hvilken bil til...
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 10:43

Hej..

min svoger og jeg vil prøve at handle med biler lidt i det små, ved at købe
en billig bil(5-10000) i den blå avis, sætte den istand og sælge den med
fortjeneste.

hvilke mærker af biler og hvilke varianter er bedst til det formål???

jeg har tænkt på evt polo, kadett er der andre???

Anders

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-06-05 11:59

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> wrote in

> Hej..
>
> min svoger og jeg vil prøve at handle med biler lidt i det små, ved at
> købe en billig bil(5-10000) i den blå avis, sætte den istand og sælge
> den med fortjeneste.

Der er nok nogen der har set Wheeler Dealers på Discovery

> hvilke mærker af biler og hvilke varianter er bedst til det formål???
>
> jeg har tænkt på evt polo, kadett er der andre???

Det kommer nok lidt an på hvor meget I har lyst til at lave på dem. Kadett
(i den prisklasse specielt) har nok et stort minus, nemlig rust.

Men jeg ville så nok også tilføje: Golf og Toyota Corolla til den liste. De
er nemme at gå til, nemme at få reservedele til, rimelig holdbare og kører
i rigtig mange eksemplarer i det danske land.

Generelt er en masse af de små biler jo rimelig attraktive da de gør sig
fint som bil nr. 2 i en husstand hvor der måske ikke er lyst/råd til at
have to spritnye biler stående i carporten.

Thomas

Fra : Mig Selv [9000]

Dato : 17-06-05 12:05

Hey..

jeg synes det lyder som en god ide.. men jeg mener der er nogle
restriktioner mht. hvor mange biler en privat må købe og sælge pr. år...
mener selv jeg rendte ind i at jeg max. måtte købe 3 og ellers ville Told og
Skat have en del af overskudet.. men som sagt jeg er ikke helt sikker så
hvis der er andre som kan hjælpe med det her spørgsmål...

forsat god weekend

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-06-05 14:50

> jeg synes det lyder som en god ide.. men jeg mener der er nogle
> restriktioner mht. hvor mange biler en privat må købe og sælge pr.
> år...

Selv om du blot køber en enkelt bil med det formål at sælge den med
fortjeneste, så er det et kommercielt foretagende og så skal du registreres
ved T&S og betale skat af overskuddet.

> [...]
> ville Told og Skat have en del af overskudet.. men som sagt jeg er
> ikke helt sikker så hvis der er andre som kan hjælpe med det her

Den grænse er sikkert bare sat for at de kan sikre sig det ikke er for nemt
at snyde dem.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas G

Dato : 17-06-05 21:11

> Selv om du blot køber en enkelt bil med det formål at sælge den med
> fortjeneste, så er det et kommercielt foretagende og så skal du
> registreres ved T&S og betale skat af overskuddet.

Som kompensation kan du vel købe PC momsfrit til at styre finanserne, og
alle reservedele m.m. kan vel også købes moms frit ?

hilsen Thomas G

Fra : martin bjerre

Dato : 17-06-05 21:41

"Thomas G" <thgo*1*@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Som kompensation kan du vel købe PC momsfrit til at styre finanserne, og
> alle reservedele m.m. kan vel også købes moms frit ?
>
> hilsen Thomas G
>Alt sammen meget godt, men...
vil du tjene feks 10000 på en bil, træk moms fra.....8000 tilbage....skat af
overskud...5000 tilbage......evt reklamationer.....3000 tilbage. Der skal
ikke gå meget galt før det er en dårlig forretning. Tænk også på at køber
man en bil til 10000,- og hælder lidt stumper og et synsgebyr i den, er det
faktisk nødvendigt at sælge den til 25000,- for at det kan løbe rundt.

Martin