Partner brændstoføkonomi.
Fra : Finn Krogh

Dato : 20-06-05 14:53

Jeg er tæt ved at købe en ny Peugeot Partner 2.0 HDi.
Den er opgivet til at køre 17,5 ved blandet kørsel. Er der nogen som har
erfaringer med om dette også holder i praksis?

--
Mvh:
Finn Krogh

Fra : Jan Hansen

Dato : 20-06-05 19:59

"Finn Krogh" <krogen@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er tæt ved at købe en ny Peugeot Partner 2.0 HDi.
> Den er opgivet til at køre 17,5 ved blandet kørsel. Er der nogen som har
> erfaringer med om dette også holder i praksis?

Hej - Jeg har ingen erfaring med Peugeot Partner. Men kører selv en Hyundai
Matrix CRDI. Den er også lovet til 17,5 pr liter. Det gennemsnit kan man
også holde ret nemt. Dog er den meget følsom for hastigheden på motorvej.
Hvis du kører 140 på motorvejen stiger dit gennemsnitsforbrug betragteligt.
Forbruget i turbodiesler er meget afhængigt af hvor meget din højre fod
trykker.
Men hvis du til gengæld afpasser farten og undgår de voldsomme
accellerationer kan du sikkert nemt holde forbruget lavere end de lovede
17,5

Fra : martin bjerre

Dato : 20-06-05 21:36

> "Finn Krogh" <krogen@lite.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hej
Jeg kørte partner 2,0 HDI som firmabil...godt nok kørte jeg ikke langsomt,
men den var aldrig over 13km/l
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 08:02

"martin bjerre" <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> Jeg kørte partner 2,0 HDI som firmabil...godt nok kørte jeg ikke langsomt,
> men den var aldrig over 13km/l

Så har du også kørt den som en frisk benzinbil.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-06-05 18:30

> Jeg er tæt ved at købe en ny Peugeot Partner 2.0 HDi.
> Den er opgivet til at køre 17,5 ved blandet kørsel. Er der nogen som har
> erfaringer med om dette også holder i praksis?

Jeg har en Citroen HDI, den køre i gennemsnit 14km/l, den kan godt køre ca
16.5 km/l, men så skal man køre meget pænt

Hvis jeg holder mig under 120km/t og ellers aldrig kommer over 2500 omdr, så
kan den gå de 16.5km/l, men nu køre vi en del på motorvej, og der falder den
igennem, men hvis du kigger på bilen, er den heller ikke bygget til
motorvej, og andet race

Og nu inden folk begynder at sige jeg bare skal lære at køre på en mere
økonomisk måde, så har jeg haft en Octavi TDI, som holdt 18.3km/l i snit, så
det er ikke fordi jeg ikke kan køre økonomisk

Mvh Jesper

Fra : Finn Krogh

Dato : 21-06-05 21:13

> [...]
> den
> igennem, men hvis du kigger på bilen, er den heller ikke bygget til

Lyder OK.
Jeg kører ikke så ofte på motorvej, så jeg kører sjældent over 100-110.
Men det kan da godt være at den årlige tur sydpå blivere dyrere.

Jeg har lige skrevet under i dag. Får min nye Partner 2.0 HDi om en uge, så
om 2-3 uger er jeg meget klogere.

--
Mvh:
Finn Krogh