/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu alle hakker på Peugeot - hva så med VW ~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 20-06-05 18:42

Det er nu ikke kun Peugeot som har pyrotekniske egenskaber - VW kan skam
opgså godt være med:

http://www.berlingske.dk/grid/bilen/artikel:aid=591116

mvh

Andreas M. Hansen


 
 
TDN (20-06-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-06-05 19:01


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b6ffff$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er nu ikke kun Peugeot som har pyrotekniske egenskaber - VW kan skam
> opgså godt være med:
>
> http://www.berlingske.dk/grid/bilen/artikel:aid=591116
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Og ??? Problemet er jo ikke kun at de kan finde på at brænde, men at
Peugeot har tilbageholdt denne viden så længe uden at advare bilejerene så
de havde en chanche for at reagere indtil fejlen var fundet. Peugeot
langsommelighed kunne have kostet menneskeliv. Se her:

http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=218997

Forøvrigt viser det sig det er næsten dobbelt så mange biler der kan have
fejl end de først meldte ud....

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3116960/

Mvh
Thomas




KASO (20-06-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-06-05 21:05


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ovDte.8912$KY1.5091@news.get2net.dk...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42b6ffff$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Det er nu ikke kun Peugeot som har pyrotekniske egenskaber - VW kan skam
> > opgså godt være med:
> >
> > http://www.berlingske.dk/grid/bilen/artikel:aid=591116
> >
> > mvh
> >
> > Andreas M. Hansen
>
> Og ??? Problemet er jo ikke kun at de kan finde på at brænde, men at
> Peugeot har tilbageholdt denne viden så længe uden at advare bilejerene så
> de havde en chanche for at reagere indtil fejlen var fundet. Peugeot
> langsommelighed kunne have kostet menneskeliv. Se her:
>

Til gengæld ventede VAG så længe med at tilbagekalde Audi TT, at det rent
faktisk kostede flere menneskeliv, men det er jo en helt anden sag.....



HKN (20-06-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 20-06-05 22:15


> Til gengæld ventede VAG så længe med at tilbagekalde Audi TT, at det
rent
> faktisk kostede flere menneskeliv, men det er jo en helt anden sag.....
>

Ja, for man skal ikke "hakke" på VW - de laver jo "helt" fejlfri
biler......

Nææ, lad os blive ved med at nedgøre Peugeot, Alfa og hvad ved jeg, for så
ved vi jo at vi altid kan købe en tysker, hvis vi skal gemme os i flokken
en
dag.

-Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 90 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Henrik Boegh (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Boegh


Dato : 21-06-05 08:36

On Monday 20 June 2005 23:14, HKN wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Nææ, lad os blive ved med at nedgøre Peugeot, Alfa og hvad ved jeg, for så
> ved vi jo at vi altid kan købe en tysker, hvis vi skal gemme os i flokken
> en
> dag.

Så længe der er mere end en bilkoncern vil det altid være sådan.
I d.f.foto er det Nikon vs. Canon. I d.e.sikkerhed er det Windows vs. Apple
vs. hverken-Windows-eller-Apple.

Jeg ved godt at jeg er en af PSA-basherne, men det er ikke fordi jeg anser
folk der kører Peugeot eller Citroen, for at være dårligere mennesker. Min
personlige oplevelse med både Peugeot (206) og Citroen (Saxo) har bare været
temmeligt dårlige. Det samme gælder i øvrigt også Opel, som med jævne mellem
også får et skud herfra.

Så; tør øjnene, tag en kiks og kom tilbage i kampen og bash pølsetyskerne i
VW'ere, Audi'er o.l. :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"We do what we want and we do it with pride"
-- 2 Unlimited: No Limit


Ukendt (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-05 19:58


>> Til gengæld ventede VAG så længe med at tilbagekalde Audi TT, at det
> rent
>> faktisk kostede flere menneskeliv, men det er jo en helt anden sag.....

Men skulle måske lige have undersøgt problemet, udviklet et kit bestående af
ESP til eftermontering og en spoiler.
Det er nok ikke det samme som lige at skifte et stik.
IMO var de ret hurtige til det - vi taler månedere ikke flere år.


>>
>
> Ja, for man skal ikke "hakke" på VW - de laver jo "helt" fejlfri
> biler......

Jeg har googlet lidt, og jeg kan faktisk ikke findet et eneste sted på
nettet hvor det bliver proklameret.
Der må være noget du har misforstået :)

>
> Nææ, lad os blive ved med at nedgøre Peugeot, Alfa og hvad ved jeg, for så
> ved vi jo at vi altid kan købe en tysker, hvis vi skal gemme os i flokken
> en dag.

Er 206 og 307 ikke DK's mest solgte?
Så hvis du vil gemme dig i flokken (eller i flammen, hehe...) skal du da
bare købe sådan en.


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf






Jørgen M. Rasmussen (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-06-05 23:48


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld ventede VAG så længe med at tilbagekalde Audi TT, at det rent
> faktisk kostede flere menneskeliv, men det er jo en helt anden sag.....
>
Har du flere eksempler, for problemet er jo bla. at det ikke er 1. gang PSA.
håber på at kunderne overser et problem. Det er vist også held, at deres
uforudsigelige brande ikke har kostet liv.



Lars L. Hansen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 21-06-05 00:18

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>>Til gengæld ventede VAG så længe med at tilbagekalde Audi TT, at det rent
>>faktisk kostede flere menneskeliv, men det er jo en helt anden sag.....
>>
>
> Har du flere eksempler, for problemet er jo bla. at det ikke er 1. gang PSA.
> håber på at kunderne overser et problem. Det er vist også held, at deres
> uforudsigelige brande ikke har kostet liv.

Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på
Touran'en). Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se
kørebanen for røg.

Et ustabilt baghjulsophæng som på Audi TT, eller tumlinge-egenskaber som
Mercedes A-klasse - det er vist mindst lige så slemt.


--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Jørgen M. Rasmussen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-06-05 00:37


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
> ligefrem det farligste,

Det kommer da an på hvor, i en kø i Limfjordstunnelen, på et færgedæk, el
bare i kø ved siden af en lastbil m. brandbar last, kan det være
katasrofalt. Som skrevet er det held der ikke er sket noget alvorligt.

> Et ustabilt baghjulsophæng som på Audi TT,

Hvor har du det fra?, det var aerodynamikken som gjorde den ustabil ved høje
hastigheder. Det har ikke så stor betydning i DK., dels er hastighederne
ikke så store, og dels er der ikke solgt så mange TT'er, som der er solgt
pegøjer ;).



Torben Madsen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 21-06-05 09:13


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b74ebf$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>> Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
> ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på
> Touran'en). Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se
> kørebanen for røg.

Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er det
næppe benzin, der pisser ud.......

mvh
Torben Madsen



HKN (21-06-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 21-06-05 09:40


>
> Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er
> det næppe benzin, der pisser ud.......

Sjovt som "tyskerne" bliver ved med at forsvare sig med dårlige
undskyldninger - hvis du/I søger på google omkring fejl på VW/Audi, så
finder i bl.a. en del om fejl på airbags, ABS, luftmassemålere
usw........og
sør'me om ikke også VW har kaldt biler tilbage for at få rettet disse
fejl!

-Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 90 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Martin Johansen [600~ (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-05 10:02

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in
news:42b7d25b$0$667$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Sjovt som "tyskerne" bliver ved med at forsvare sig med dårlige
> undskyldninger - hvis du/I søger på google omkring fejl på
> VW/Audi, så finder i bl.a. en del om fejl på airbags, ABS,
> luftmassemålere usw........og
> sør'me om ikke også VW har kaldt biler tilbage for at få rettet
> disse fejl!

Ej at forglemme Passat/A4 der ikke kunne bremse om vinteren...

MVH

Henrik B. (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-06-05 11:31


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns967C702B7AD62nononoinvalidt@62.243.74.163...

>> Sjovt som "tyskerne" bliver ved med at forsvare sig med dårlige
>> undskyldninger - hvis du/I søger på google omkring fejl på
>> VW/Audi, så finder i bl.a. en del om fejl på airbags, ABS,
>> luftmassemålere usw........og
>> sør'me om ikke også VW har kaldt biler tilbage for at få rettet
>> disse fejl!
>
> Ej at forglemme Passat/A4 der ikke kunne bremse om vinteren...

Og tændspoler der stod af i hobetal. Skal dog siges at det skyldes
underleverandøren.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Martin Johansen [600~ (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-05 22:02

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:42b93de7$0$49051
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Og tændspoler der stod af i hobetal. Skal dog siges at det skyldes
> underleverandøren.

Skyldes stikkene i 307 ikke også underleverandøren? Sagem eller noget
:)

MVH

NS (21-06-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 21-06-05 09:51

Torben Madsen wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42b74ebf$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
>>
>>ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på
>>Touran'en). Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se
>>kørebanen for røg.
>
>
> Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er det
> næppe benzin, der pisser ud.......
>
> mvh
> Torben Madsen

Diesel er sku mindst lige så brandfarligt som benzin. Faktisk er det
ofte farligere ved brand end benzin.

Til ære for dem, der tror diesel er åh så sikkert:
http://www.beredskabsstyrelsen.dk/laereboeger/lbbra/5594_kap08a4.html

NS

Torben Madsen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 21-06-05 10:35


"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b7d4f6$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...

> Diesel er sku mindst lige så brandfarligt som benzin. Faktisk er det
> ofte farligere ved brand end benzin.
>
> Til ære for dem, der tror diesel er åh så sikkert:
> http://www.beredskabsstyrelsen.dk/laereboeger/lbbra/5594_kap08a4.html
>
> NS

Tag det nu bare lige helt roligt - jeg kom blot med en rettelse af at det
ikke var benzin, men derimod diesel, der kunne "pisse ud".

mvh
Torben Madsen



Ham Selv (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ham Selv


Dato : 21-06-05 11:06


"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b7d4f6$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Torben Madsen wrote:
> > "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:42b74ebf$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >>>Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
> >>
> >>ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på
> >>Touran'en). Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se
> >>kørebanen for røg.
> >
> >
> > Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er det
> > næppe benzin, der pisser ud.......
> >
> > mvh
> > Torben Madsen
>
> Diesel er sku mindst lige så brandfarligt som benzin. Faktisk er det
> ofte farligere ved brand end benzin.
>
> Til ære for dem, der tror diesel er åh så sikkert:
> http://www.beredskabsstyrelsen.dk/laereboeger/lbbra/5594_kap08a4.html
>
> NS

Ikke enig .. Diesel er faktisk møj svært at få til at brænde .. en gnist
er nemlig ike nok som det er til benz

Mindes at det skal op omkring 200 grader for det er "farlig" tyil
gengæld udvilker diesel noget mer varme når det brænder + den brænder
længere

OZ3BTO



Brian (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-06-05 11:35

Ham Selv wrote:

> Ikke enig .. Diesel er faktisk møj svært at få til at brænde .. en
> gnist er nemlig ike nok som det er til benz
>
> Mindes at det skal op omkring 200 grader for det er "farlig" tyil
> gengæld udvilker diesel noget mer varme når det brænder + den
> brænder længere

Prøv at læse det link NS smed.....

/Brian



Lars L. Hansen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 21-06-05 11:41

Brian wrote:
> Ham Selv wrote:
>
>
>>Ikke enig .. Diesel er faktisk møj svært at få til at brænde .. en
>>gnist er nemlig ike nok som det er til benz
>>
>>Mindes at det skal op omkring 200 grader for det er "farlig" tyil
>>gengæld udvilker diesel noget mer varme når det brænder + den
>>brænder længere
>
>
> Prøv at læse det link NS smed.....

Der står at diesel kan eksplodere hvis man stiller det i en lukket tønde
på et bål, og tønden også indeholder luft.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Brian (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-06-05 11:55

Lars L. Hansen wrote:

> Der står at diesel kan eksplodere hvis man stiller det i en lukket
> tønde på et bål, og tønden også indeholder luft.

Jeps - men det er ikke "møj svært" at få stukket ild på.

/Brian



NS (21-06-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 21-06-05 14:29

Brian wrote:
> Lars L. Hansen wrote:
>
>
>>Der står at diesel kan eksplodere hvis man stiller det i en lukket
>>tønde på et bål, og tønden også indeholder luft.
>
>
> Jeps - men det er ikke "møj svært" at få stukket ild på.
>
> /Brian

Rammer det udstødningen bliver det varmet tilstrækkeligt op til at der
er dampe nok til antændelse (de der 50-70 graders varme).

NS

Jørgen M. Rasmussen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-06-05 18:20


"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Rammer det udstødningen bliver det varmet tilstrækkeligt op til at der er
> dampe nok til antændelse (de der 50-70 graders varme).
>
Men det er stadig svære end benzin, hvis du er hurtig, kan du slukke en
tændstik i diesel, hvis du prøver det i benz bliver du historie ;)).



Henrik B. (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-06-05 11:34


"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b815dd$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...

> Rammer det udstødningen bliver det varmet tilstrækkeligt op til at der er
> dampe nok til antændelse (de der 50-70 graders varme).

90 grader....

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (21-06-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-06-05 17:43


"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:42b7cbd4$0$31793$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42b74ebf$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
> > ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på
> > Touran'en). Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se
> > kørebanen for røg.
>
> Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er det
> næppe benzin, der pisser ud.......
>
Nårhh - jeg har da en kollega, der hældte benzin på sin dieselbil



Torben Madsen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 21-06-05 17:47


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:42b843a2$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> Nårhh - jeg har da en kollega, der hældte benzin på sin dieselbil
>
Ja, OK - den er svær at argumentere imod...

mvh
Torben Madsen



Jørgen M. Rasmussen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-06-05 18:38


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse .dk.telia.net...

> Nårhh - jeg har da en kollega, der hældte benzin på sin dieselbil
>
Så er det jo ikke en dieselbil mere ;)).



JJJ (23-06-2005)
Kommentar
Fra : JJJ


Dato : 23-06-05 13:28


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:42b843a2$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er det
>> næppe benzin, der pisser ud.......

> Nårhh - jeg har da en kollega, der hældte benzin på sin dieselbil

Det kan ske for selv den bedste - ja, det er derfor også sket for mig :)

Heldigvis var det ikke en PD, ellers havde motoren ikke overlevet med mindre
den blev fodret med en stor pose penge ...

--
Per (Esbjerg)
der kører på Nürburgring i morgen :)



KASO (23-06-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-06-05 22:01


"JJJ" <ugyldig@mailadresse.dk> skrev i en meddelelse
news:42baaab7$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:42b843a2$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Det var vist svjh en bolt i dieselpumpen, som kunne knække. Og så er
det
> >> næppe benzin, der pisser ud.......
>
> > Nårhh - jeg har da en kollega, der hældte benzin på sin dieselbil
>
> Det kan ske for selv den bedste - ja, det er derfor også sket for mig :)
>
> Heldigvis var det ikke en PD, ellers havde motoren ikke overlevet med
mindre
> den blev fodret med en stor pose penge ...

Det var faktisk en PD - en Lupo 3L, som mirakuløst overlevede uden mén.
Faktisk er de ikke helt så skrøbelige som de advarer mod: Vi har venner med
et eksemplar, der kørte tør (topmålet af nærrighed i en 3L ) - og trods
sælgerens advarsler, overlevede også denne uden mén. Undervurder aldrig
heldet



Ukendt (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-05 20:01

> Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
> ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på Touran'en).
> Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se kørebanen for røg.

Ikke bensin men diesel (det var brændstopumpen der havde et problem), og
diesel brænder altså ikke så let som bensin.

>
> Et ustabilt baghjulsophæng som på Audi TT, eller tumlinge-egenskaber som
> Mercedes A-klasse - det er vist mindst lige så slemt.

I begge tilfælde var de begge ret hurtige til at fixe problemet. Ikke fire
år.


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf



Lars L. Hansen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 21-06-05 22:49

Claus Petersen wrote:

>>Et ustabilt baghjulsophæng som på Audi TT, eller tumlinge-egenskaber som
>>Mercedes A-klasse - det er vist mindst lige så slemt.
>
>
> I begge tilfælde var de begge ret hurtige til at fixe problemet. Ikke fire
> år.

Men folk døde stadig af det...

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

NS (22-06-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 22-06-05 09:44

Lars L. Hansen wrote:

> Claus Petersen wrote:
>
>>> Et ustabilt baghjulsophæng som på Audi TT, eller tumlinge-egenskaber
>>> som Mercedes A-klasse - det er vist mindst lige så slemt.
>>
>>
>>
>> I begge tilfælde var de begge ret hurtige til at fixe problemet. Ikke
>> fire år.
>
>
> Men folk døde stadig af det...
>

Der eksisterer åbenbart en alternativ VAG-logik, hvor en fejl er værre,
hvis folk /ikke/ dør af den eller hvis risikoen for at dø af den er
meget lille.´

NS

Claus Petersen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Claus Petersen


Dato : 22-06-05 22:16


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:42b88b62$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
> Claus Petersen wrote:
>
>>>Et ustabilt baghjulsophæng som på Audi TT, eller tumlinge-egenskaber som
>>>Mercedes A-klasse - det er vist mindst lige så slemt.
>>
>>
>> I begge tilfælde var de begge ret hurtige til at fixe problemet. Ikke
>> fire år.
>
> Men folk døde stadig af det...
>

Ja det var pisseærgeligt, i det mindste døde de mens de morede sig :(


--
Claus
http://vwfanatic.dk



Brian (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-06-05 22:31

Claus Petersen wrote:

> Ja det var pisseærgeligt, i det mindste døde de mens de morede sig :(

Man når faktisk at registrere at det går galt, så det gjorde de
nok ikke engang.....

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-06-05 22:36

Brian skriver:
>
> Man når faktisk at registrere at det går galt, så det gjorde de
> nok ikke engang.....

Cool, har du prøvet det ???


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-05 16:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Cool, har du prøvet det ???

Jeps, var med i et frontalt sammenstød ved Hornslet tilbage i November.
Man kører stille og roligt, og ser så en bil foran sig der ryger over i
ens vejbane - så er det at man lige når at tænke "det går bare galt det
her!"

/Brian




Klaus D. Mikkelsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-05 16:14

Brian skriver:
>
> Jeps, var med i et frontalt sammenstød ved Hornslet tilbage i November.
> Man kører stille og roligt, og ser så en bil foran sig der ryger over i
> ens vejbane - så er det at man lige når at tænke "det går bare galt det
> her!"

Nej, jeg tænkte på at blive slået ihjæl i en Audi ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-05 16:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej, jeg tænkte på at blive slået ihjæl i en Audi ?

Det har jeg så ikke, men jeg er temmelig sikker på at reaktionerne
er de samme om det foregår med 80 eller 200Km/t

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-05 16:30

Brian skriver:
>
> Det har jeg så ikke, men jeg er temmelig sikker på at reaktionerne
> er de samme om det foregår med 80 eller 200Km/t

Nej, du fatter kun ca 1/3 ved 200


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-05 16:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej, du fatter kun ca 1/3 ved 200

Haha, sådan kan man måske også beregne det

Men tro mig, i situationen går tiden altså meget langsomt.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-05 16:51

Brian skriver:
>
> Men tro mig, i situationen går tiden altså meget langsomt.

Jeg ved det...
Men med høj fart er langsomt hurtigt, hvis du forstår, hvad jeg mener ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-05 16:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeg ved det...
> Men med høj fart er langsomt hurtigt, hvis du forstår, hvad jeg mener
> ?

Jep jep - jeg ville bare poinetere, at folk næppe sad og smilede, når
TT'en røg af vejen....

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-05 16:58

Brian skriver:
>
> Jep jep - jeg ville bare poinetere, at folk næppe sad og smilede, når
> TT'en røg af vejen....

Nej, det var nærmest "Wohouw - what a rush"....

(nå spøg til side)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-05 17:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej, det var nærmest "Wohouw - what a rush"....

*ROFL*

/Brian



Ukendt (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-05 06:25


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

| > Ja det var pisseærgeligt, i det mindste døde de mens de morede sig :(
|
| Man når faktisk at registrere at det går galt, så det gjorde de
| nok ikke engang.....
|
Nu var det pga. dårlig aerodynamik ved høje hastigheder og særlige
omstændigheder, og ikke et baghjulsophæng som et klytho' hævder..... . Så de
har helt sikker moret sig. Man har rettet fejlen ved at tilføje en lille
koket spoiler.



Brian (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-05 16:16

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Nu var det pga. dårlig aerodynamik ved høje hastigheder og særlige
> omstændigheder, og ikke et baghjulsophæng som et klytho' hævder.....
> . Så de har helt sikker moret sig. Man har rettet fejlen ved at
> tilføje en lille koket spoiler.

Jaja, de skal nok have moret sig. Jeg siger bare at man altså når at
registrere
hvad der sker, så man dør ikke mens man morer sig... så at sige

/Brian



NS (22-06-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 22-06-05 09:36

Claus Petersen wrote:
>>Arh, det er vist at strække den lidt. En brand i en bil er jo ikke
>>ligefrem det farligste, med mindre benzinen pisser ud (som på Touran'en).
>>Folk plejer at stige ud, når de ikke længere kan se kørebanen for røg.
>
>
> Ikke bensin men diesel (det var brændstopumpen der havde et problem), og
> diesel brænder altså ikke så let som bensin.

Sikke noget sludder... bare fordi du ikke kan antænde det i et glas med
en tændstik ved stuetemperatur betyder det ikke at det brænder mindre
let. Se her:
http://www.beredskabsstyrelsen.dk/laereboeger/lbbra/5594_kap08a3.html

Diesel selvantænder ved 225 grader mens benzin først gør det ved 500
grader. Det er altså meget farligere at have en diesellæk end en
benzinlæk ved f.eks. en varm udstødning.

NS

KASO (21-06-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-06-05 17:43


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42b74743$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Til gengæld ventede VAG så længe med at tilbagekalde Audi TT, at det
rent
> > faktisk kostede flere menneskeliv, men det er jo en helt anden sag.....
> >
> Har du flere eksempler, for problemet er jo bla. at det ikke er 1. gang
PSA.
> håber på at kunderne overser et problem. Det er vist også held, at deres
> uforudsigelige brande ikke har kostet liv.
>
Tjah - Passat/A4, hvor bl.a. FDM måtte kæmpe i månedsvis før bremseproblemer
blev anerkendt.
Eller samme biler med defekt forhjulsophæng (som alle ejere fortsat ikke får
repareret uden beregning - jeg har venner, der selv kom til at betale)

Blot for at nævne nogle....



Ukendt (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-05 19:50


> Det er nu ikke kun Peugeot som har pyrotekniske egenskaber - VW kan skam
> opgså godt være med:
>
> http://www.berlingske.dk/grid/bilen/artikel:aid=591116
>

Nu er det jo en gammel historie på en meget begrænset serie af 1,9TDI i Golf
og Touran hvor svjh en bolt kunne knække i brændstofpumpen.
Allerede i efterår/vinter 2004 blev alle biler indkaldt, så hvis der er
nogen der har problemet nu er det fordi de ikke har reageret på indkaldelse.

Det er iøvrigt påfældende at Peugeot fejlen er på årgang 2001-2003 hvorefter
man skiftede stikket til en anden type.
At man ikke har fundet det umagen værd at gøre noget ved fejlen på det
solgte biler.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste