VW Fox.
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 22:41

Der var for noget tid siden et topic herinde om den kommende VW Fox.
Kan de der "brasser" nu lave en ordentlig VW ?

Jeg havde i dag lejlighed til at prøve sådan en fætter.

Mit umiddelbare indtryk var en meget solid "discountbil".
Den virker meget kraftigt dimensioneret i karosseriet, A-stolpen er ret
dominerende jeg håber det er for sikerhedens skyld.
Forarbejdningen i karosseriet oser af kvalitet, samlinger, sealinger m.m.
ser meget "færdigt" ud.
Kabinen er meget plastikagtig - dog uden at knirke/knage-
Man sidder umiddelbart meget højt i bilen og får dermed indtryk af en meget
større bil.
Den 1,3L 55 hk 3 cylindrede motor er føles underdimensioneret - uden dog at
være direkte bovlam - heldigvis lyder den ikke totalt udpint, men der sker
altså ikke en hel masse op af bakke, personligt kan jeg godt li' den
trecylindrede motorlyd. Men 1,4 eren er nok et bedre valg.
Køregenskaberne passer mig meget fint, den er rimeligt fast og krænger ikke
voldsomt selvom den bliver kastet rundt i en rundkørsel.
Bremserne virke fint med et godt let doserbart tryk, gearskiftet er OK
letgående og præcist.
Udstyret virker umiddelbart ret skrabet, der er dog el-ruder og
fjernbetjente centrallåse, omdrejningstæller og nogle kopholder tingster.

Jeg synes det er en fin bil med rigtig god plads, både for og bag - men der
er skarp konkurence f.eks fra den ny Swift.
Umiddelbart er det en OK bil - men kabinekvaliteten er nok dens største
hæmsko, den når ikke i haserne på f.eks en Lupo.

Prøv en tur - der er vist åbent hus her i weekend'en.

--
Med venlig hilsen / Best regards / mit freundlichen Grüssen

Claus Petersen

claus_petersen@stofanet.dk

http://vwfanatic.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 18-06-05 23:20

> [...]

> Umiddelbart er det en OK bil - men kabinekvaliteten er nok dens største
> hæmsko, den når ikke i haserne på f.eks en Lupo.

Jeg vil prøve den hvis der kommer en med 1,4 tdi motor,så er det en rigtig
pendler bil.
Som det er nu bruger den alt for meget brændstof,skal jo tanke hele tiden.
Hej Palle