Benzinkort / Rabatkort ?
Fra : H.S.

Dato : 20-06-05 12:52

Jeg har siddet og surfet lidt på benzinpriser og på benzinselsksbernes
forskellige kort/rabatter.

Regnestykket er svært at gøre endegyldigt op, idet rabatterne udregnes ud
fra listepriser, som ikke er 'offentliggjort' ved standeren, når man tanker.

Mit spørgsmål til gruppen er derfor, findes der noget selskab, som tilbyder
en mærkbar rabat, og som dermed er billigere end f.eks. hos JET (de
billigste jeg kender)?

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 13:02

> Mit spørgsmål til gruppen er derfor, findes der noget selskab, som
tilbyder
> en mærkbar rabat, og som dermed er billigere end f.eks. hos JET (de
> billigste jeg kender)?

JET har et kort for de indvidede, dvs medarbejdere og dem medarbejderne
synes skal ha et kort, det er minus 10øre fra deres pris, så vidt jeg kan
huske..

Mvh
Morten

Fra : tb

Dato : 20-06-05 14:29

> tilbyder

Svært at svare på. Kører du Diesel er > 30 øre ikke unormalt (Via mit gamle
job kunne jeg få 80 øre på diesel, men kun 20 på benz via Q8)

Pt får jeg 25 øre ved Shell og 20 øre ved statoil via arbejde

Der kom en regel for nogle år siden, der pålagde rabatgivende steder at
oplyse hvem der kan opnå rabat.

Fra : H.S.

Dato : 20-06-05 14:39

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> Svært at svare på. Kører du Diesel er > 30 øre ikke unormalt (Via mit
> gamle job kunne jeg få 80 øre på diesel, men kun 20 på benz via Q8)

Jeg kan også sagtens opnå 24 øre på benz og 84 øre på diesel hos én af 'de
store' (statoil, shell osv) - men da rabatpriserne udregnes efter en anden
pris end den som står på standeren, så er det ret svært at vurdere om det
kan betale sig at anskaffe sig et kort.

F.eks. hvis man får 20 øres rabat hos shell på listeprisen, og listeprisen
er 30 øre højere end standerprisen - så er det jo ret ligegyldigt om man har
et kort eller ej (hvis man lige ser bort fra den minimale rentefordel).

Fra : Henning

Dato : 20-06-05 15:40

On Mon, 20 Jun 2005 13:51:49 +0200, "H.S." <public@NOSPAMqlm.dk>
wrote:

> [...]
>
>Mit spørgsmål til gruppen er derfor, findes der noget selskab, som tilbyder
>en mærkbar rabat, og som dermed er billigere end f.eks. hos JET (de

Jeg får en krone på listeprisen hos Shell og HydroTexaco (diesel). Det
er oftest billigere end diverse priskrige.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : H.S.

Dato : 20-06-05 16:56

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Jeg får en krone på listeprisen hos Shell og HydroTexaco (diesel). Det
> er oftest billigere end diverse priskrige.

Desværre er det ikke helt så meget på bensin

Fra : mullerman

Dato : 20-06-05 21:17

> Jeg får en krone på listeprisen hos Shell og HydroTexaco (diesel). Det
> er oftest billigere end diverse priskrige.
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

En rabat vi andre dieselbilister også kan få del i? Jeg får "kun" 80 øres
rabat på metax' listepris...

Martin

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-06-05 20:24

Hej.

On Mon, 20 Jun 2005 21:17:13 +0100, "mullerman"
<billetter2003@yahoo.com> wrote:

>En rabat vi andre dieselbilister også kan få del i? Jeg får "kun" 80 øres
>rabat på metax' listepris...

Hvordan gør man det?

** lars

Fra : mullerman

Dato : 21-06-05 11:48

> Hvordan gør man det?
>
> ** lars

Jeg er medlem af Danske Sælgere (www.danskesaelgere.dk) og derigennem har de
nogle rabatmuligheder.
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 16:54

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er medlem af Danske Sælgere (www.danskesaelgere.dk) og derigennem har
> de nogle rabatmuligheder.

Har du ikke et link til deres indmeldingblanket?

--
Tom

Fra : mullerman

Dato : 21-06-05 20:44

> Har du ikke et link til deres indmeldingblanket?
>

> --
> Tom

https://www.danske-saelgere.dk/moduler/indmelding/indmelding.asp

her står der også hvad du skal arbejde inden for for at blive medlem...

Fra : ena

Dato : 21-06-05 20:56

Har 1 kr/l på diesel gennem en firmaordning - tror kun den giver 21 øre pr l
benz - men da jeg kun køber 10 l benz om året (til græsklipperen) så er jeg
egentlig tilfreds.

Jeg ved at meget store vognmænd får op til 1,20 kr/l diesel - det gælder fx.
Roland Munck/DFDS og enkelte andre

Fra : Henning

Dato : 21-06-05 21:47

On Mon, 20 Jun 2005 21:23:34 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Hej.

>Hvordan gør man det?

Får dit firma/arbejdsplads til at indgå en aftale, fordelen for Shell
og andre er, at de kun skal opkræve eet sted, vores lønadministration
sørger for at trække beløbet i lønnen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 21-06-05 21:45

>En rabat vi andre dieselbilister også kan få del i? Jeg får "kun" 80 øres
>rabat på metax' listepris...

Metax ligger i forvejen ~15 øre under de "stores" listepriser, så i
den sidste ende er det det samme.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 17:26

"H.S." <public@NOSPAMqlm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål til gruppen er derfor, findes der noget selskab, som
> tilbyder en mærkbar rabat, og som dermed er billigere end f.eks. hos JET

Jeg er også ligeglad med en 25 øres rabat hos shell eller statoil, når de
trods denne rabat stadig er dyrere end en ubemandet Jet tank

--
Tom

Fra : H.S.

Dato : 21-06-05 08:31

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Jeg er også ligeglad med en 25 øres rabat hos shell eller statoil, når de
> trods denne rabat stadig er dyrere end en ubemandet Jet tank

Jeps, også min pointe, men det kunne jo være at 'nogen' gav så stor en
rabat, at det kunne betale sig at få et kort, og tanke der - fremfor at
tanke hos jet.

Fra : Janner

Dato : 21-06-05 11:20

Har 25 øre på liste prisen på OK ---- det da OK *S*