Lettere OT: Transporttid i bil i København
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 16-06-05 12:47

Hej,

Da jeg har fået arbejde i Lyngby skal jeg flytte til København og derfor
have fundet mig en lejlighed. Jeg vil dog helst prøve at begrænse min
transporttid til arbejde til omkring en halv time eller mindre. Hvor langt
væk kan jeg i så fald bo, og i hvilke retninger er morgentrafikken helt
umulig, hvis jeg nu regner med at skulle møde på arbejde omkring 8.30-9.00?

På forhånd tak.

Mvh.
En jyde, der ikke er så vant til myldretidstrafik

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 12:52

Jesper Kristensen wrote:
> [...]
> umulig, hvis jeg nu regner med at skulle møde på arbejde omkring 8.30-9.00?

Hvad med at flytte til Lyngby i stedet? Der er egentligt ret dejligt,
med lidt natur og sådan :)
Ellers skal du nok prøve at bosætte dig på Østerbro, for det er helt
umuligt at komme på tværs af byen (Indre by-> Vesterbro -> Nørrebro ->
Østerbro) i morgentimerne. Så er du tæt på motorvejen, som nok er mest
belastet i indadgående retning, der i morgentimerne.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 16-06-05 13:28

> [...]
> Østerbro) i morgentimerne. Så er du tæt på motorvejen, som nok er mest
> belastet i indadgående retning, der i morgentimerne.

Når jeg skrev København mente jeg nu ikke nødvendigvis helt inde i centrum.
Alt inden for Københavns Amt kan komme i betragtning. Hvordan er trafikken
nordpå ad motorring 3 mellem kl. 8 og 9?

Mvh.
Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-06-05 13:34

Hej!

Jesper Kristensen wrote:

> Hvordan er trafikken nordpå ad motorring 3 mellem kl. 8 og 9?

Tro mig, der vil du _ikke_ køre i myldretiden. Der er kæmpe vejarbejde indtil
2008...

Jeg har holdt i kø der en _søndag_ for et par uger siden

(Ganske vist var der kun et spor åbent og det plejer de vist at begrænse til
weekender så det ikke blokerer hverdagskørslen)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin

Dato : 16-06-05 14:50

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg skrev København mente jeg nu ikke nødvendigvis helt inde i
> centrum.
> Alt inden for Københavns Amt kan komme i betragtning. Hvordan er trafikken
> nordpå ad motorring 3 mellem kl. 8 og 9?

Der er ingen trafik på motorring 3 om morgenen - det er en stor
parkeringsplads!

Lyngbyvej er iøvrigt nok den københavnske motorvej som er mindst belastet i
myldretiden.

Prøv at gå ind på www.dr.dk og lyt til Københavns Radio en morgen - det
giver en ret god fornemmelse af trafikken.

/Martin

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 17:51

Jesper Kristensen wrote:

> Når jeg skrev København mente jeg nu ikke nødvendigvis helt inde i centrum.
> Alt inden for Københavns Amt kan komme i betragtning. Hvordan er trafikken
> nordpå ad motorring 3 mellem kl. 8 og 9?

Som de andre skriver: Vanvittig

Så hold dig til Østerbro, så du ikke skal på tværs af byen - glem
ringvejene. Kig efter noget der ligger i nærheden af Lyngbymotorvejen,
som ikke er slem udadgående om morgenen.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-05 13:31

Hej,

On Thu, 16 Jun 2005 13:51:34 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Hvad med at flytte til Lyngby i stedet? Der er egentligt ret dejligt,
>med lidt natur og sådan :)

Ja - helt enig. Og det er stadig behagelig tæt på kbh. Der findes
adskillige lækre små lejligheder nærmest ude i skoven i Lyngby, de
koster "en smule" - men der er lækkert derude.

** Lars

Der har boet Brede i Lyngby 4 år... Så i Sorø på landet... Og nu endnu
længere ude på landet i Skåne.

Fra : Christensen

Dato : 16-06-05 14:26

> [...]
>
> ** Lars
>
> Der har boet Brede i Lyngby 4 år... Så i Sorø på landet... Og nu endnu

Jeg er helt enig med dig Lars - Lyngby er dejligt. Faktisk kan man lidt nord
for byen få en pæn 2v'er på 62 m2 til 1,3 mil...med kun 1400 meter til
Dyrehaven. Det er selvfølgelige smag og behag som så meget andet, men jeg
har også arbejde i Lyngby, og kunne ALDRIG finde på at flytte længere ind
mod København...kan sq stadig ikke se hvad jeg skal derinden (ja - jeg er
jyde...)

Hvis man er løber, eller cykler eller andet der kræver lidt grønt er Lyngby
sagen synes jeg.

/f christensen
320d Touring '02

Fra : EjS

Dato : 16-06-05 18:09

> Jeg er helt enig med dig Lars - Lyngby er dejligt. Faktisk kan man lidt
nord
> for byen få en pæn 2v'er på 62 m2 til 1,3 mil...med kun 1400 meter til
> Dyrehaven.

Pris i Aalborg C: 750.000

Og så findes der ikke skyggen af en københavner i nærheden (burde prisen så
ikke stige???)

MVH EjS :)

Fra : Christensen

Dato : 16-06-05 19:07

"EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> wrote in message
> nord
>
> Pris i Aalborg C: 750.000
>
> Og så findes der ikke skyggen af en københavner i nærheden (burde prisen
> [...]

Helt enig - der er bare ikke en skid at lave deroppe...så man må flytte
efter det fede job (er fra Dronninglund)

/f christensen

Fra : EjS

Dato : 16-06-05 19:24

> Helt enig - der er bare ikke en skid at lave deroppe...så man må flytte
> efter det fede job (er fra Dronninglund)

Det kommer da an på hvad man laver...

Jeg har da et par studiekammerater som nu arbejder for Thrane & Thrane,
Texas Instruments, Simens Mobile, Nano Nord osv.

Det er da fede jobs med en lige så fed hyre som man kan få i Kbh. De får
bare mere for pengene...

MVH EjS

Fra : Christensen

Dato : 16-06-05 20:29

> Det kommer da an på hvad man laver...

jowjow - det er klart. Men jeg kunne nu aldrig have fundet en lignede job i
det nordjydske (Kemisk industri) - det er helt sikkert. Men hva' - når man
engang er færdig som kemi-spasser skal man vel også til at lave noget
andet - og så skal jeg da tilbage til jylland igen....jeg gider fandme ikke
bo i lejlighed resten af mit liv!

Fra : EjS

Dato : 16-06-05 21:13

> [...]
> engang er færdig som kemi-spasser skal man vel også til at lave noget
> andet - og så skal jeg da tilbage til jylland igen....jeg gider fandme

Hehe - det er fint nok i en periode. Jeg lever på samme måde i Gøteborg. Men
Jylland er nu et godt sted...

MVH EjS

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-05 20:13

Hej,

On Thu, 16 Jun 2005 19:09:19 +0200, "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>nord
>Pris i Aalborg C: 750.000
>Og så findes der ikke skyggen af en københavner i nærheden (burde prisen så
>ikke stige???)

hehe.. Det er bare dyrt i Lyngby

Vores gård på 160 kvm med 120 kvm stald + 40 kvm lade +
garage/maskinhus med plads til to biler, plænetraktor plus diverse, 12
tdr land kostede alt i alt cirka 1 mio... Og den er pæn og velholdt
beliggende midt i skoven. En smule træer på grunden, ellers udlagt som
græsfolde. Vi har råvildt rundt på grunden, jagtfugle + unger nede på
marken, der er 120% stilhed om aftenen.... Men det var så i Skåne...

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 20:39

> [...]
> garage/maskinhus med plads til to biler, plænetraktor plus diverse, 12
> tdr land kostede alt i alt cirka 1 mio... Og den er pæn og velholdt

Nu bor jeg jo selv lidt uden for Malmø og er lidt nysgerrig efter at vide
hvor
du / i har fundet en gård til den pris ? I nærheden af hvad ?

Vi har selv kigget efter noget i Höör men har ikke fundet noget endnu (der
gør os tilfredes)

Allan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-06-05 21:17

> hehe.. Det er bare dyrt i Lyngby
> Vores gård på 160 kvm med 120 kvm stald + 40 kvm lade +
> garage/maskinhus med plads til to biler, plænetraktor plus diverse, 12
> tdr land kostede alt i alt cirka 1 mio...

Du nævner lige en masse af de grunde til at jeg ikke er ret vild med at
skulle bo inde i byen. Jeg har aldrig set meningen med at man betaler ekstra
for at bo småt og blive udsat for larm hele tiden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-06-05 10:46

Thu, 16 Jun 2005 19:09:19 +0200, skrev EjS, på 13 linier, i

Horsens C: 500.000

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-06-05 11:06

Karsten Andersen wrote:

> Horsens C: 500.000

Med udsigt til fiskemelsfabrik og det hele...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-06-05 17:27

Fri, 17 Jun 2005 12:06:26 +0200, skrev Lars L. Hansen, på 16 linier, i
<42b2a0a4$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, :

Ja måske
Hvis man er heldig.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-06-05 23:19

> [...]
> 1400 meter til Dyrehaven.
> Hvis man er løber, eller cykler eller andet der kræver lidt grønt er

Ja, det er virkeligt sagen: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2494012

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Christensen

Dato : 17-06-05 16:35

> Ja, det er virkeligt sagen: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2494012
>

> signing off.. Martin Sørensen

Det er i hvert fald intet problem at holde tempoet under intervallerne

/f christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 11:22

Christensen skriver:

> Jeg er helt enig med dig Lars - Lyngby er dejligt. Faktisk kan man lidt nord
> for byen få en pæn 2v'er på 62 m2 til 1,3 mil...med kun 1400 meter til
> Dyrehaven.

Hammel, 120 m2 hus nydeligt istandsat og med 40 m2 trægarage på 600m2
grund. 500 meter til centrum, 1000m til Frijsensborgskovene. 1,275
mill.

http://home6.inet.tele.dk/moppe/billedi.html

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-05 11:33

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Christensen skriver:

> Hammel, 120 m2 hus nydeligt istandsat og med 40 m2 trægarage på 600m2
> grund. 500 meter til centrum, 1000m til Frijsensborgskovene. 1,275
> mill.

Randers N, 6 km fra Gudenåen. 4 km til Føtex, Fakta, Aldi og Superbest. 0 m
til naturen. 196 m2 bolig, 120 m2 stald, 250 m2 maskinhus. 43.000 m2 jord.
Skal dog moderniseres lidt, men ikke alvorligt.
5 min til børnepasning og 5 min til motorvejen.

1.075.000 kr.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Johnt

Dato : 16-06-05 19:25

> [...]
> Skal dog moderniseres lidt, men ikke alvorligt.
> 5 min til børnepasning og 5 min til motorvejen.

Jeg ved ikke om jeg er misundelig.

Jeg bor på Østerbro i København, lejlighed 130 kvm, 5 netto´er indefor ca
500 meter, biograf og diskotek 100 meter.

Pris ca. 4,2

Hilsen
Johnt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-05 20:10

Johnt skriver:

> Jeg bor på Østerbro i København, lejlighed 130 kvm, 5 netto´er indefor ca
> 500 meter, biograf og diskotek 100 meter.

Okay, der er jeg ikke misundelig. Jeg har sku stoby nok omkring mig....

> Pris ca. 4,2

Hmmm, luksusvilla på 250m2 og en ny bil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 08:15

"Johnt" <invalid@invali.no> wrote in message

0

> Jeg ved ikke om jeg er misundelig.

Det behøver du skam heller ikke være.....

> Jeg bor på Østerbro i København, lejlighed 130 kvm, 5 netto´er indefor ca
> 500 meter, biograf og diskotek 100 meter.

....bruger du biografen ? og diskoteket ?

Jeg bruger naturen og roen og freden hver dag.

> Pris ca. 4,2

Yak

--
mvh / regards

Christian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-05 11:08

> Jeg bor på Østerbro i København, lejlighed 130 kvm, 5 netto´er
> indefor ca 500 meter, biograf og diskotek 100 meter.

Østerbro? Yak.

> Pris ca. 4,2

Uff for helvede.. man skal da vist være godt og grundigt Københavner-
vild for at betale så svimlende summer for en snoldet bolig...

Det handler ikke om, at have råd men om at se fornuften i det. 4.2 er
_ikke_ fornuft. Det er vanvid.

MVH

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-06-05 16:26

> [...]
> Ellers skal du nok prøve at bosætte dig på Østerbro, for det er helt
> umuligt at komme på tværs af byen (Indre by-> Vesterbro -> Nørrebro ->

Jeps, helt enig. Jeg kører (i bil) nogle gange den modsatte vej, altså fra
Østerbro til Amager om eftermiddagen, og der er sku ret meget trafik. Bare
fra Vibenhus Runddel til Sundby Idrætspark tager ½ time, hvoraf halvdelen af
tiden næsten tilbringes ved Kongens Nytorv eller ved Nørreport St, afhændig
af ruten jeg vælger.

Mvh

Emil

Fra : Rander

Dato : 16-06-05 17:35

Thu, 16 Jun 2005 13:51:34 +0200 brugte Lars L. Hansen 20 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>Østerbro) i morgentimerne. Så er du tæt på motorvejen, som nok er mest
>belastet i indadgående retning, der i morgentimerne.

Ja, hvis bare folk kunne lære ikke at køre frem i lyskrydsene når de kan se
at der ikke er plads til dem på den anden side, så ville det være en hel
del nemmere...

http://rander.dk (temporarily down!)

Når bureaukraten rydder op i sit arkiv, tager han en kopi af hvert dokument,
før han destruerer det. (Laurence J. Peter)

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 17:58

Rander wrote:

> Ja, hvis bare folk kunne lære ikke at køre frem i lyskrydsene når de kan se
> at der ikke er plads til dem på den anden side, så ville det være en hel
> del nemmere...

Det er sandt - og hvis folk ville lade være med at snige sig over for
gul-rødt, så venstresvingende ikke bliver hængt til tørre midt i krydsene.
Der er så mange fjolser i trafikken, at jeg ville ønske politiet
indførte "idiot-dag". På idiot-dag skulle de så knalde alle dem der
laver idiotiske manøvrer som er til gene for trafikken generelt.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-06-05 14:15

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse

Jeg vil dog helst prøve at begrænse min
> transporttid til arbejde til omkring en halv time eller mindre. Hvor langt
> væk kan jeg i så fald bo,

Hvis du flytter længere væk end Lyngby, sprænger du tids-barriererne ;)).
Bare at du skal starte bilen el. køre med bus, er du tæt på.

Fra : Henning

Dato : 16-06-05 15:02

On Thu, 16 Jun 2005 13:47:12 +0200, "Jesper Kristensen"
<jbk@NOSPAMsnaps.dk> wrote:

> [...]
>have fundet mig en lejlighed. Jeg vil dog helst prøve at begrænse min
>transporttid til arbejde til omkring en halv time eller mindre. Hvor langt

Tag toget, du vil opdage at København har et ganske fortrinligt
offentlig trasnportsystem kaldet S-tog. En halv time med s-tog kan
bringe dig fra Hundige til Hillerød.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-06-05 15:13

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse news:8h13b1l2si2v9dfh6e0bstamo32qu1om2b@4ax.com...

> Tag toget, du vil opdage at København har et ganske fortrinligt
> offentlig trasnportsystem kaldet S-tog. En halv time med s-tog kan
> bringe dig fra Hundige til Hillerød.

Næppe!

Hint: Prøv en gang at se på dsb.dk...

/Jakob

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-05 16:09

Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i

> Næppe!
>
> Hint: Prøv en gang at se på dsb.dk...

Uanset om det så måske tager 45 minutter, så er det da hurtigere og i hvert
fald mere afslappende end at hænge i en bil. Tag toget hvor du kan komme til
det, selv bruger dagligt toget imellem Ingolstadt (arbejde) og München
(bopæl mandag til torsdag), vil til en hver tid fortrække at tage toget som
pendler hvor det er muligt.

Det optimale var nu at man kunne gå på arbejdet, men det er vist en anden
snak.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-06-05 16:54

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse news:42b19613$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i

> Uanset om det så måske tager 45 minutter, så er det da hurtigere og i hvert fald mere afslappende end at hænge i en bil.

Fint nok - men hvis man tager det oprindelige
spørgsmål op igen, så var spørgsmålet jo, hvor
langt fra Lyngby man kan bo og så nå på arbejde
indenfor en halv time. Så nytter det jo ikke meget
at hævde at man kan tage toget fra Hundige til
Hillerød på den tid, når det tager over 1 time!

/Jakob
- der dagligt bruger 45 min. i busser for at
komme på arbejde.

Fra : Christensen

Dato : 16-06-05 19:11

> [...]
> München (bopæl mandag til torsdag), vil til en hver tid fortrække at tage

Hvad sjov er det ved det? (dk.fritid.bil)

Selv hader jeg offentlige transportmidler, og har en bil til knap 400k
selvom jeg selv cykler 1800 m på arbejde og konen kun har 15 km ud på hendes
arbejde...

Biler er en _absolut_ nødvendighed (ja - jyden har talt)

/f christensen

Fra : Henning

Dato : 16-06-05 19:59

On Thu, 16 Jun 2005 16:12:44 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Næppe!
>
>Hint: Prøv en gang at se på dsb.dk...

Det skal ikke læses som at man kan køre fra Hillerød til Hundige på en
halv time, men fra Lyngby kan du nå de to yderpunkter

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-06-05 07:55

Henning wrote:

> Det skal ikke læses som at man kan køre fra Hillerød til Hundige på en
> halv time, men fra Lyngby kan du nå de to yderpunkter

Ahh - den missede jeg

/Jakob

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-06-05 21:02

Henning wrote:

> Tag toget, du vil opdage at København har et ganske fortrinligt
> offentlig trasnportsystem kaldet S-tog. En halv time med s-tog kan
> bringe dig fra Hundige til Hillerød.

LOL ja, men hvis man ikke bor i S tog retningen så er det helt håbløst,
min kæreste har 9 km til seminariet, det tager kun 50 minutter med det
offentlige.

Mvh Tommy Fer

Fra : Henning

Dato : 17-06-05 16:17

>LOL ja, men hvis man ikke bor i S tog retningen så er det helt håbløst,
>min kæreste har 9 km til seminariet, det tager kun 50 minutter med det
>offentlige.

20 minutter på cykel - forklar hende det giver faste baller og stramme
lår...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-06-05 21:04

Jesper Kristensen wrote:
> [...]
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh.
> En jyde, der ikke er så vant til myldretidstrafik

Jeg bor i Rødovre Syd, har ca 2 km til glostrup tilkørslen på ring 3,
jeg mødte kl 8.10 på dtu, og jeg skulle seneste gå ned til min MC kl
8.35 for at nå det, selv her under vejarbejdet. Syntes ikke det er slet,
og nej jeg køre ikke imellem stillestående biler. Der er 19 km fra mig
til DTU

Personligt ser jeg ikke ring 3 som et kæmpe problem, selv under ombygningen.

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-06-05 21:13

> Jeg bor i Rødovre Syd, har ca 2 km til glostrup tilkørslen på ring 3,
> jeg mødte kl 8.10 på dtu, og jeg skulle seneste gå ned til min MC kl
> 8.35 for at nå det, selv her under vejarbejdet.

-20 min, det er pænt hurtigt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 22:38

Martin Sørensen wrote:

> -20 min, det er pænt hurtigt.

Nejnej, han skulle 8:35 om søndagen for at nå det til 8:10 mandag
morgen! SÅ MEGET trafik er der på Ring3 :P

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-06-05 07:12

> [...]
> til DTU
>
> Personligt ser jeg ikke ring 3 som et kæmpe problem, selv under

DOH

selvf. 7.35 til 8.10.

Selvom der er vejarbejde står trafikken ikke mere stille end den gjorde
før vejarbejdet. I weekenden spærre de dog tit et spor af, og SÅ er der kø.

mvh Tommy Fer