Benzinen runder 10 kroner i morgen....
Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 10:41

....ihvertfald Shell's V-power, som idag koster 9,98. Og da selskaberne øger
prisen med 10 øre/liter i morgen, vil vi for første gang se priser over 10
kroner. Men lur mig, om ikke også den alm. blyfri 95 ryger over 10 kroner,
inden månedens udgang.

Godt jeg tankede til 8,18 i går....

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 10:49

KLIP

> [...]
> over 10 kroner. Men lur mig, om ikke også den alm. blyfri 95 ryger over 10

Det er vel i grunden lidt som at tisse i bukserne, med mindre det kan holde,
til prisen igen er 8,18 kr....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-06-05 10:58

Mon, 20 Jun 2005 11:48:47 +0200, skrev BJ, på 21 linier, i
<42b690f8$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det er vel i grunden lidt som at tisse i bukserne, med mindre det kan holde,
>til prisen igen er 8,18 kr....

Jammen er den ikke det hver søndag?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 11:22

> Det er vel i grunden lidt som at tisse i bukserne, med mindre det kan
> holde, til prisen igen er 8,18 kr....

Netop ikke. Denne tank har kostet mig 70 kroner mindre end den ville med
normalpris. Det er under alle omstændigheder bedre end at have givet 9,50
for BÅDE denne og den næste tankfuld.

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 11:24

KLIP

> Netop ikke. Denne tank har kostet mig 70 kroner mindre end den ville med
> normalpris. Det er under alle omstændigheder bedre end at have givet 9,50
> for BÅDE denne og den næste tankfuld.

Så må du til at begynde at ryge.

Sidst jeg var i UK, kunne jeg finde pakker med 17 stk. i som kostede tæt på
100 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 11:29

> Så må du til at begynde at ryge.

Bliver benzinen billigere af det??

> Sidst jeg var i UK, kunne jeg finde pakker med 17 stk. i som kostede tæt
> på 100 kr.

Dejligt. For min skyld gerne endnu dyrere...

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 11:31

KLIP

> Bliver benzinen billigere af det??

Nope, men så kan du fandme få lov til at betale.

Det gør vi andre, der må på landevejen hver eneste dag...

> Dejligt. For min skyld gerne endnu dyrere...

Det ´tænkte jeg nok, skide være med de andre..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-06-05 10:59

Henrik B. wrote:
> [...]
> kroner. Men lur mig, om ikke også den alm. blyfri 95 ryger over 10 kroner,

Det holder jo ikke evigt.
Jeg glæder mig bare over alle de skattekroner det giver til fælleskassen (måske).

Mvh
Roberto

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-06-05 12:51

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

> Det holder jo ikke evigt.
> Jeg glæder mig bare over alle de skattekroner det giver til
> fælleskassen (måske).

Desværre ikke... eller det vil sige, lidt går til fælleskassen men det
meste går faktisk AFAIK til udlandet. Som jeg kan finde ud af så er det en
fast afgift pr. liter brændstof der er pålagt benzin og diesel. Dvs. at det
eneste staten tjener mere på pga. stigningerne er fordi momsen er beregnet
som 25% af den samlede pris (inkl. afgifter). Havde afgiften også været
beregnet som procentsats, så ville vi være blevet flået endnu mere på
baggrund af stigningerne.

Så det eneste der sker ved at benzinpriserne er så høje er at vi sender
endnu flere penge ud af landet samtidig med at vi har mindre til det
berømte forbrug som vi jo gerne skal hæve (eller bibeholde).

Thomas
Der ikke har prøvet at tanke til over 8.50 endnu

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-06-05 12:57

Thomas Rasmussen wrote:
> Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

> Desværre ikke... eller det vil sige, lidt går til fælleskassen men det
> meste går faktisk AFAIK til udlandet. Som jeg kan finde ud af så er det en

Hvordan kan afgiterne+moms gå til udlandet??

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-06-05 13:07

Roberto Saldo wrote:

> Hvordan kan afgiterne+moms gå til udlandet??

Okay jeg ser din pointe.

Check lige denne graf:

<http://www.oil-forum.dk/upload/benzin_001.gif>

For mig ser det ud som om afgifterne stiger, fortjenesten falder og produktprisen er
rimeligt stabil eller er det bare mig?

<http://www.oil-forum.dk/Priser/Prisudvikling/browser.aspx?path=%2fhome%2fpriser%2fprisudvikling%2fdanmark&layout={D094BB8B-FB79-4673-9130-4F0E62EA110E}>

Prisen var 9.69 i juni 2000 og folk hylede og klynkede (sikkert specielt Jyder ;) ) også
den gang.

Jeg køber skidtet anyway, ellers kan jeg ikke komme på arbejde.

Mvh
Roberto

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-06-05 22:08

Roberto Saldo wrote:

> Okay jeg ser din pointe.

Ok

> Check lige denne graf:
>
> <http://www.oil-forum.dk/upload/benzin_001.gif>
>
> For mig ser det ud som om afgifterne stiger, fortjenesten falder og
> produktprisen er rimeligt stabil eller er det bare mig?

Nu er det svært at se på grafen da den er rimelig 'grov' og jeg mener at
der i perioden lige omkring 2000 blev indført en del nye afgifter
(pinsepakke og andre underlige ting).

> <http://www.oil-forum.dk/Priser/Prisudvikling/browser.aspx?path=%2fhome%2fpriser%2fprisudvikling%2fdanmark&layout={D094BB8B-FB79-4673-9130-4F0E62EA110E}>

Se den er mere interessant, prøv at søge 2003 til 2005, hvor
produktprisen steg fra 2,63 (forbrugerpris inkl. alt 8.38) til 3.24
(forbrugerpris 9.09) dvs. en stigning i produktpris på 61 øre, og en
stigning i forbrugerpris på 71 øre pr. liter, det er så kun 10 øre
'ekstra' staten der tjener hvilket så meget tæt på svarer til momsen
(5,25 øre ved siden af) af det ekstra beløbet.

> Prisen var 9.69 i juni 2000 og folk hylede og klynkede (sikkert specielt
> Jyder ;) ) også den gang.
>
> Jeg køber skidtet anyway, ellers kan jeg ikke komme på arbejde.

Jeg køber også alligevel, men hvis jeg alligevel er under halv tank
eller derunder og kører forbi en tank med billig benzin, så stopper jeg
og tanker den op. Jeg gider ikke starte bilen op bare for at handle
benzin. Nu kører jeg nærmest også lige forbi en af de billige OK tanke i
Århus på vej til arbejde (den ved Skejbycentret) så det er jo ikke den
store omvej. Der kan man nemt spare 1kr eller mere pr. liter, og selvom
jeg 'kun' tanker max 50L så bliver det da til lidt kr. i løbet af en
måned (tanker 3-4 gange pr. måned)

Thomas

Fra : MAT

Dato : 21-06-05 08:39

Interessant information, der også viser at 1 liter benzin i 1982 kostede
hvad der svarer til ca. 12 kroner. Skulle benzinen have fulgt prisindexet
burde den være endnu dyre.

Fra : BJ

Dato : 21-06-05 17:21

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Interessant information, der også viser at 1 liter benzin i 1982 kostede
> hvad der svarer til ca. 12 kroner. Skulle benzinen have fulgt prisindexet
> burde den være endnu dyre.

Så er de 10 kroner passeret:

http://www.fdmbenzinpriser.dk/ShowGastype.aspx?OctaneID=4

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-06-05 00:21

Thomas Rasmussen wrote:
> Desværre ikke... eller det vil sige, lidt går til fælleskassen men det
> meste går faktisk AFAIK til udlandet.

AFAIK er Danmark selvforsynende med olie, gas og deres bi-produkter.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 08:53

http://www.shell.com/home/dk-da/html/iwgen/prices/servicestation/app_stationspriser_1906_1037.html

--
mvh / regards

Christian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-06-05 10:05

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> http://www.shell.com/home/dk-da/html/iwgen/prices/servicestation/app_st
> ationspriser_1906_1037.html

eeks.... en ting der er helt sikkert, det er at billedet det er gammelt,
der er ingen normale mennesker der smiler så meget når de står og tanker
benzin (medmindre de har firmabil og firmabenzinkort).

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 10:13

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message
> [...]
> der er ingen normale mennesker der smiler så meget når de står og tanker
> benzin (medmindre de har firmabil og firmabenzinkort).

Det er nok rigtigt
Eller er ansat og provisionslønnet hos Shell.

--
mvh / regards

Christian

Fra : BJ

Dato : 21-06-05 17:07

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

KLIP

> der er ingen normale mennesker der smiler så meget når de står og tanker
> benzin (medmindre de har firmabil og firmabenzinkort).

De som kører på statens takster smiler heller ikke.

Disse takster skal dække alt omkring bilen og alt omkring bilen er bestemt
ikke blevet billigere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 21-06-05 17:21

BJ wrote:

> De som kører på statens takster smiler heller ikke.
>
> Disse takster skal dække alt omkring bilen og alt omkring bilen er
> bestemt ikke blevet billigere.

3.10,- pr. Km er vel lige i underkanten, hvis man kører i en forholdsvis
ny bil, der ikke er betalt.
Os (mig ) der kører en 10 år gammel bil som er betalt, kan nu sagtens
få det til at rende rundt.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 21-06-05 17:24

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 3.10,- pr. Km er vel lige i underkanten, hvis man kører i en forholdsvis
> ny bil, der ikke er betalt.
> Os (mig ) der kører en 10 år gammel bil som er betalt, kan nu sagtens
> få det til at rende rundt.

Er du handels- og omkringrejsende med et firmaforbrug på +35.000 km om året,
er det ikke særligt økonomisk at køre i så gammel en bil med mindre du selv
kan skrue og det naturligvis i weekenderne (hvis du da ikke lige har lidt
kontorarbejde der også...).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 21-06-05 17:39

BJ wrote:
> [...]
> mindre du selv kan skrue og det naturligvis i weekenderne (hvis du da
> ikke lige har lidt kontorarbejde der også...).

Det er rigtigt, og det er jeg så heller ikke. Medmindre mester vil betale
ekstra, vil
jeg ikke købe bil efter jobbet. Og hvis han skal betale mere, er det nok
billigere
med en ekstra servicevogn.

/Brian