Hvad er hurtigst, Maranello eller M6?
Fra : Frederik C

Dato : 19-06-05 09:35

Fra : Mogens

Dato : 19-06-05 10:07

On Sun, 19 Jun 2005 10:34:43 +0200, "Frederik C"
<f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> wrote:

>Tjaa, jeg troede det faktisk ikke...

Ferrari -> i stjerendiciplinen "hér inde"
60-100 km/h i 4. gear 4,2 s (BMW) 3,9 s (Ferrari)

Mvh...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-06-05 06:14

> Tjaa, jeg troede det faktisk ikke...

Det er nu nedbremningen, der imponerer mest hos mig.

Jég havde ikke sat mine penge på, at BMW´en var så meget bedre fra 200
km/t....

/Jan W Nielsen

Fra : Frederik C

Dato : 20-06-05 12:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Det er nu nedbremningen, der imponerer mest hos mig.
>
> Jég havde ikke sat mine penge på, at BMW´en var så meget bedre fra 200
> km/t....
>
> /Jan W Nielsen

IMO er det ret imponerende fartressourcer, AMG og M har hentet ud af deres
maskiner efterhånden... Man forstår godt, at Ferrari og Porsche har ytret
bekymring. Det engelske magasin testede en SL65AMG mod en Murcielago...

Lamboen kunne slet ikke følge med i accelleration.

Sandsynligvis vil de mindre sprotsvognsfabrikanter ressourcemæssigt, have
svært ved at følge med...

Mvh.

Frederik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-06-05 12:27

"Frederik C" <f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lamboen kunne slet ikke følge med i accelleration.
>
> Sandsynligvis vil de mindre sprotsvognsfabrikanter ressourcemæssigt, have

En anden, meget vigtigt, faktor som man også skal huske på, er
holdbarheden -
og her satser jeg da 100% mine penge på BMW'en (og AMG'en). De andre
(nok især Lambo'en) kan ikke holde til at blive kørt som sådan en skal

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-06-05 12:29

Frederik C wrote:
> Tjaa, jeg troede det faktisk ikke...
>
> http://www.autobild.de/aktuell/reportagen/artikel.php?artikel_id=8984&artikel_seite=5

Nu har Bimmeren jo lige et ekstra gear i kassen, det er der forskellen er.

Forestil dig en TDI med et smalt momentbånd og kun 2 gear ialt. 0-200km/t ville ikke være
ret sjovt vel?

Mvh
Roberto

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-06-05 20:25

> Forestil dig en TDI med et smalt momentbånd og kun 2 gear ialt. 0-200km/t
> ville ikke være ret sjovt vel?

Altså - skal vi nu ikke komme videre end den snak om at man konstant skal
skifte gear i en diesel..?

Man skifter i en diesel ikke oftere end i for eksempel en ny Ford Mondeo V6.
Her løber gearene ud ved 40, 80, 130 etc..

Der er ikke så mange omdrejninger at vælge imellem i dieselbilen - men til
gengæld er udvekslingen jo lavet efter det, så du IKKE konstant skal skifte.

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-06-05 12:35
Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-06-05 12:43

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide om man kan vende sig til udseendet:
>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17469_1024.jpg>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17472_1024.jpg>
>
> Mvh
> Roberto

Det kan du roligt regne med - jeg ER solgt

Har i forøvrigt set Discovery Channel's program om hvordan
6-serien blev til ? KANON program !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian

Dato : 20-06-05 13:29

Roberto Saldo wrote:
> Gad vide om man kan vende sig til udseendet:
>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17469_1024.jpg>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17472_1024.jpg>

Den ser nu rigitg godt ud i mine øjne - Bangle har udrettet mirakler
ved BMW's gamle sæbekassebiler.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-05 13:54

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in news:d969m4$kit$1@news.net.uni-
c.dk:

> Gad vide om man kan vende sig til udseendet:

Hvad mener du?

> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17469_1024.jpg>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17472_1024.jpg>

Love at first sight!

Daaamn den er bare for lækker. Top design.

MVH

Fra : Christensen

Dato : 20-06-05 14:37

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Gad vide om man kan vende sig til udseendet:

> [...]

Tja...det tog mig 15 sekunder (den tid det tog at løbe klappende omkring den
der står nede hos Jan Nygaard i Lyngby)

Chris Bangle er gud! - ikke mere, ikke mindre.....

/f christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 14:43

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide om man kan vende sig til udseendet:
>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17469_1024.jpg>
> <http://www.bmwworld.com/pics/6er/m6/17472_1024.jpg>

Ikke hér. Den er et eksempel på den slags bil, der tager sig godt ud på et
billede - men ikke i virkeligheden.

Fra : Christensen

Dato : 20-06-05 18:03

> Ikke hér. Den er et eksempel på den slags bil, der tager sig godt ud på et
> billede - men ikke i virkeligheden.

Det har du bestemt *ikke* ret i...

Hvad nu hvis den kommer med en ordentlig mølle på et tidspunkt? - hjælper
det?

/f christensen

Fra : Brian

Dato : 20-06-05 19:12

Christensen wrote:

> Hvad nu hvis den kommer med en ordentlig mølle på et tidspunkt? -
> hjælper det?

Det sker da vist ikke for tit, at BMW leger med den slags på en benziner -
så hellere 2 propper ekstra

/Brian

Fra : Christensen

Dato : 20-06-05 19:45

> Det sker da vist ikke for tit, at BMW leger med den slags på en benziner -
> så hellere 2 propper ekstra

http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768

som længere oppe i tråden....men det var nu mest for at drille Henrik B -
som er til møller *fnis*

/f christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 20:54

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du bestemt *ikke* ret i...
>
> Hvad nu hvis den kommer med en ordentlig mølle på et tidspunkt? - hjælper
> det?

Nope, en mølle gør den ikke til en mindre ugly-bugly-bil.....