Le Mans - Hvilke lygter bruger de ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-06-05 05:19

Hej

Efter en fed søndag med Le Mans kom jeg til at tænke på hvilken type
for- og baglygter de bruger - de tænder og slukker jo ekstremt hurtigt

- det ligner i hvertfald ikke noget glødetrådsnoget

Og tillykke herfra til Mr. Le Mans Kristensen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-05 08:04

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse >
- det ligner i hvertfald ikke noget glødetrådsnoget

Det er Xenon, HID.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-06-05 08:05

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse >
> - det ligner i hvertfald ikke noget glødetrådsnoget
>>
> Det er Xenon, HID.

Jamen, hvad med baglygterne så ? - de slukker og tænder jo
lige så promte - er det bare diodelygter, ?

.....jeg troede forøvrigt ellers kun at Xenon måtte monteres i
forbindelse med lygtevaskere og niveau-regulering

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-05 08:33

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen, hvad med baglygterne så ? - de slukker og tænder jo
> lige så promte - er det bare diodelygter, ?

Godt sprgs, men efter-gløden er nu ikke så stor på lav-effekt lamper. +
TV.kameraet's scannings, billedfrekvens nok snyder lidt, så man ikke ser den
smule glød.

> ....jeg troede forøvrigt ellers kun at Xenon måtte monteres i
> forbindelse med lygtevaskere og niveau-regulering

Hvis den er typegodkendt til race er alt tilladt, men så skal du have en
polititilladelse, hver gang den bruges uden for en officiel konkurrence ;)).

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-06-05 08:36

> Godt sprgs, men efter-gløden er nu ikke så stor på lav-effekt lamper. +
> TV.kameraet's scannings, billedfrekvens nok snyder lidt, så man ikke ser
> den smule glød.

Jeg er næsten sikker på at det er diodelygter - af flere grunde :

De tænder og slukker altså gevaldig hurtigt
Mindre vægt (ja,ja - det er nok ikke meget)
Lavere strømforbrug
Længere levetid - især med de vibrationer som de bliver udsat for
i de vogne

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-06-05 10:04

Brian S Jensen wrote:

> ....jeg troede forøvrigt ellers kun at Xenon måtte monteres i
> forbindelse med lygtevaskere og niveau-regulering

Tjah - der er jo (heldigvis) ikke så mange
modkørende at blænde på Le Mans

/Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 10:44

> Jamen, hvad med baglygterne så ? - de slukker og tænder jo
> lige så promte - er det bare diodelygter, ?

Det er der ingen tvivl om.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 17:24

> [...]
>
> ....jeg troede forøvrigt ellers kun at Xenon måtte monteres i
> forbindelse med lygtevaskere og niveau-regulering

Rigtigt og bilerne SKAL faktisk kunne indregistreres og købes til normalt
gadekørsel, det er et af principperne ba disse vogne.
Vel også derfor at man ser dem sat til salg for 15.000.000 Kr, da ingen
alligevel vil sælge.

--
Tom

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 20-06-05 10:48

> [...]
>
> - det ligner i hvertfald ikke noget glødetrådsnoget
>
> Og tillykke herfra til Mr. Le Mans Kristensen

Tja, jeg var imporneret af at Tom K's højre forlygte, den blinkede da det
meste af løbet - tydeligvis en løs forbindelse eller sådan noget - godt han
ikke gik i pit for at få det fikset

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Finn Krogh

Dato : 20-06-05 14:51

> Tja, jeg var imporneret af at Tom K's højre forlygte, den blinkede da det
> meste af løbet - tydeligvis en løs forbindelse eller sådan noget - godt
> han ikke gik i pit for at få det fikset

Er det ikke dybt uansvarligt at køre rundt med over 300 km/t og en defekt
forlygte?

--
Mvh:
Finn Krogh

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-05 15:11

"Finn Krogh" <krogen@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke dybt uansvarligt at køre rundt med over 300 km/t og en defekt
> forlygte?

Jo, men som sædvanlig var der ikke meget service på tanken midt om natten
;).

Fra : Aardvark

Dato : 22-06-05 09:08

"Finn Krogh" <krogen@lite.dk> wrote in

> Er det ikke dybt uansvarligt at køre rundt med over 300 km/t og en
> defekt forlygte?

Ja og så om natten....fattede ikke han kunne se noget somhelst.
Han brugte vel "The Force" hehe

/Aard
*** Pug. 306 2.0 HDI ***

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-06-05 13:45

Aardvark wrote:
> "Finn Krogh" <krogen@lite.dk> wrote in

> Ja og så om natten....fattede ikke han kunne se noget somhelst.

Nu havde bilen jo fire lygter, hvoraf en var ustabil.

/Jakob