"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
news:42b2e7a2$0$31811$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> > Aircon virker ikke i oliefyret så jeg smed det fordi den lokale aircon
> > biks
> > fordi jeg regnede med det "bare" vare kølemiddel. Men ak nej - de siger
> > der
> > er en el fejl så den starter ikke.
> >
> > Når aircon knappen bliver trykket ind kommer der lys i knappen men man
kan
> > høre på motoeren kompressoeren starter ikke.
> >
> > Nogen der har et bud på hvor jeg skal lede eller måske har prøvet det
> > samme?
> > (Seat Leon TDi , 2001)
>
> Nu har jeg ikke forstand på Seat biler, men jeg tillader mig at gå ud fra
at
> det er ligesom en Golf4/Bora i klima anlægget.
> Jeg går også ud fra at det er et manuelt klimaanlæg.
Det er det nok - der står ihvertfald audi reservedels numre på
kontrolpanelet i kabinen så mon ikke det er identisk med Gålf også.
> Kontakten går direkte til et styremodul i motorrummet. Dette styremodul
> styrer klimanlægget ud fra følere og kontakter.
>
> Styremodulet er et 14 bens modul, det får strøm gennem en sikring 10A
> sikring, i sikringsboksen, på Golf er det sikring 16 - tjek alle dine
> sikringer. Også dem i motorrumet, tæt ved batteriet skulle der sidde en
ca.
> 40A sikring der også forsyner klimaanlægget.
> I motorrummet sidder der også en temperaturføler som bestemmer om det er
> nødvendigt at tilkoble kompressoren, den er tilkoblet styremodulet, det
> kunne være være en god ide at få den tjekket. Under 5 grader tænder den
svjv
> ikke kompressoren (er ikke helt sikker her) så hvis den er defekt.......
Okai jeg må igang med at lede..
> Det kan selvfølgelig også være magnetkoblingen på klimakompressoren der er
> defekt, man må kunne måle om den for strøm når du tænder og slukker på
> kontakten. Den får signal direkte fra styremodulet. Hvis du kan måle at
der
> sker noget når du tænder og slukker er det din kompressor som er gået
> hedens. På en golf er det et 4 polet stik tæt ved starteren, mål på ben
3(+)
> og 4(stel).
Autch det håber jeg skutte - ellers må jeg en tur på ebay hvis det er
tilfældet.
> Der sidder også en højtryksgiver og en returløbspumpe til kølemiddel på
> styremodulet, jeg ved ikke om defekter her får klimaanlægget til at nægte
at
> starte.
>
> Man kan svjv desværre ikke læse nogle fejlkoder ud af styreenheden på et
> manuelt klimanlæg på VAG biler.
>
> Håber du finder fejlen. Sommeren står for døren.
Jep ogs derfor jeg i ren og skær impuls sendte den til den lokale biks for
at få den fyldt op så jeg ikke smeltede her i weekenden..
--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=667663