Dækning ved indbrud ?
Fra : @nomail@

Dato : 16-06-05 20:08

Jeg har et spørgsmål vedr. forsikringsdækning i en Bil. Jeg har desværre
lige haft indbrud i vores bil. Hvor de stjal vores radio, som var købt i
tyskland for ca. 6 mdr. siden.

Hvordan er det så mht. dækningen, dækker forsikringen kun det vi har givet
for radioen, som er ca. 1/2 pris i forhold til hos en dansk forhandler.
Eller skal forsikringen dække en helt ny efter de danske priser ?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 16-06-05 22:19

"@nomail@" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for radioen, som er ca. 1/2 pris i forhold til hos en dansk forhandler.
> Eller skal forsikringen dække en helt ny efter de danske priser ?

Hej

Hvis det ellers kan betale sig med hensyn til selvrisiko, så
skal de dække så bilen er tilbage til den stand den var i
før "skaden" - om værkstedet (i samråd med forsikringen)
vælger at købe radioen hos en dansk eller tysk forhandler
er deres problem

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 16-06-05 22:19

Tja... det er der stor forskel på. Men hvis du er en "rimelig" god kunde,
spørger de bare hvad en tilsvarende koster. Ret beset skal de jo stille dig
i samme situation som før... så hvis selskabet har lyst til at købe radion i
tyskland, er de vel velkomne Men igen... det kommer helt an på, hvilket
selskab du beuger. Du skal dog være ops. på, at de trækker selvrisiko fra
beløbet + hvis du er den lykkelige indehaver af en "bonusreguleret"
forsikring, ryger du ned i trinene, da enhver "skade" tæller!

Hvis du synes at du får en skidt behandling, er du velkommen til at skrive
til mig. Vi kunne evt. finde ud af et godt tilbud på dine forsikringer

(Slet skjult reklame

Mvh

Jasper