Lav bil til syn - kan man det?
Fra : Sven

Dato : 15-06-05 21:52

Hej.
Min søn har en Ford Escort fra 1995, og den skal synes til November. Den er
påmonteret et godkendt sænkningssæt, og han har udover dette monteret en
stor bagkofanger, samt en lille spoiler under forkofangeren. Begge disse
dele gør, at den nok ikke vil kunne komme op på en lift, men så kan den vel
ikke synes? Det er mit bud, men han mener, at de så bare kan køre den ind
over en grav ..... men hvor er der en synshal med en grav? Og er der nogen
lov for frihøjden ved for / bagkofanger? Han har en del problemer, hvis der
er mere end 3 personer i bilen, når han skal over disse moderne
"paddehatte", som kommuner smider rundt omkring på vejene.
Bagkofangeren er skummet på, så den er umulig at afmontere i et stykke

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:08

"Sven" <burgurne_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse moderne "paddehatte", som kommuner smider rundt omkring på vejene.
> Bagkofangeren er skummet på, så den er umulig at afmontere i et stykke

Sidst jeg var til syn i Sønderborg kunne jeg se at deres synshal er blevet
væsentlig ændret, så selv en f1 racer kan køre ind på liften uden at skrabe
imod.
Jeg tror at så mange har haft problemer at synshallerne har været nød til at
ændre tilkørselsramperne m.m.
Jeg ville ikke være bange for at køre med en sænket bil til syn, såfremt den
stadig har mindst 500 mm fra vejbanen til kanten på parabolen.

Der er vist ingen krav til frigang på bilen. Der er kun krav til lygtehøjden

---
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-06-05 22:33

> [...]
> "paddehatte", som kommuner smider rundt omkring på vejene.
> Bagkofangeren er skummet på, så den er umulig at afmontere i et stykke

Han skal formentlig til samsø for at finde en synsbane med lift, mener det
er den sidste i Danmark som har dispensation.

Men fortvivl ikke kig efter en af de nye synshaller Kolding, Horsens,
Stilling (v/Skanderborg) m.f., der er liftpladerne typisk sænken i en
fordybning i gulvet, således at der er plan lift med gulv.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:33

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men fortvivl ikke kig efter en af de nye synshaller Kolding, Horsens,
> Stilling (v/Skanderborg) m.f., der er liftpladerne typisk sænken i en
> fordybning i gulvet, således at der er plan lift med gulv.

Sådan er det også i Sønderborg, liften er 100% plan med gulvet og selv
indkørslen til hallen er 100% plan med vejen udenfor.

--
Tom

Fra : Sven

Dato : 16-06-05 18:32

> Men fortvivl ikke kig efter en af de nye synshaller Kolding, Horsens,
> Stilling (v/Skanderborg) m.f., der er liftpladerne typisk sænken i en
> fordybning i gulvet, således at der er plan lift med gulv.

Det er deværre i Næstved ... men måske her er en der kender synshallerne
heromkring? (Hele Sydsjælland) Vores gamle "rigtige" synshal på Fiskerhusvej
kan i hvert fald ikke klare lave biler
Men det er da glædeligt at høre, at det kan lade sig gøre

Sven