vand på, køles kabinen
uhyggeligt hurtigt ned.

Lidt vand sprøjtet på vovserne igennem vinduessprækkerne hjælper også.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Knud Thomsen

Dato : 24-06-05 19:18

Hot dogs er da en meget popul¿r spise!

Knud

Fra : Henrik Boegh

Dato : 25-06-05 06:54

On Thursday 23 June 2005 09:12, Christian B. Andresen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> [...]
> Der gik 25 minutter fra politiet fik den første anmeldelse til, der blev
> taget affærre. Det er for lang tid, mener Dyrenes Beskyttelse.

Og Dyrenes Beskyttelse har i øvrigt intet begreb om hvad politiet ellers
render og laver, og udtaler sig generelt på samme niveau som RLCS.
Jeg er personligt lidt træt af (på politiets vegne), at høre alle mulige
udtale sig om, at de skal gøre alting hurtigere, samtidig med at de skal løse
flere opgaver. Nu har jeg sådan en politiscanner og jeg har sgu' ændret
holdning til politiets arbejde. Det er fandeme ikke småting de panserbasser
bliver udsat for.

Når det så er sagt, så kan jeg - i lighed med andre i tråden - ikke forstå at
1) anmelder ikke sparker hul i et vindue og 2) at den telefonsvarende
politibetjent ikke forslår det.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Give a man enough rope and i might hang himself"
-- David Caruso as Lt. Horatio Cane in 'CSI: Miami'

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-06-05 09:07

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Der gik 25 minutter fra politiet fik den første anmeldelse til, der blev
> taget affærre. Det er for lang tid, mener Dyrenes Beskyttelse.

Hørte om en episode af slagsen i gård, vistnok i Sønderborg.

Her var den stakkels hund gået amok i varmen og havde raseret bilen
totalt indvendig. Undervejs havde den fået bilen låst op så
forbipasserende havde kunnet få den ud og give den noget vand.

Bilist og hund var væk da politiet nåede frem. Men de mente at bilisten
havde fået straf nok ved at skulle til at "indrette" bilen på ny.