Additiver til benzin??
Fra : Jan Andreasen

Dato : 21-06-05 20:34

Hej
Jeg hørte i nyhederne på Skyradio i søndags eller mandags, at man har
afprøvet noget additiver til benzinen, så man kan køre op til 10% længere på
en liter benzin - ved uændret køremønster.

De havde afprøvet det på 2 ens busser, på samme strækning, samme dag og tid.
Umiddelbart en forskel i kørsel pr. km.

Er der nogen, der kan hjælpe med et navn - og hvor det evt. kan købes??

Mvh Jan Andreasen

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-06-05 20:57

Jan Andreasen wrote:
> [...]
> en liter benzin - ved uændret køremønster.
>
> De havde afprøvet det på 2 ens busser, på samme strækning, samme dag og tid.

Du siger benzin, og bagefter busser? Syntes ikke det hænger helt sammen

MEN anyway, benzins brændværdi ligger fast, det kan du ikke ændre på(
ihvorfald nævneværdigt), hvis den skal køre længere på en liter
brændstof, så skal du forbedre motorens tab, enten termiske eller
mekaniske. Vil mene der er 2 måder, additiver der indholder f.eks.
teflon, men er nok mest i olien det gør gavn. Eller additiv der renser
motoren for sod.

JEG tror ikke på nogen af delene,måske 1-2%, men 10% NEVER.. tænk på
hvor meget der kunne spares på verdensplan med dette vidunder middel.

mvh Tommy Fer

Fra : Christensen

Dato : 22-06-05 05:15

"Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> tid. Umiddelbart en forskel i kørsel pr. km.
>
> Er der nogen, der kan hjælpe med et navn - og hvor det evt. kan købes??

Det tror jeg ikke en dyt på. Hvis det lyder for godt til at være sandt - så
er det som regel netop det....Du sparer sikkert mere ved at lette højrefoden
lidt.

/f christensen
320d Touring '02