Vedr. sagen om bilafgift
Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-05 09:44

Fra Berlingske:

BUSINESS ALERT fra Berlingske.dk - EU-dom blåstempler dansk bilafgift

Danmark er blevet frifundet i en sag ved EF-Domstolen. Danmark kan
derfor fortsat kræve registreringsafgift af biler, der indføres til
landet.

Så den gik ikke....

** Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 16-06-05 10:02

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Danmark er blevet frifundet i en sag ved EF-Domstolen. Danmark kan
> derfor fortsat kræve registreringsafgift af biler, der indføres til

....nej endnu engang kunne vi ikke bruge EU til en skid!

Fra : JS

Dato : 16-06-05 11:08

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> ...nej endnu engang kunne vi ikke bruge EU til en skid!

Og endnu engang fik lobbyisme og bestikkelse vist sit værd

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 11:34

JS wrote:

> Og endnu engang fik lobbyisme og bestikkelse vist sit værd

Haha, mener du seriøst at den danske stat har bestukket dommerne? Eller
har du bare glemt at tage din medicin?

Der er vist ingen andre end den danske stat der har glæde af
registreringsafgifterne, og jeg har virkelig svært ved at forestille mig
at f.eks. Udenrigsministeriet har et bestikkelses-aktions-korps, der er
klar 24/7 til at rykke ud med kontanter til korrupte dommere :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : JS

Dato : 16-06-05 11:37

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at f.eks. Udenrigsministeriet har et bestikkelses-aktions-korps, der er
> klar 24/7 til at rykke ud med kontanter til korrupte dommere :)

Min kommentar skal lige tages med et smil på læben
Direkte penge under bordet mener jeg nu heller ikke, men jeg kan ikke lade
være med at tro at konsekvenserne af en manglende godkendelse af afgiften
har haft betydning for domsresultatet. Men det er nok bare mig der er bitter
Det kunne have været starten på noget godt!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-06-05 11:49

JS wrote:

> [...]
> har haft betydning for domsresultatet. Men det er nok bare mig der er bitter
> Det kunne have været starten på noget godt!

Ja ok :)
Jeg tror desværre også det ville være katastrofalt hvis den danske
afgift blev underkendt. Hvis den skal afvikles, tror jeg desværre at det
skal ske ganske langsomt. Ellers er det svært at forstille sig hvordan
markedet reagerer - danskerne har alligevel temmeligt mange penge bundet
i de skide biler :)

Fra : Allan Knaap

Dato : 16-06-05 14:40

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> skal ske ganske langsomt. Ellers er det svært at forstille sig hvordan
> markedet reagerer - danskerne har alligevel temmeligt mange penge bundet

Jeg render nøgen over torvet den dag en regering smider den
registeringsafgift væk, uden at erstatte den med en anden af
slagsen.......................jeg tror jeg kan beholde tøjet på :)))

Allan Knaap

Fra : Brian

Dato : 16-06-05 19:49

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> det skal ske ganske langsomt. Ellers er det svært at forstille sig
> hvordan markedet reagerer - danskerne har alligevel temmeligt mange

Var det ikke det de gjorde i Finland - sænkede afgiften i ét hug ?

Jeg læste en artikel om det den anden dag i et gammel Bilmagasinet, men
huskeren er sgutte hvad den burde være, for en knejt på 24

/Brian

Fra : Allan Knaap

Dato : 16-06-05 14:47

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> "Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> ...nej endnu engang kunne vi ikke bruge EU til en skid!

Er der nogen der kender til den anden sag der skal afsiges dom om senere på
året ?

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=369224/

Allan Knaap

Fra : Frederik C

Dato : 18-06-05 10:05

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message
> [...]
>
> Danmark er blevet frifundet i en sag ved EF-Domstolen. Danmark kan
> derfor fortsat kræve registreringsafgift af biler, der indføres til

Udfaldet var ventet. Det interessante ved dommen er Domstolens bemærkninger
angående artiklerne 39 og 18, som Danmark har en sag kørende om.

Der falder dom i efteråret. Alt tyder pt. på at Danmark taber...

Mvh.

Frederik