/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Til Mogens K: skal du snart på diesel?
Fra : Peter Weis


Dato : 17-06-05 20:50

Hej Mogens

Da jeg idag kørte forbi den lokale brændstofpusher, kom jeg til at tænke
på vores diskussion fra juni sidste år, hvor du skrev følgende:

"Der er mætningspunkt - et punkt hvor det er "ufornuftigt" at køre
benzin, når man sammenligner "på tværs" (hvis man da kan dét). Jeg
synes at 9-10 kroner literen er dér, hvro jeg må vurdere, hvad jég
vil."

Har du overvejelser om nyt køretøj?

mvh
Peter

 
 
Mogens (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-06-05 21:23

On Fri, 17 Jun 2005 21:50:22 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Da jeg idag kørte forbi den lokale brændstofpusher, kom jeg til at tænke
>på vores diskussion fra juni sidste år, hvor du skrev følgende:
>"Der er mætningspunkt - et punkt hvor det er "ufornuftigt" at køre
>benzin, når man sammenligner "på tværs" (hvis man da kan dét). Jeg
>synes at 9-10 kroner literen er dér, hvor jeg må vurdere, hvad jég
>vil."

He, he...

>Har du overvejelser om nyt køretøj?

Nej, det har jeg ikke. Min Camaro bringer mig SÅ megen glæde ifm.
transporten til hverdag. Så jeg tænker ikke så meget over det endnu.

Nu tror jeg også, at ovenstående var en betragtning ifm. en given
udskiftning og ikke en betragtning under et ejerskab - og jeg har
ingen planer om anden bil på nuværende tidspunkt...

Mvh...

Peter Weis (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 17-06-05 21:30

Mogens wrote:

> Nu tror jeg også, at ovenstående var en betragtning ifm. en given
> udskiftning og ikke en betragtning under et ejerskab - og jeg har
> ingen planer om anden bil på nuværende tidspunkt...

Hmm, jeg tænkte bare at du ikke skulle "dø i synden"

mvh
Peter

Mogens (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-06-05 21:35

On Fri, 17 Jun 2005 22:30:22 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Hmm, jeg tænkte bare at du ikke skulle "dø i synden"

Jow jow - man skal sgu holdes oppe på eens synspunkter og udsagn.
Ingen tvivl om det
Jeg kan se, at en BMW 535d kan købes til 40.000 euro, så dét ville jo
være okay - hvis ellers jeg kunne få "hende" med til Sverige...

Mvh...

Christensen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 17-06-05 22:42

> Jeg kan se, at en BMW 535d kan købes til 40.000 euro, så dét ville jo
> være okay - hvis ellers jeg kunne få "hende" med til Sverige...
>

*HOST* - der blev jeg næste kvalt i mit eget savl..... |...



Mogens (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-06-05 05:45

On Fri, 17 Jun 2005 23:41:52 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>*HOST* - der blev jeg næste kvalt i mit eget savl..... |...

Ja, så behøver man vist ikke ret meget mere. Bilen har 272 hk v/4.400
omdr. samt 560 Nm v/2.000 omdr. 0-100 på 6.5 sek og en topfart på 250
km/t (6. trins aut.). Uhyggelige data der slår det meste på den tyske
motorvej, IMO - og dén ville jeg godt eje, når det nu skulle være
diesel på grund af en urimelig benzinpris...

Mvh...

Peter Weis (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 18-06-05 07:23

Mogens wrote:

> ... og dén ville jeg godt eje, når det nu skulle være
> diesel på grund af en urimelig benzinpris...

Diesel-priserne er også urimelige. Det er forbruget, der i disse dage
redder diesel-øknomien.

mvh
Peter

Mogens (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-06-05 13:40

On Sat, 18 Jun 2005 08:22:39 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Diesel-priserne er også urimelige. Det er forbruget, der i disse dage
>redder diesel-øknomien.

Ja, benzinprisen alene er ikke nok til at afgøre det ene eller andet.
Det er diff'en, der tæller :)

Mvh...

Per Beer Hansen (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-06-05 18:52

Mogens wrote:
>
> Ja, så behøver man vist ikke ret meget mere. Bilen har 272 hk v/4.400
> omdr. samt 560 Nm v/2.000 omdr. 0-100 på 6.5 sek og en topfart på 250
> km/t (6. trins aut.).

Det skulle måske lige være den nye MB E420 CDI som kommer på markedet til
efteråret.
314 HK, 730 NM, 0-100 km/t på 6,1 sek. og en topfart på 250 km/t.
http://forums.thecarlounge.net/zerothread?id=1996708

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer
Mindre end 7 GB video online



Christensen (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 18-06-05 21:21

>
> Det skulle måske lige være den nye MB E420 CDI som kommer på markedet til
> efteråret.
> 314 HK, 730 NM, 0-100 km/t på 6,1 sek. og en topfart på 250 km/t.
> http://forums.thecarlounge.net/zerothread?id=1996708
>
> --

Næææ tak - udover at MB er den ultimative morfarbil (efter Volvo) ville jeg
hurtigt blive træt af at blive prajet på gaden og at folk satte sig ind når
jeg holdt for rødt for at blive kørt et eller andet sted hen

Hvis Mogens' 535d endelig skulle blive for lille, ville jeg nok foretrække
en 745d istedet : http://www.dinside.no/php/art.php?id=116004

700 nm skal altså bare være nok.....ellers må der jo en anden chip i.....

/f christensen
320d Touring '02 (som er forudindtaget når det handler om mit mærke)



BJ (18-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-06-05 21:22


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42b48205$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Næææ tak - udover at MB er den ultimative morfarbil (efter Volvo) ville
> jeg hurtigt blive træt af at blive prajet på gaden og at folk satte sig
> ind når jeg holdt for rødt for at blive kørt et eller andet sted hen

Hvad kunne det dog ikke blive til med en 745i med åndedrætshjælp..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-06-05 21:42

BJ wrote:

> Hvad kunne det dog ikke blive til med en 745i med åndedrætshjælp..

En væsentlig mindre benzinregning

/Brian



Christensen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 19-06-05 00:06

>
> Hvad kunne det dog ikke blive til med en 745i med åndedrætshjælp..
>

sikkert noget i denne her dur :
http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768 - hvilket bestemt
ikke lyder helt skidt....den nye Audi RS4 ska' ha' smæk ska' han....


/f christensen



BJ (19-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-06-05 12:02


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42b4a8b6$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Hvad kunne det dog ikke blive til med en 745i med åndedrætshjælp..
>>
>
> sikkert noget i denne her dur :
> http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768 - hvilket bestemt
> ikke lyder helt skidt....den nye Audi RS4 ska' ha' smæk ska' han....

Turbo/kompressor er vejen frem for alle motorer til biler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christensen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 19-06-05 14:34

>
> Turbo/kompressor er vejen frem for alle motorer til biler.
>

Jeg er bestemt ikke uenig - diesel eller ej - men hvad er mon så grunden til
at vi ikke har en masse 1,0T'eren og 1,4T'ere trillene rundt istedet for
diverse bovlamme, momentløse 1,6-2,0 suge-16V'ere? (glemmer sent min tur i
den nye nye Mondeo 2,0....slemt skuffet blev han)

/f christensen
320d TurboTouring '02



Ukendt (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-05 15:29

On Sun, 19 Jun 2005 15:33:30 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>>
>> Turbo/kompressor er vejen frem for alle motorer til biler.
>>
>
>Jeg er bestemt ikke uenig - diesel eller ej - men hvad er mon så grunden til
>at vi ikke har en masse 1,0T'eren og 1,4T'ere trillene rundt istedet for
>diverse bovlamme, momentløse 1,6-2,0 suge-16V'ere? (glemmer sent min tur i
>den nye nye Mondeo 2,0....slemt skuffet blev han)
>
Jeg er helt enig i spørgsmålet - men måske drejer det sig om
udviklingsomkostninger og problemet med at skulle skrive 1.0T på den
populære model
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI
Med chippet hund

Klaus D. Mikkelsen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-06-05 15:32

Ivan Madsen skriver:
>
> Jeg er helt enig i spørgsmålet - men måske drejer det sig om
> udviklingsomkostninger og problemet med at skulle skrive 1.0T på den
> populære model

Det er vel ikke sværere end at have en Uno Turbo ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (19-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-06-05 16:02


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42B581EC.2AFB824B@du.kan.finde.den...

KLIP

> Det er vel ikke sværere end at have en Uno Turbo ?

Fuldstændig enig eller smække en kompressor på en 1.6 V6 benzinmotor fra
Mitsubishi.

Jeg er sikker på fremtiden vil byde på standard respiratorhjælp på
benzinmotorer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



EjS (19-06-2005)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 19-06-05 17:52

> Jeg er bestemt ikke uenig - diesel eller ej - men hvad er mon så grunden
til
> at vi ikke har en masse 1,0T'eren og 1,4T'ere trillene rundt istedet for
> diverse bovlamme, momentløse 1,6-2,0 suge-16V'ere? (glemmer sent min tur i
> den nye nye Mondeo 2,0....slemt skuffet blev han)

Bundtræk ved igangsætning og for stor turbotøven... Når der ikke er tryk på
turboen dør motoren fuldstændig i et stort og tungt karrosseri. En
tidsforsinkelse på bare et halvt sekund føles helt uacceptabelt
(driveability) og ved endnu større tidsforsinkelser er der simpelt hen en
sikkerhedsmæssig risiko...

MVH EjS



BJ (19-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-06-05 18:01


"EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42b5a29c$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Bundtræk ved igangsætning og for stor turbotøven... Når der ikke er tryk
> på
> turboen dør motoren fuldstændig i et stort og tungt karrosseri.

Nå da, min potte vejer +1.700 kg og motoren er aldrig gået i stå.

> En
> tidsforsinkelse på bare et halvt sekund føles helt uacceptabelt
> (driveability) og ved endnu større tidsforsinkelser er der simpelt hen en
> sikkerhedsmæssig risiko...

Skulle det endelig være et problem som ikke kan løses, anvendes blot en
kompressor.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




EjS (19-06-2005)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 19-06-05 18:22

> Nå da, min potte vejer +1.700 kg og motoren er aldrig gået i stå.

Det er vel heller ikke en 1.0 med højtryksturbo :)

Den har svjh. et respektabelt slagvolumen der kan sætte skub i det svenske
stål...

Jeg var iøvrigt på en testkørsel i en S80 for første gang i fredags (2.4T
man.)... Det var en gammel testbil hvor der var en masse lamper i
instrumentbordet der lyste. Ikke noget at sige til med alle de ting de havde
pillet ved i styringen.

Nå - men i hvert fald blev jeg overrasket over hvor fedt den egentlig kører.
Dejlig dæmpet lyd men sund 5-cylindret motorgang over 4000 o/min. Fantastisk
kørestilling og super HU 603 anlæg. Sådan en bil kan man køre langt (og
hurtigt) i. Man føler sig ... sikker - eller i hvert fald en dejlig
afslappet fornemmelse under kørslen...

Iøvrigt havde den en mindre skavank med højre siderude foran. El-hejsen
kunne næsten ikke trække ruden og den kørte en smule skævt. Er det noget du
kender til ??!? ;)


> > En
> > tidsforsinkelse på bare et halvt sekund føles helt uacceptabelt
> > (driveability) og ved endnu større tidsforsinkelser er der simpelt hen
en
> > sikkerhedsmæssig risiko...
>
> Skulle det endelig være et problem som ikke kan løses, anvendes blot en
> kompressor.

Jeg er HELT enig - og det er på vej tror jeg. Men som overgang får vi
turbomotorer med variabel geometri med knap så lille en slagvolumen.

MVH EjS



BJ (19-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-06-05 22:45


"EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42b5a999$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nå - men i hvert fald blev jeg overrasket over hvor fedt den egentlig
> kører.
> Dejlig dæmpet lyd men sund 5-cylindret motorgang over 4000 o/min.
> Fantastisk
> kørestilling og super HU 603 anlæg. Sådan en bil kan man køre langt (og
> hurtigt) i. Man føler sig ... sikker - eller i hvert fald en dejlig
> afslappet fornemmelse under kørslen...

S80 er en fantastisk behagelig rejsevogn.

Den bedste vejbeliggenhed har jeg oplevet i en S80 med 200 Hk og
firhjulstræk.

> Iøvrigt havde den en mindre skavank med højre siderude foran. El-hejsen
> kunne næsten ikke trække ruden og den kørte en smule skævt. Er det noget
> du
> kender til ??!? ;)

Jow, metallet kost ca. 2 kilo danske kroner.

Jeg tror faktisk ikke, det er en fabrikationsfejl, men manglende service.

Smørring af glideskinnen og dens klodser bør være standard ved hver 20.000
km eftersyn, så holder det "evigt".

For dårligt at Volvo ikke gør det pr. automatik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-06-05 12:04


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42b57417$0$303$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>> Turbo/kompressor er vejen frem for alle motorer til biler.
>>
>
> Jeg er bestemt ikke uenig - diesel eller ej - men hvad er mon så grunden
> til at vi ikke har en masse 1,0T'eren og 1,4T'ere trillene rundt istedet
> for

Det kommer, det kommer......5 - 8 år frem i tiden.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Uffe Bærentsen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-06-05 17:52


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:42b482a3$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad kunne det dog ikke blive til med en 745i med åndedrætshjælp..

Den 745i jeg kan huske får da kunstig åndedræt.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC, er ikke døende, behøver derfor ikke kunstig åndedrædt



Uffe Ravn (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 19-06-05 00:06


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev

> Næææ tak - udover at MB er den ultimative morfarbil (efter Volvo) ville
jeg
> hurtigt blive træt af at blive prajet på gaden og at folk satte sig ind
når
> jeg holdt for rødt for at blive kørt et eller andet sted hen

Tro det eller lad være, det har jeg faktisk oplevet i Rekorden.

Mvh. Uffe Ravn



Mogens (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-06-05 06:28

On Sun, 19 Jun 2005 01:06:21 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Tro det eller lad være, det har jeg faktisk oplevet i Rekorden.

Samme her - i min Opel Omega. "Kunden" var støvet, og det var klokken
4 om natten, men alligevel...

Mvh...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste