Moms, regler og så mig??
Fra : JBB

Dato : 21-06-05 12:00

Hej ng

Jeg er igang med at kigge på bil og har også fundet en som jeg kunne tænke
mig.

Det drejer sig om en Opel Frontera 2,0 4x4 sport.
Den står som momsfri varevogn fra 1993.
Den skal koste knap 60.000.

Men er der mere i det, end jeg lige kender til??

Det er klart den skal køre på gule plader, jeg er ikke et selskab eller
noget, då det er rent privat kørsel.
Skal jeg forvente en momsafgift eller noget andet, mindre spændende???

Jeg er som I nok kan se, helt på bar bund her, jeg har kigget på hjemmesider
vedrørende emnet, men synes ikke jeg kan finde svaret.

MVH

Jesper

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-06-05 13:50

"JBB" <oraklet@borger.ringe.dk> wrote in

> [...]
> eller noget, då det er rent privat kørsel.
> Skal jeg forvente en momsafgift eller noget andet, mindre spændende???

Nix der er ikke nogle problemer der. Du vil komme til at betale de knap
60000kr for bilen (måske plus plader og lign. omkostninger som altid er
forbundet med køb af bil) men der skal ikke betales moms (da den er momsfri
betyder det at tidl. ejer har betalt moms af den) eller noget. Da den er
fra før juni 1998 skal der heller ikke betales strafafgift for privat brug
af varevogn, så der vil blot skulle betales vægtafgift (der kun er afhængig
af vægten på bilen)

Så hvis ellers alt er iorden som du vil have på bilen, så er der ikke nogle
'spændende' ting med den.

Thomas

Fra : JBB

Dato : 21-06-05 14:02

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

> [...]
> afhængig
> af vægten på bilen)
>
> Så hvis ellers alt er iorden som du vil have på bilen, så er der ikke

Tusinde tak for det hurtige og præcise svar :)

Jesper