|
| Generator? Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 19-06-05 09:37 |
|
Hej
Findes der en generel regel for hvor mange omdr. en generator til en bil
skal køre med for at producere strøm?
Stef
| |
Hans Jensen (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Hans Jensen |
Dato : 19-06-05 16:46 |
|
alm tomgang på en motor er ikke noget problem 700-900 rpm
Men hvor langt ønsker du at gå ned ?
En anden remskive kan evt monteres på generator
Mvh Hans
| |
Stefan Jacobsen (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 19-06-05 21:04 |
|
>
> Men hvor langt ønsker du at gå ned ?
>
> En anden remskive kan evt monteres på generator
>
en 3-400 det er til at vindmølle projekt.
Stef
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-06-05 21:57 |
|
Stefan Jacobsen skriver:
>
> en 3-400 det er til at vindmølle projekt.
Du skal alligevel gennem en gearkasse.......
Jeg ville finde nogle data på den generator du har.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Uffe Ravn (19-06-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 19-06-05 23:49 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev
> > Men hvor langt ønsker du at gå ned ?
> >
> > En anden remskive kan evt monteres på generator
> >
> en 3-400 det er til at vindmølle projekt.
En standart bilgenerator er uegnet til direkte drift på en vindmølle.
Du kan dog modificere den:
Indsæt permanentmagneter i rotoren til at få opbygget feltet ved lavere
omdrejninger, og undgå hvilestrømsforbrug til feltet ved lave omdrejninger.
En spændingsdoppler med kondensatore.
I det hele taget skal feltstrømsreguleringen laves om.
Men den væsentligste detalje er dog gearingen.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Stefan Jacobsen (27-06-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 27-06-05 15:56 |
|
> En standart bilgenerator er uegnet til direkte drift på en vindmølle.
>
> Du kan dog modificere den:
>
> Indsæt permanentmagneter i rotoren til at få opbygget feltet ved lavere
> omdrejninger, og undgå hvilestrømsforbrug til feltet ved lave
omdrejninger.
>
> En spændingsdoppler med kondensatore.
>
> I det hele taget skal feltstrømsreguleringen laves om.
>
> Men den væsentligste detalje er dog gearingen.
>
> Mvh. Uffe Ravn
Det var mest tænkt som en hygge projekt som skulle lade et bilbatteri, men
tror jeg laver det hele fra bunden istedet, har fundet et godt sted på
nettet. Takker for svarene!
Stef
| |
alexbo (19-06-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 19-06-05 19:31 |
|
"Stefan Jacobsen" skrev
> Findes der en generel regel for hvor mange omdr. en generator til en bil
> skal køre med for at producere strøm?
Den er gearet op i forhold til motoren så jeg vil gætte på at man skal over
de 2.000 o/m før der sker noget.
mvh
Alex Christensen
| |
martin bjerre (20-06-2005)
| Kommentar Fra : martin bjerre |
Dato : 20-06-05 21:40 |
|
> "Stefan Jacobsen" skrev
>
>> Findes der en generel regel for hvor mange omdr. en generator til en bil
>> skal køre med for at producere strøm?
>
Hej
i 9 ud af 10 tilfælde kører generatoren dobbelt så stærkt som motoren, så du
skal min. have 1500 omdr. på generatoren før den laver noget af betydning
Martin>
>
| |
|
|