Chiptuning, Astra benzin?
Fra : Anders

Dato : 20-06-05 21:11

Hej NG.

Jeg har efterhånden ledt huller i jorden efter en chip til min ganske
almindelige astra fra 95 med 1,6 motor i.

Kan det overhovedet lade sig gøre at chippe sådan en?

Der er godt nok indsprøjtning osv på den.

vh anders

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-06-05 22:28

Anders skrev:
> [...]
> almindelige astra fra 95 med 1,6 motor i.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre at chippe sådan en?
>
> Der er godt nok indsprøjtning osv på den.

Alle biler med elektronisk motorstyring kan i princippet chippes.

Dette emne har været oppe at vende utallige gange før her i gruppen. Du
kan evt. søge på google for at læse hvad der tidligere har været skrevet
om emnet.

De eneste biler man reelt kan vinde noget effekt ved at chippe, er de
som er udstyret med turbomotorer. Det har din Astra ikke så i bedste
fald spilder du dine penge og i værste fald kommer din motor til at køre
dårligere og bruge mere benzin.

Så jeg vil råde dig til at glemme projektet og bruge dine penge på noget
sjovere.

Mvh
Claus