Hiace bruger vand?
Fra : Q

Dato : 21-06-05 20:21

Min nyligt indkøbte Toyota Hiace bruger vand...

Jeg smed 2 liter på igår ( fyldte på så det passede ) fordi
kølervædskelampen lyste..

Ny lyser lampen sku igen efter ca. 300 km kørsel med en max hastighed på 100
km/t

Motorolien ser fin ud, køleren ser fin ud, der er ikke store hvide skyer af
damp og der er ikke nogen synlig læk i motorrummet

Bilen er fra 97 og har kørt ca. 240.000 km.. Motoren er 2.4D ( ikke
turbodiesel )

/peter

Fra : Q

Dato : 21-06-05 20:22

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Min nyligt indkøbte Toyota Hiace bruger vand...

Skulle måske lige tilføje mit spørgsmål

Hvad / hvor skal jeg kigge ?

/peter

Fra : Anders

Dato : 21-06-05 20:34

På min (91'er) var det låget på køleren der var utæt (låget = den der sidder
oven på køleren som kan lukke op hvis trykket er for højt)

mvh
Anders

Fra : Q

Dato : 22-06-05 00:46

"Anders" <nothanks@hotmial.com> skrev i en meddelelse
> På min (91'er) var det låget på køleren der var utæt (låget = den der
sidder
> oven på køleren som kan lukke op hvis trykket er for højt)

Det har jeg prøvet på en 92'er som blev ved med at bruge vand selvom der var
udskiftet toppakning mv.. Det kostede en toppakning + et topstykke + en
køler selvom det egentlig kun var køleren som var syg fra starten ..

Smider bilen til mekkeren imorgen, så må han sku rode med det

/peter

Fra : NS

Dato : 22-06-05 09:46

Q wrote:

> "Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Skulle måske lige tilføje mit spørgsmål
>
> Hvad / hvor skal jeg kigge ?
>
> /peter

Jeg har været ude for en utæt udluftningsnippel på en kølevandsslange.
Den skulle lige spændes til, så var det problem løst.

NS

Fra : Q

Dato : 22-06-05 15:28

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har været ude for en utæt udluftningsnippel på en kølevandsslange.
> Den skulle lige spændes til, så var det problem løst.

Havde bilen ved mekkeren idag.... den pladrer lidt vand nederst omkring
venstre hjørne af køleren ( set forfra ), men det var ikke lige til at se om
det kom fra køler eller vandpumpe... Nu ender det med at mekanikeren
trykprøver bilen imorgen..

/peter