MP3 i bilen?
Fra : Lisbeth

Dato : 19-06-05 22:28

Spørger jeg dumt, når jeg spørger, om det i dag er muligt at få en MP3
afspiller til bilen, så man eksempelvis kan overføre musik via sin PC til
sit flash drev og siden proppe det i en USB-port i bilens musikanlæg.

Spørger fordi jeg overvejer at købe ny bil og i den forbindelse overvejer,
om jeg skal have CD-afspiller i bilen....

Nogen bud på, hvad der er smart at installere? I bilen altså *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Poul

Dato : 19-06-05 23:12

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om jeg skal have CD-afspiller i bilen....
>
> Nogen bud på, hvad der er smart at installere? I bilen altså *S*

Thansen har dem med MP3 og CD, og det skulle ikke undre mig om de også kan
fås andre steder

http://www.thansen.dk/products.asp?c=501363110&n=1200266494#xy

hilsen
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 00:10

> [...]
> om jeg skal have CD-afspiller i bilen....
>
> Nogen bud på, hvad der er smart at installere? I bilen altså *S*

ja da, Blaupunkt DAB54, den her SD slot til kort, super til MP3, så er man
fri for cd'er..

FED radio..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 00:48

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> ja da, Blaupunkt DAB54, den her SD slot til kort, super til MP3, så er man
> fri for cd'er..
>
> FED radio..

Det er prisen vel også ;-(

--
Mvh.
Dannie

Fra : Lisbeth

Dato : 20-06-05 06:32

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er prisen vel også ;-(

http://dev15.sites.dk/produkt.asp?id=3601&pk=2
her koster den 3000 kr. - og det er mindre end den radio/CD-afspiller
bil-forhandleren tilbyder at sætte i.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth

Dato : 20-06-05 06:46

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> ja da, Blaupunkt DAB54, den her SD slot til kort, super til MP3, så er man
> fri for cd'er..

Den ser ganske rigtigt smart ud.
Vil kigge nærmere på den. TAK!

Mvh. Lisbeth

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-06-05 08:22

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Den ser ganske rigtigt smart ud.
> Vil kigge nærmere på den. TAK!

ALDI havde en radio i sidste uge med USB-port og SD-slot - kr. 699,-

Jeg så at de stadig har den i Birkerød i går.

mvh
Bendt

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 08:52

> ALDI havde en radio i sidste uge med USB-port og SD-slot - kr. 699,-
>
> Jeg så at de stadig har den i Birkerød i går.

ja og den er ikke 300,- værd.. man får hvad man betaler for..

Mvh
Morten

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-05 11:32

"

> ja og den er ikke 300,- værd.. man får hvad man betaler for..
>
> Mvh
> Morten

nej man gør ikke. ikke hvis man betaler 700 kr for noget som kun er 300 kr
værd

MArtin

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 20-06-05 14:56

> ALDI havde en radio i sidste uge med USB-port og SD-slot - kr. 699,-

Den vil jeg stærkt fraråde at købe. Jeg købte selv en i sidste uge, men
fandt ud af at tuneren var helt håbløs. Ikke en eneste radio-kanal kunne jeg
få igennem uden støj, mens min 15 år gamle Blaupunkt ingen problemer havde.
Jeg nåede faktisk ikke engang at prøve MP3 afspilningen inden radioen røg
tilbage til ALDI.

Mvh.
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 08:52

> Den ser ganske rigtigt smart ud.
> Vil kigge nærmere på den. TAK!

Hejsa Lisbeth

Ja det er ikke en "pop" radio med svømmende delfiner, og animationer, men
den har en masse fordele:

1. DAB
2. Super lydkvalitet.
3. CD afspiller, som også kan tage mp3
4. SD slot til mem kort
5. dispalyet den indstilles til den farve man vil, der er ca 4000 farver at
vælge imellem !!!

Mit råd er lad være med at købe en "aldi" radio til 700,- man får hvad man
betaler for, men kan INTET se i deres displays når solen skinner..

Men husk der følger ikke en DAB antenne med, den skal købes seperat..

Jeg har ikke fortrudt mit køb, det er bestemt den bedste radio jeg har haft
til dato, og jeg har haft nogle af pioneers topmodeller, og prøvet flere af
sony's topmodeller...

Mvh
Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 10:55

> Mit råd er lad være med at købe en "aldi" radio til 700,- man får hvad man
> betaler for, men kan INTET se i deres displays når solen skinner..
>
> Men husk der følger ikke en DAB antenne med, den skal købes seperat..

Jep, kan fåes til 425,-

> [...]
> haft
> til dato, og jeg har haft nogle af pioneers topmodeller, og prøvet flere

Skal man kigge på det negative, så er Blaupunkt'en omstændelig at betjene og
det kræver oftest et kig på radio'en, for at betjene den.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 11:11

"Henrik B." skriver:

> Skal man kigge på det negative, så er Blaupunkt'en omstændelig at betjene og
> det kræver oftest et kig på radio'en, for at betjene den.

Højst uenig. Specielt efter fremkomsten af de "intelligente knapper" ved
siden af displayet.

Men man skal selvfølgelig vide, hvad de enkelte kanpper betyder......

Klauys
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 11:20

> Højst uenig. Specielt efter fremkomsten af de "intelligente knapper" ved
> siden af displayet.

Der er intet intelligent ved dem. Det eneste rigtige er en drejeknap, og så
5 - 6 enkle knapper til de faste stationer.

> Men man skal selvfølgelig vide, hvad de enkelte kanpper betyder......

Netop!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 20:35

"Henrik B." skriver:

> Der er intet intelligent ved dem. Det eneste rigtige er en drejeknap, og så
> 5 - 6 enkle knapper til de faste stationer.

Det er jo også det knapperne er der til.

Hvor fedt er det at vælge plader i sin CD changer med en drejekanp ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-05 10:03

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Hvor fedt er det at vælge plader i sin CD changer med en drejekanp

Hvem pokker bruger noget så gammeldaws som en changer i disse dage?

MVH

Fra : Brian

Dato : 21-06-05 11:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvem pokker bruger noget så gammeldaws som en changer i disse dage?

Det tænkte jeg også på - troede det var gledet over til at være MP3.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 15:02

Brian skriver:

> Det tænkte jeg også på - troede det var gledet over til at være MP3.

Fordi jeg gider ikke at smide mine plader over på Mp3.

10 stks med i changerkasse og i bilen.
(nå nej, ikke lige med den radio der er i den lille nye)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-05 20:50

> Fordi jeg gider ikke at smide mine plader over på Mp3.

Okay - det havde jeg heller ikke dengang jeg havde en dyt. Jeg havde så
bare 10 CD'er i kabinen som jeg vekslede mellem bil og hjem - ikke om
jeg gad rode med en changer.

Smag og behag - min svigerfar har også en changer - jeg fatter det ikke
:)

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 21:51

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Smag og behag - min svigerfar har også en changer - jeg fatter det ikke
> :)

Hov hov, jeg ved godt, hvd du antyder til der !!!

_Så_ gammel er jeg altså heller ikke

Jeg gider bare ikke at have CD's til at ligge og flyde i kabinen. Når
jeg holder på en parkeringsplads, er bilen tom at se på, Alt der kan
spottes i den nuværende er et (nyligt monteret) Nokia CK-1W handfree kit
(altså microfon og betjeningshjul) alt andet er som fra fabrikken.

Den gamle bil havde et okay anlæg, men det eneste synlige var radioen.
Højttalere, forstærkere og changer var pænt gemt væk..... Det samme med
de 10 plader i changeren

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-05 22:11

> Hov hov, jeg ved godt, hvd du antyder til der !!!
>
> _Så_ gammel er jeg altså heller ikke

ROFL

> Jeg gider bare ikke at have CD's til at ligge og flyde i kabinen.

Mine flød heller ikke.

> Når jeg holder på en parkeringsplads, er bilen tom at se på,

God idé.

> Den gamle bil havde et okay anlæg, men det eneste synlige var
> radioen. Højttalere, forstærkere og changer var pænt gemt væk.....
> Det samme med de 10 plader i changeren

Det er bare gemt "for langt væk" for mig. Jeg har aldrig nogensinde set
det fede i en changer, hvorimod andre elsker dem som konen.

MVH

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-06-05 13:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er bare gemt "for langt væk" for mig. Jeg har aldrig nogensinde set
> det fede i en changer, hvorimod andre elsker dem som konen.

To sider af samme sag

/Jakob

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-06-05 16:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Det er jo også det knapperne er der til.
>
> Hvor fedt er det at vælge plader i sin CD changer med en drejekanp ?

Ret fedt, Sony introducerede det for mere end 10 år siden på 43cm. HiFi.

Nok den mest behagelige måde at vælge numre på.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 18:10

Uffe Ravn skriver:

> Nok den mest behagelige måde at vælge numre på.

Ret ufedt at skal huske om man skal dreje 3 eller 4 klik, når nu man ved
at pet shop boys ligger på plade 4 er det blot at trykke på kanp 4.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knud Gjøl

Dato : 21-06-05 18:46

> Uffe Ravn skriver:

Det kan blive lidt bøvlet at huske hvor der ligger hvad, med en MP3
CD-Changer med plads til 6y stk. cd med 13 cd´er på hver.

Alpine CHA-S634 er sådan en, indeholder 6 cd der kan være i alle
afskygninger af MP3-WMA og lignende
Koster iøvrigt 2995 kr.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 11:44

> Det er jo også det knapperne er der til.
>
> Hvor fedt er det at vælge plader i sin CD changer med en drejekanp ?

Nu har omtalte Blaupunkt ikke changer så......?

Desuden så dækker ordet "intelligente knapper" over: Denne knap har så mange
funktioner at det er forfirrende, derfor kalder vi den for intelligent....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-05 14:50

"Henrik B." skriver:

> Nu har omtalte Blaupunkt ikke changer så......?

DAB 54

Kan det ikke tilsluttes ?

> Desuden så dækker ordet "intelligente knapper" over: Denne knap har så mange
> funktioner at det er forfirrende, derfor kalder vi den for intelligent....

Du er tydeligvis ikke vant til en Blaupunkt radio.........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 16:49

> DAB 54
>
> Kan det ikke tilsluttes ?

Aner det ikke.

> Du er tydeligvis ikke vant til en Blaupunkt radio.........

Jo, i 37 forskellige afskygninger, i diverse arbejdsbiler. Og jeg irriteres
HVER eneste gang over deres håbløse og ikke-intuitive funktionsfacon. Bare
deres volumenknap (som på DAB 54) er håbløs og latterlig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-05 16:48

"Henrik B." skriver:

> Aner det ikke.

Det kan den svjh.
En kollega har købt 54'eren og er vældigt glad for den.

> Jo, i 37 forskellige afskygninger, i diverse arbejdsbiler. Og jeg irriteres
> HVER eneste gang over deres håbløse og ikke-intuitive funktionsfacon. Bare
> deres volumenknap (som på DAB 54) er håbløs og latterlig.

Så hellere 100 knapper og en fast volumenknap der har maksimalt udslag ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-05 17:07

> Det kan den svjh.
> En kollega har købt 54'eren og er vældigt glad for den.

Det er han sikkert. Men jeg har intet at bruge en chargerfunktion til. Og ej
heller har en DAB 54 ejer. Det er blot et spørgsmål om at stikke et 1 GB
SDRAM kort i.

> Så hellere 100 knapper og en fast volumenknap der har maksimalt udslag ?

Jeg tror du rammer helt ved siden af, hvad jeg mener. Se denne radio, den er
enkel og intuitiv at betjene:
http://www.panasonic.dk/me/internet/images/products/cq_c1301_1i.jpg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-05 21:33

"Henrik B." skriver:

> Det er han sikkert. Men jeg har intet at bruge en chargerfunktion til. Og ej
> heller har en DAB 54 ejer. Det er blot et spørgsmål om at stikke et 1 GB
> SDRAM kort i.

Det nytter ike noget, mine CD plader er ikke på et SDRAM kort.

> Jeg tror du rammer helt ved siden af, hvad jeg mener. Se denne radio, den er
> enkel og intuitiv at betjene:
> http://www.panasonic.dk/me/internet/images/products/cq_c1301_1i.jpg

Som denne:
<http://www.blaupunkt.dk/7644820310_main.asp>

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-05 15:30

> "Henrik B." skriver:

> Det nytter ike noget, mine CD plader er ikke på et SDRAM kort.

Nej, men er det ikke DAB 54 du snakker om??

> Som denne:
> <http://www.blaupunkt.dk/7644820310_main.asp>

Den sér enkel ud, men er stadig ikke enkel i betjeningen. Dertil kommer
stadig Blaupunkts håbløse volumenknap, der skal betjenes med en
fingerspids - håbløst.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-05 15:53

"Henrik B." skriver:

> Den sér enkel ud, men er stadig ikke enkel i betjeningen. Dertil kommer
> stadig Blaupunkts håbløse volumenknap, der skal betjenes med en
> fingerspids - håbløst.

Det er vi da heldigvis uenige om !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-05 17:02

> Det er vi da heldigvis uenige om !

Ja, du skruer op for din Blaupunkt på en humplet grusvej. Så må vi se, om
ørene (og højttalerne) holder til det. Jeg kan derimod på min "gammeldags"
volumenknap, styre volumen, selvom bilen hopper og danser.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-05 17:01

"Henrik B." skriver:

> Ja, du skruer op for din Blaupunkt på en humplet grusvej. Så må vi se, om
> ørene (og højttalerne) holder til det.

Det går sku meget fint.

> Jeg kan derimod på min "gammeldags"
> volumenknap, styre volumen, selvom bilen hopper og danser.

Sikkert.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning

Dato : 20-06-05 15:38

On Sun, 19 Jun 2005 23:27:47 +0200, "Lisbeth"
<lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> wrote:

>Spørger jeg dumt, når jeg spørger, om det i dag er muligt at få en MP3
>afspiller til bilen, så man eksempelvis kan overføre musik via sin PC til
>sit flash drev og siden proppe det i en USB-port i bilens musikanlæg.

Jeg har lige set en brochure på en smart dims, som sælges i Singapore.
En lille afspiller med indbygget FM-sender. Den placeres i
cigarettænderstikket, og i den anden ende sættes en vilkårlig
usb-nøgle. Dvs. du fylder din usb-nøgle med mp3-filer, sætter dig ind
i bilen, monterer senderen og finder frekvensen på din radio. Koster
~500 dkr.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Anders B. Hyltoft