Skifte tændrør på en Fiat Marea
Fra : Zeros

Dato : 18-06-05 08:17

Hej
Jeg har fornylig købt mig en 98' Fiat Marea 1,8HLX St.c Weekend. Den er
begyndt på at hoppe lidt under kørsel. Som om den er ved at løbe tør for
benzin, eller ikke får nok. Den kører fint med 3/4 gas, men giver man den
mere, er det ligesom den holder igen og giver små ryk. Jeg har bladret lidt
i div. forum'er og læst mig til at det kan løses ved at skifte tændrør og
tændkabler. Så det har jeg tænkt mig at prøve. Men jeg kan hverken se
tændrør eller tændkabler i motorrummet?? Jeg prøvede at skrue dækslet af
hvor olien også påfyldes. Er det derunder de 4 spole lignende dimser
tændrørene er? Jeg plejer ikke at være total nød hvad biler angår.. har haft
Ford og Toyota før uden problemer med at lave næsten alt selv.
Og har lige et spørgsmål mere... hvad skal man ca regne med at give for at
få skiftet tandremmen? Det er jo ikke sådan ligetil har jeg hørt.
/Martin

Fra : alexbo

Dato : 18-06-05 09:25

"Zeros" skrev

< Er det derunder de 4 spole lignende dimser tændrørene er?
Ja.

>hvad skal man ca regne med at give for at få skiftet tandremmen? Det er jo
>ikke sådan ligetil har jeg hørt.
En 1,8 er ikke svær, det er den 5 cylindrede 2,0 der er vanskelig.
1500 -3000 kr. afhængig af om man skifter hjul og vandpumpe samtidig.

mvh
Alex Christensen