Hit eller skidt Kia Carnival
Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 20:48

Hejsa er der nogle der har efaring med sådan en. Årg. 2001 tdi med 170k på
uret.
Jeg har surfet lidt rundt, men syntes det eneste jeg finder, er CV folkets
store roser om trækdyret.
Og så naturligvis den dårlige sikkerhed.
Det jeg mangler, er lidt om holdbarhed, og daglig brug primært i byen.
Som transport vogn til 3 små børn.
Hvad jeg ikke mangler er alternative biler, og en masse om (manglende)
sikkerhed.

Mvh Ove måske snart med en Yaris Verso D4D 41k km. til salg

Fra : Søren Helskov

Dato : 14-06-05 20:51

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkerhed.
>
> Mvh Ove måske snart med en Yaris Verso D4D 41k km. til salg

Da mine forældre solgte deres fik de at vide det var et godt tidspunkt, da
der var problemer med holbarheden på motorene
på carnival. Den kunne godt stå af. Deres blev solgt ved 89000km.

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 21:01

> [...]
>
> Venligst
>
> Ja det er det jeg frygter, FDM sagde det samme, men jeg har bare ikke
fundet et eneste sted hvor de skriver det.

Mvh Ove måske snart med en Yaris Verso D4D 41k km. til salg

Fra : Mogens

Dato : 14-06-05 21:17

On Tue, 14 Jun 2005 22:01:08 +0200, "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk>
wrote:

>FDM sagde det samme, men jeg har bare ikke fundet
>et eneste sted hvor de skriver det.

www.fdm.dk skriver for '00, at "Strammeren til balanceakslens kædedrev
skal udskiftes på fabrikkens regning". Desuden nævnes, at
"Carnival-modellerne har defekter på oliepumpen. Carens kan få
motorudsættere på grund af forkert luft/benzinblanding"

Mvh...

Fra : Ollie

Dato : 14-06-05 22:40

> [...]
> der var problemer med holbarheden på motorene
> på carnival. Den kunne godt stå af. Deres blev solgt ved 89000km.

Min bror har lige solgt hans efter utallige reparationer.

Til sidst brændte motoren af og så syntes han ikke lige han ville ofre
en motor.

Hans var dog fra 1999 så jeg ved ikke om motorerne er ændret i den
model du tænker på at købe.

Som kuriosum vil jeg dog lige tilføje at han byttede den til en ny da
han stadig synes man får meget bil for pengene.

Vedrørende sikkerhed drejer de tests der er lavet jo om en frontal
kollision med en mur! Hvormange af os påregner lige at gøre det?

Ved kollisioner med mindre biler sidder man jo dejligt højt i sådan en.

Mvh
Ole

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-05 07:47

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Vedrørende sikkerhed drejer de tests der er lavet jo om en frontal
> kollision med en mur!

Øøøøh nej. Crashtesten udføres mod en deformérbar zone, monteret på en
betonklods. Denne deformérbare zone opfører sig akkurat som fronten på en
personbil. Derfor, de crashtests der er foretaget, svarer til en bil-mod-bil
kollision. Så de giver et ganske godt fingerpeg om, hvordan den (ikke)
klarer sig.

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 07:26

> [...]
bil-mod-bil
> kollision. Så de giver et ganske godt fingerpeg om, hvordan den (ikke)

Enig - og hvis man vil udsætte 3 små børn for en Carnival efter man har set
http://www.dr.dk/konsum/programmer2005/uds7/uds7.html , forstår jeg godt, at
ikke vil høre mere om den manglende sikkerhed. FDM mener at den er bedre
egnet som hønsehus....

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 19:32

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> ikke vil høre mere om den manglende sikkerhed. FDM mener at den er bedre

Av det ser godt nok ikke rart ud, godt at de måske snart forældre løse børn
sidder bagi -)
Det ser voldsomt ud som den knækker der på midten.
Svare sådan en test ikke til, at to identiske biler med samme fart og vægt
mødes. Så må det stadig være en lille fordel at høre til blandt de tungeste.
Jeg kan ikke rigtigt forstå, at det skal være bedre at sidde i min lille
Yaris på 1t. end i en kia på 2t hvis de to biler mødes på midten.
Yarisen vil da unægtlig ret hurtigt komme til at køre baglæns. Det må da
også være ret belastende at gå fra 65 kmt. til måske 45 kmt baglæns på ca
20cm.

Mvh Ove måske snart med en Yaris Verso D4D 41k km. til salg

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 20:07

> [...]
> set
> at
>
> Av det ser godt nok ikke rart ud, godt at de måske snart forældre løse

Nej - det er ikke noget kønt syn!

> [...]
> Svare sådan en test ikke til, at to identiske biler med samme fart og vægt
> mødes. Så må det stadig være en lille fordel at høre til blandt de

Principielt jo. Problemet er bare, at der er temmeligt mange tunge biler på
vejene efterhånden. SUV, MPV, varevogne, lastbiler, busser m.fl. generer jo
en del.

> Jeg kan ikke rigtigt forstå, at det skal være bedre at sidde i min lille
> Yaris på 1t. end i en kia på 2t hvis de to biler mødes på midten.

Yaris klarer sig faktisk rigtigt godt i "real life" hos www.folksam.se - dog
ifht. væsentligt ældre biler for de flestes vedkommende.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-06-05 08:43

> Ved kollisioner med mindre biler sidder man jo dejligt højt i sådan
> en.

Det nytter jo bare ikke rigtigt noget hvis benene ikke kan komme ud af bilen
sammen med resten af kroppen fordi motoren havde besluttet sig for at vandre
ind i kabinen.. Det er netop et af de vigtige punkter i kollisionstests, og
den slags biler klarer det typisk ret dårligt, og Kia Carnival er ingen
undtagelse, den klarer det nemlig fænomenalt ringe:
http://www.autoexpress.co.uk/crashtest/car/153/.

Normale familiebiler klarer normalt en kollision noget bedre, f.eks. en
Renault Mégane: http://www.autoexpress.co.uk/crashtest/car/126/

signing off.. Martin Sørensen

Fra : ChipMIK

Dato : 16-06-05 16:53

Søren Helskov wrote:
> [...]
> der var problemer med holbarheden på motorene
> på carnival. Den kunne godt stå af. Deres blev solgt ved 89000km.

Var lige en tur i Torshavn...på vej dertil kørte jeg 1 øjeblik bag en
falck-bil. Den slæbte tilfældigvis? på en.......KIA :( uhada den skæbneironi

ChipMIK